Spring naar bijdragen

Stempel - Is een stempel een bruikbaar idee?


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Ik zag op de site Letterboxing.org een bruikbaar idee.

 

De cache boxen daar worden voorzien van een stempel met stempelkussen, zodat je je bezoek aan het cache kunt loggen in je eigen logboek.

 

Ik heb zelf zo'n stempel, hierbij zit het inktkussen verwerkt in de stempel zelf en iedere keer als ik de stempel op het papier druk wordt de stempelplaat wederom voorzien van inkt.

Deze stempels zijn te koop voor een paar Euro's bij ieder warenhuis.

Je kunt er de naam en coordinaten van het cache in laten zetten, of een afbeelding.

 

Een ander idee zijn stickervelletjes met het logo, naam en coordinaten van je cache.

De bezoeker kan er eentje in zijn eigen logboek plakken en de datum en tijd (etc.) erbij zetten.

 

Wat vinden jullie van dit idee ?  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik vind het wel een grappig idee, het maakt de rankinglist zichtbaar in je stempelboek. Kinderen zullen het helemaal fantastisch vinden kan ik me zo voorstellen. Ook al zit er dan bijvoorbeeld niets in een cache... ze hebben in elk geval dan toch hun stempel.

Alleen... hoe kom ik aan die ruim 100 stempels van al gedane caches?  ???

Stempel-event?!?  :D

 

 

 

Edited By Eagles on okt. 30 2002 at 07:52

Link naar opmerking
Deel via andere websites

letterboxing is inderdaad een manier om te bewijzen dat je een cache gedaan hebt..

 

Letterboxing is ook al heel erg oud.. bestaat al heel erg lang..

 

het is een idee.. maar om nu alle caches met een stempel uit te rusten? tis een idee....

 

groetsen,

 

Gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit een leuk idee maar je kunt niet alle bestaande cache hiervan gaan voorzien.

Je moet het natuurlijk zelf weten of je er 1 in je cache doet of niet.

Zelf houd ik ook een logboek bij waarin alle cache staan die ik heb gedaan met bij elke cache wat bijzonderheden.

Het zou de boel een stuk opvrolijken en overzichtelijker maken als er zo nu en dan een stempel tussen zou zitten.

 

Groeten van Team Blokhut  :cool:  ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan ik beamen. Ik had een ex-libris stempeltje (dat is zo'n stempel die boekenliefhebbers gebruiken om hun boeken mee te merken) van de Wibra en het was van grijs rubber. Het rubber werd al heel gauw bros en brokkelde weg. Gewoon een jaartje in de bureau-la en onbruikbaar.

Je hebt stempelinkt met en zonder olie. En olie+rubber gaat vaak slecht samen. Misschien verkeerde inkt?

 

En dan dat stempelkussen. Zolang die plat blijft liggen: geen probleem. Maar als die in een cache rechtop komt te staan - voor zeg een maandje - dan wil de inkt eruit zakken. De cache wordt dan een echte 'black-box' !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat hangt er dus wel heel erg vanaf wat je voor materiaal gebruikt..

er zijn best kwaliteiten materiaal die het wel volhouden..

en inderdaad stempelkussens dien je bij het letterboxen wel zelf mee te nemen :-)

 

groetsen,

 

Gimli  :alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat hangt er dus wel heel erg vanaf wat je voor materiaal gebruikt..

er zijn best kwaliteiten materiaal die het wel volhouden..

Ik ben zeer benieuwd op welke stempels jij doelt Gimli..?

Zou namelijk betekenen dat de gewelige 11steden tocht weer gata werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een stempel uit mijn studietijd met naam en studentnummer, het ding doet het nog steeds.

Het is gemaakt van nylon ipv. rubber, ik denk dat dat het probleem oplost.

 

Je kunt ook stickertjes met de naam van de cache en de coordinaten en het logo van je cache in de doos doen, kunnen bezoekers in hun eigen logboek plakken.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook stickertjes met de naam van de cache en de coordinaten en het logo van je cache in de doos doen, kunnen bezoekers in hun eigen logboek plakken.  :D

Dat is niet nieuw, wel aardig dat je het onder de aandacht brengt overigens, wij hebben stickers en geplastificeerde kaartjes als aandenken van cache's, zo bewaar ik ook de bonnetjes van pontjes e.d (scan in of maak foto). Onze eigen digitaal dagboek dus

:P

Wij hadden eerst ook een soort van papieren logboek, tot dat ik het bij een cache in het water liet vallen  :devil:

Alles liep uit of de plak liet los.

Vandaar dat we de bonnetjes en degelijke diep in mijn jaszak stop en van logboek ter plaatse een foto maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...