Spring naar bijdragen

Geocaching met een acer n 35; Kan dat?


Gast idofix

Aanbevolen berichten

;) beste mensen

zoals jullie zien ben ik vrij nieuw.ik heb wat vrije tijd en wil wat meer uit mijn acer n 35 halen en zag een artikel over geocaching ,vandaar mijn intresse

ik heb op mijn acer de software geplaatst gpstuner1.3 en ook vito navigator 2

ik heb op de site de loc file gedownload uit mijn regio ( den bosch) het waypoint zou z'n 2 km van mijn huis bevinden nu gps tuner aan en gaan dacht ik alleen aangekomen bij het waypoint kreeg ik te maken met de afwijking van het apparaat dus was ik een stuk onzekerder

nu wil ik met vito aan de gang maar ik lees allemaal topics over kaarten inlezen in prog maaar staat er ook ergens omschreven hoe dit moet en zit er in de buurt een geocaching groep die mensen leert om met een gps ontvager te werk te gaan

ik weet het zijn een hoop vragen maar het lijkt me een ontzettende leuke hobby om te doen

dus zijn er mede geocachers die uit de regio komen dan gaarne contact....... :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er zijn VAST wel wat gratis progjes om "achter de pijl aan te lopen".

Ik ken ze echter zo even niet uit mijn hoofd.

 

nou aan de prog zal het niet liggen die heb ik al alleen het gebruik er van is in het begin wat omslachtig en het laden van kaarten dat is het geen wat ik me afvraag !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer anders eerst eens een nep-cache voordat je een echte gaat zoeken.

Maak een WP aan op de hoek van de straat en probeer dat een uur later weer terug te vinden.

Je leert dan gelijk een beetje het programma te gebruiken en de gedragingen van de ontvanger en software.

Suc6

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer anders eerst eens een nep-cache voordat je een echte gaat zoeken.

Maak een WP aan op de hoek van de straat en probeer dat een uur later weer terug te vinden.

Je leert dan gelijk een beetje het programma te gebruiken en de gedragingen van de ontvanger en software.

Suc6

 

Ger@ld

 

dat is ook het geen wat ik gedaan heb de echte cach ligt nog geen 2 kilometer verder op

alleen ben ik nu opzoek naar bosche geocachers om daar iets meer over de hardware te kunnen leren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo allemaal,

 

Ik heb naar een uitzending van koppelsnellers gekeken over geocaching en ben heel erg geinterreseerd in het geocachen.

 

Ik heb daarom 2 vragen:

 

1. ik heb een acer n35 gps, kan ik daarmee geocachen? zo ja, met welke software? als dit niet kan, welk gps apparaat raden jullie mij dan aan?

 

2. Zijn er mensen lid die in zeeland wonen en die bereid zijn om een keer samen met mij te geocachen?

 

 

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een mio 168 om te geocachen en dat gaat perfect.

De meningen om te cachen met een PDA zijn verdeeld maar daar wil ik nu niet op in gaan, hier zijn al heel veel forum berichten over.

 

Ik gebruik zelf BeelineGPS. lekker recht toe recht aan programma. kost 26 euries

 

Wat betreft het samen chachen. Ik zou je best een keer mee willen nemen, alleen ik woon in het hoge noorden. Dus dat is net even te ver weg

bewerkt door Chi Sung
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jorre,

 

Hoever ben je al met het geocachen? Met jouw Acer n35 met GPS ontvanger moet het zeker wel lukken om een cache te vinden. Dan is er in ieder geval een begin he?

Helaas is mijn ervaring met het gebruik van pda bij het cachen nogal beperkt en dan vooral tot het Palm OS en ik denk dat jij windows CE hebt, nietwaar?. Ik heb net even dat BeelineGPS bekeken en je kunt er in ieder geval een 30-dagen trialversie downloaden. Dat is zeker het proberen waard, mijn tip is om dan een eenvoudige cache (zgn. 'traditional') dicht in de buurt te proberen en kijken of het lukt. Ik zou zeker geen multi-caches gaan proberen, want het is de vraag of de batterij van je PDA voldoende capaciteit heeft. En het zou l....g ehh, vervelend zijn als je de cache niet kan vinden omdat je batterijen leeg zijn.

Overigens tref je het niet in Zeeland, zoveel ligger er daar niet. Op welk deel woon je eigenlijk?

