Spring naar bijdragen

Beveiligd forum


Mumzle

Aanbevolen berichten

Tot mijn verbazing zag ik vanavond dat er wederom een gedeelte van het forum is "beveiligd". Wellicht dat het nodig zal zijn, maar kan dat allemaal niet op een geheel afgescheiden gedeelte? :D Vindt het nu niet direkt de indruk geven van een 100% open forum. Het wekt zo hier en daar wel wat irritaties op!  ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

mijn idee..

kan je dat niet gewoon op een link zetten die niet zichtbaar is?

 

het forum is toch al niet te lezen zonder inloggen..

kan je dat dat niet gewoon uitzetten?

 

groetsen,

 

Gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Och, helemaal afgescheiden hoeft niet wat mij betreft.

 

Toch ben ik het wel met Mumzle eens, in die zin dat ik het wel vervelend vind dat ik de postings in die threads langs zie komen als 'meest recente posting' op de homepage. Ik gebruik (misbruik?) die link als een shortcut naar het forum. Het is dan verrassend om een melding te krijgen dat je niet ingelogd bent, waarna je in de index belandt. Ik heb dan toch een 'unheimisch' gevoel, zo van: je probeert ergens in te komen waar je niks te zoeken hebt en wordt weggestuurd, hoewel ik me realiseer dat dat gevoel onterecht is: ik heb geen intentie 'in te breken', ik volg gewoon m'n standaard linkje op de homepage...

 

Als het technisch realiseerbaar is, zou ik het waarderen als postings die niet voor iedereen toegankelijk zijn, ook niet aan iedereen worden gemeld via die link.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook dit is gemakkelijk te verklaren:

 

Ook moderators willen onderling kunnen praten. Er zijn de nog al wat issues geweest die toch gevoelig liggen. Wij, als moderators, gaan elkaar niet constant prive bellen vanwege kosten etc. (ik b.v. heb alleen een 06-nummer, vertik het om een heleboel euro'tjes aan de KPN te geven voor die 12 euro per maand die ik bel. Ik geef liever euro'tjes uit aan een leuke hobby :D). De moderators wonen nogal ver van elkaar af dus elke keer gezamelijk bij elkaar komen wordt ook moeilijk.

 

De onderwerpen kunnen o.a. zijn: De weg die we moeten volgen, hoe we het beste board-regels kunnen hanteren etc.  Daar gaan we niet op het forum over discusseren, het betreft soms forum-leden persoonlijk (die bij ingrijpen uiteraard ge-PM't worden). Dus is het prettig om daar gewoon over te brainstormen. Eventueele uitkomsten worden gewoon op het forum gepubliseerd. Maar als je onderling niets kan overleggen kan je natuurlijk ook niets gefundeerd naar buiten brengen. En dat is voor niemand goed.

 

Dat is de opzet van deze beveiligde gedeelte, een chatbox voor moderators.

 

Vragen/info etc. : PM tot de box vol is :P

 

ByTheWay

 

Ps: Tijd voor mijn typles, Zenz is veeeeel sneller. Mijn mening Zenz, ik weet het niet, ik vertel waar de beveiligde gedeeltes voor zijn en ik zie daar weinig kwaad in. PM me als je meer wil weten. En dat geldt dus gewoon voor elk forum-lid, gewoon reageren als je denkt dat er iets vreemd is. Ik zal altijd proberen om de vragen te beantwoorden.

 

 

 

Edited By Bytheway on okt. 30 2002 at 22:56

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279
Mijn mening Zenz, ik weet het niet, ik vertel waar de beveiligde gedeeltes voor zijn en ik zie daar weinig kwaad in.

Dat snap ik volkomen. Je hebt een plek nodig waar je als moderators zonder pottekijkers je reacties kunt bespreken. Om als team een lijn te kunnen trekken heb je ook een plaats nodig waar je die lijn kunt bespreken, waar je met elkaar vrij van gedachten kunt wisselen, zonder dat dat door derden tegen je gebruikt kan worden. Daar zie ik ook niets kwaads in, niemand wordt erdoor benadeeld - in tegendeel.

 

Mij ging het dan ook alleen om dat linkje bovenaan de startpagina. Het hangt een beetje van je forumsoftware af: ik ben zelf moderator en controller op een aantal fora, waarbij het mogelijk is afgeschermde discussies buiten de lijstjes met 'meest recente postings' e.d. te houden. Dat voelt voor alle partijen beter. Maar, zoals gezegd, da's een technisch puntje.

