stratos Geplaatst 14 oktober 2005 Geplaatst 14 oktober 2005 ik heb me verdiept in de hoogtemeter van de 60cs hierbij viel me op dat de hoogte alleen afgelezen door de ingebouwde barometer die je calibreert op de gps hoogtemeter waar ik nou helemaal niks meer van begrijp dat ik hiermee dus een meetpunt krijg die al onnouwkeurig is en daar van uit ga werken dus even een voorbeeld misschien extreem maar toch...... wanner ik in een vliegtuig zit op een hoogte van bijvoorbeeld 10 kilometer en gebruik de hoogtemeter zal ik kunnnen calibreen op deze hoogte neem ik aan vervolgen daalt het vliegtuig een stuk dit zal ik niet af kunnen lezen aangezien de druk niet veranderd in de cabine of zie ik dat verkeerd ?? wie weet raad en kan vertellen of ik die hoogte meter op druk uit kan zetten en gewoon op locatie van de satallieten kan meten
team-omega-25 Geplaatst 14 oktober 2005 Geplaatst 14 oktober 2005 Goede vraag!! Ik ben ook erg benieuwd of het inderdaad mogelijk is om ipv 'barometer hoogte', 'gps hoogte' te gebruiken. Henk
dusee Geplaatst 14 oktober 2005 Geplaatst 14 oktober 2005 de doorlopende hoogtemeting van 60/76 cs is niet te veranderen van barometrisch naar gpshoogte meting wel kan je bij herhaling de hoogte meten op basis van satellieten bij satellietscherm/ menu. nadeel van gpshoogte is de miswijzing, waar de barometrische meting vrij nauwkeurig kan zijn.
koedeboe Geplaatst 18 oktober 2005 Geplaatst 18 oktober 2005 de doorlopende hoogtemeting van 60/76 cs is niet te veranderen van barometrisch naar gpshoogte metingwel kan je bij herhaling de hoogte meten op basis van satellieten bij satellietscherm/ menu. nadeel van gpshoogte is de miswijzing, waar de barometrische meting vrij nauwkeurig kan zijn. <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij is de GPS hoogte nergens te lezen. Het schijnt echter zo te zijn dat de 60CS (en de 76CS) de barometrische hoogte "ijkt" aan de GPS hoogte gedurende de eerste 2 minuten of zo. Voor de rest ben je afhankelijk van de relative luchtdrukmeting voor de bepaling van de hoogte. Werkt meestal wel aardig zolang het constant weer is. Bij wisselend weer (bijvoorbeeld onweer in de bergen!) kan dat echter behoorlijk misgaan . Regelmatig ijken is dan ook altijd aan te bevelen. Het blijft inderdaad de meest nauwkeurige hoogtebepaling als je het met de GPS-hoogte vergelijkt.
Aanbevolen berichten