Succes en veel plezier. Wil je nog meer weten, bijvoorbeeld welke cache je in zeeland zou kunnen proberen om mee te beginnen, dan ben ik best bereid je online nog wat te helpen, maar helaas, naar Zeeland kom ik niet zo snel!

 

Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flatfisher,

 

Bedankt voor je reactie! wat mijn pda betreft heb je gelijk, de batterij houd het niet lang uit en ik heb zelf het idee dat de gps apparaten die de meeste mensen gebruiken ook veel gebruiksvriendelijker zijn.

 

Kan je me een goede vervanger aanraden?

 

 

 

Jorre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is niet lang?

Mijn mio doet het minstens 4 uur tevens heb ik een battery pack waarmee ik hem +/- 2 keer op kan laden. Dat is dus al met al 12 uur.

Niet dat ik je er van wil weerhouden om een GPS te kopen. Maar omdat je al een gps ontvanger hebt. Kun je het eerst proberen. Om deze reden heb ik ook nog geen gps aangeschaft.

Misschien dat dit ooit nog komt. Maar de pda heb ik toch al, en om nu 150 euries neer te tellen voor een gps. Toekomst muziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Flatfisher,

 

Bedankt voor je reactie! wat mijn pda betreft heb je gelijk, de batterij houd het niet lang uit en ik heb zelf het idee dat de gps apparaten die de meeste mensen gebruiken ook veel gebruiksvriendelijker zijn.

 

Kan je me een goede vervanger aanraden?

 

 

 

Jorre

Een goede vervanger?? Hier zijn al verschillende draadjes over. Gebruik de zoekfunctie en je zult verschillende meningen zien. Dus het ligt er aan hoeveel euri"s je te besteden hebt. Af en toe worden ze ook aangeboden hier via het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jorre,

 

Ik sluit me aan bij De Roode Loper, ik heb al eens eerder opgeschreven hoe een geschikte geocache-gps er in mijn ogen uitziet: GPS onder €230,00

 

Het is moeilijk om eerlijk en vooral goed advies te geven omdat ik vooral ervaring heb met mijn eigen GPS: Geko 201 :thumbdown: en nauwelijks met andere apparaten. Die Geko 201 is goed genoeg om te cachen, ik heb er inmiddels 98 gevonden, dus aan de Geko ligt het niet! Ook heb ik ooit eens op een bedrijfsuitje gegeocached, daar werden Etrex-euro beschikbaar gesteld. Kon ik ze mooi eens vergelijken en wat blijkt: geen verschil, behalve het duidelijke: de Geko is kleiner en weegt minder, maar de batterijen gaan minder lang mee. Logisch, want in de Geko gaan twee minipenlights (AAA), terwijl in de Euro twee gewone penlights (AA) gaan. Natuurlijk vond IK dat MIJN Geko 201 betere ontvangst had dan die Etrex, maar of dat nu een objectieve waarneming betreft... :thumbdown: En met wat ik verder op het forum lees, verschilt de satellietontvangst tussen alle andere modellen nauwelijks.

 

Er zijn dus letterlijk tientallen modellen te koop, voor een goed overzicht van de Garmin-modellen zou je eens kunnen kijken op de website van Notter. Enkele GPSr-en die je zou kunnen bekijken zijn dan de Geko 201, Etrex Euro, Etrex Venture, GPS 60, GPS72. Verder kan je ook eens kijken naar de Alan MAP 500, dat lijkt mij ook geen gek apparaat. Persoonlijk heb ik geen interesse in Magellan, omdat de fietsstuursteunen daar te duur voor zijn. Tja, wat je allemaal niet in je overwegingen meeneemt he? Neemt niet weg dat ook daar goede, geocache-geschikte, apparatuur tussen zit.

 

Even een opmerking over bovenstaande links: ik heb die enkel bijgevoegd zodat je de verschillende apparaten kunt bekijken, het biedt je overzicht, niet per se de beste prijzen.

 

En als je liever eerst eens een cache wilt zoeken/vinden voordat je een GPSr gaat kopen, dan kunnen we wel een keer samen op zoek gaan, maar Zeeland is me daar echt te ver voor. Zuid-Holland, Leiden of Alphen a/d Rijn ofzo, zouden me beter uitkomen.

 

Flatfisher

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...