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ByTheWay,

 

De verklaring is logisch en duidelijk. Maar ik heb meer het gevoel dat de vraag onstaan is uit het feit dat er inmiddels 2 afgesloten gedeeltes zijn. Waarvan het "goodies Forum" zo te zien nauwelijks gebruikt wordt. Laatste bericht is van 14 oktober.

Ook bij mij geeft het, ondanks de logische verklaring, een beetje vreemd gevoel. In mijn zakelijke netwerk werkt het gelukkig toch iets anders. Dat wat een gebruiker in ons netwerk niet mag / kan, krijgt hij gewoon niet te zien.

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok laat ik het dan even anders stellen :-)

snap ook heus wel dat dit een handig iets is..

maar kunnen die onderwerpen dan niet in ieder geval naast elkaar worden gezet.. geloof niet dat het moderaten van een forum bij het geodaten hoort....

 

mooier is het om deze onderdelen alleen te laten zien aan de mensen die er ook in mogen kijken..

 

 

groetsen,

 

Gimli  :alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Enneh... als ik Mumzle en Gimli goed interpreteer (correct me if I'm wrong!) bedoelen zij iets soortgelijks, getuige:

 

...kan dat allemaal niet op een geheel afgescheiden gedeelte?

 

en

 

...kan je dat niet gewoon op een link zetten die niet zichtbaar is?

 

Volgens mij vindt niemand het [i:post_uid0]bestaan [/i:post_uid0]van die threads een probleem, alleen het gegeven dat ze zichtbaar zijn voor iedereen.

 

't Is ook nooit goed of het deugt niet!  :P

 

Zenz

 

Edit: En toen was Gimli mij weer voor...  :D

 

 

 

Edited By Zenz on okt. 30 2002 at 23:14

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zet ze in ieder geval boven elkaar..

ze zijn beide niet toegankelijk..

dus voor mij vallen ze in een gelijke categorie!

in de buurt van de off topic oid?

 

groetsen,

 

Michiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GR1 ->

Laatst gepost bericht in het Forum: 

Forum is net een schoolklas door Geoman  

---------------------------------------

 

Jammer dat ik nergens verder kan lezen over bovenstaande stelling.

 

Dat kan wel Gerard. Ik reageerde namelijk op een artikel met die titel  - Forum net een schoolklas - verschenen in een landelijk ICT blad. Topicstarter was één van de andere mods.

 

Vakliteratuur dus :D

 

Het complete postje:

 

[i:post_uid0]vandaag kwam een nieuw vakblad binnen.

InCT, vakblad voor uitgeven en ict.

Er staat een stukje in over forums.

Niet dat er echt iets nieuws in staat maar ik las het met herkenning. gaat ook over moderator en wat die doen/laten.

[/i:post_uid0]

 

Nuttige kost voor moderators en dát gaf ik als antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh... als ik Mumzle en Gimli goed interpreteer (correct me if I'm wrong!) bedoelen zij iets soortgelijks, getuige:

 

...kan dat allemaal niet op een geheel afgescheiden gedeelte?

Ja, precies dat bedoelde ik.

Met name voor de netheid en het gevoel dat het geeft bij de forumbezoekers.

Is het niet mogelijk dat beveiligde gedeelte met een link boven in de pagina te zetten, naast de knop "help" bijvoorbeeld.

 

Dat de moderators het onderling gebruiken als gesprekgedeelte, kan ik heus best inkomen. Denk er eens over na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij zijn niet gelukkig met de situatie. Kijk, een moderator gedeelte binnen een forum is de normaalste zaak van de wereld. Wie dat ontkent heeft geen ervaring met andere boards.

 

Wat inderdaad vervelend is is het feit dat de 'header' van een postje te zien is op de frontpage. Dit kan leiden tot het verkeerd intepreteren van zaken.

 

Er is onderzocht of het mogelijk is de berichten vanuit dit forum niet te laten zien. Helaas is dit zonder heel veel werk niet mogelijk. (Script aanpassen)

Alternatieven zijn het laten vervallen van het laatste topic op de frontpage óf met het moderator forum uitwijken naar een nieuw board. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar het laatste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...