Spring naar bijdragen

Wat is er mis met de Magellan eXplorist serie?

Aanbevolen berichten

Geplaatst
HI,

Bezoek

Groundspeak Forums  -> GPS Related Topics -> GPS Units and Software

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...1&t=105870&st=0

topic: "Explorist Bug List (updated), voice your concerns here"

en

lees de inventarisatie van wat er mis is met de Magellan eXplorist serie en voeg je eigen (zeer gewenste) feedback toe.

ZEGT HET VOORT. ZEGT HET VOORT. ZEGT HET VOORT.

Groet, Barjon.

Even voor de eerlijkheid: er schijnen dus nogal wat software matige problemen te zijn met de Explorist 500 en 600. Een bekend verhaal bij Magellan overigens. Eerst komt de hardware op de markt, dan wordt er naar de software gekeken. Ik ben benieuwd of Magellan te beinvloeden is met dit draadje op het groundspeak forum!

Ik heb zelf de Explorist 100 in huis en nog geen bugs gezien, maar daar hoeft (en kan) ook geen extra software in. Het enige puntje waar ik mijn bedenkingen bij heb, is het formaat van de joystick. 'Omhoog' en 'enter' zitten wel erg dicht bij elkaar, waarbij je zo af en toe de verkeerde keuze maakt.

• 2 weeks later...
Geplaatst
HI,

Bezoek

Groundspeak Forums  -> GPS Related Topics -> GPS Units and Software

http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...1&t=105870&st=0

topic: "Explorist Bug List (updated), voice your concerns here"

en

lees de inventarisatie van wat er mis is met de Magellan eXplorist serie en voeg je eigen (zeer gewenste) feedback toe.

ZEGT HET VOORT. ZEGT HET VOORT. ZEGT HET VOORT.

Groet, Barjon.

Even voor de eerlijkheid: er schijnen dus nogal wat software matige problemen te zijn met de Explorist 500 en 600. Een bekend verhaal bij Magellan overigens. Eerst komt de hardware op de markt, dan wordt er naar de software gekeken. Ik ben benieuwd of Magellan te beinvloeden is met dit draadje op het groundspeak forum!

Ik heb zelf de Explorist 100 in huis en nog geen bugs gezien, maar daar hoeft (en kan) ook geen extra software in. Het enige puntje waar ik mijn bedenkingen bij heb, is het formaat van de joystick. 'Omhoog' en 'enter' zitten wel erg dicht bij elkaar, waarbij je zo af en toe de verkeerde keuze maakt.

hoe kan er nu software fouten zijn als er voor de magellan zo weinig software oa GEEN TOPO voor Benelux te krijgen is ???

Voor de rest PICOBELLO toestel

golferyves

Geplaatst
hoe kan er nu software fouten zijn als er voor de magellan zo weinig software oa GEEN TOPO voor Benelux te krijgen is ???

Iets meer specifiek dan: het gaat om de firmware. Het is bij Magellan een beetje vreemd, dat als je een nieuwe GPS koopt, dat daar een verouderde firmware inzit. Tenminste dat hebben wij meegemaakt met twee verschillende types uit de Sportrak serie. Even updaten en je hebt er een geweldig betrouwbaar toestel aan ;) Hoe het met updates voor de Explorist zit, weet ik niet, daar is de serie nog te nieuw voor. Tot nu toe nog nergens een uitval of andere bug kunnen vinden.

Geplaatst

Iets meer specifiek dan: het gaat om de firmware. Het is bij Magellan een beetje vreemd, dat als je een nieuwe GPS koopt, dat daar een verouderde firmware inzit. Tenminste dat hebben wij meegemaakt met twee verschillende types uit de Sportrak serie. Even updaten en je hebt er een geweldig betrouwbaar toestel aan :thumbdown: Hoe het met updates voor de Explorist zit, weet ik niet, daar is de serie nog te nieuw voor. Tot nu toe nog nergens een uitval of andere bug kunnen vinden.

Het is dus NIET altijd dat een update BETER is , omdat ook hier vaak nog bugs in voor komen. Ik zeg altijd 'werkt het goed, handen af van een update'

Trouwens het enig dat ik een beetje mis in mijn explorist 500 is het 'projekteren' bij het cachen, maar als ik dan zie dat bv de Garmin 60cs HEEL VAAK , GEEN ontvangst heeft terwijl mijn mMagellan mij stuurt naar waar ik moet zijn denk och ik zal me maar behelpen met die iets gekompliceerde projektie.

Dus mijn volgend toestel is een ???

fix zoals Magellan

projektie zoals Garmin

landen/topo software zoals Garmin

Sd kaart zoals Magellan

toestel grootte zoals Magellan

maar ja wanneer zal dat ooit uitkomen ??? :thumbup:

golferyves

Geplaatst
Het is dus NIET altijd dat een update BETER is , omdat ook hier vaak nog bugs in voor komen. Ik zeg altijd 'werkt het goed, handen af van een update'

Trouwens het enig dat ik een beetje mis in mijn explorist 500 is het 'projekteren' bij het cachen, maar als ik dan zie dat bv de Garmin 60cs HEEL VAAK , GEEN ontvangst heeft terwijl mijn mMagellan mij stuurt naar waar ik moet zijn denk och ik zal me maar behelpen met die iets gekompliceerde projektie.

fix zoals Magellan

projektie zoals Garmin

Sd kaart zoals Magellan

maar ja wanneer zal dat ooit uitkomen ??? :thumbdown:

golferyves

Ik heb al diverse projekties gedaan met een Sportrak en dat gaat gewoon goed, gewoon afstand en richting in de gaten houden en dat gaat prima. Met een Explorist werkt het op dezelfde manier. De projektie mogelijkheid mis ik dus niet :thumbup:

Geplaatst

fix zoals Magellan

projektie zoals Garmin

Sd kaart zoals Magellan

maar ja wanneer zal dat ooit uitkomen ??? :o

golferyves

Ik heb al diverse projekties gedaan met een Sportrak en dat gaat gewoon goed, gewoon afstand en richting in de gaten houden en dat gaat prima. Met een Explorist werkt het op dezelfde manier. De projektie mogelijkheid mis ik dus niet :no:

NIET dus de Explorist werkt NIET opzelfde manier..........als een Sportrak

en wat ik bedoel is afstand en richting ingeven dat GAAT NOWAY

bij de Explorist en bij Magellan heb ik navraag gedaan omdit eventueel software matig aan te passen maar ik kreeg een NJET van hun.

Sri (ik heb geen aandelen in Magellan noch in Garmin)

golferyves

Geplaatst (bewerkt)
Het is bij Magellan een beetje vreemd, dat als je een nieuwe GPS koopt, dat daar een verouderde firmware inzit.

Nee dat is helemaal niet vreemd.

De GPS'r is misschien een jaar voor de aankoop al geproduceert incl bijv. Firmware versie 1.0.

In een jaar kan er veel veranderen vooral als het een nieuw model betreft.

het kan dus maar zo zijn dat op het moment jij de GPS koopt er al een update is naar 3.14.

Ger@ld

PS. Dit zelfde geld voor Garmin, printers, geluidskaarten enz.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst

bij de Explorist en bij Magellan heb ik navraag gedaan omdit eventueel software matig aan te passen maar ik kreeg een NJET van hun.

Bij de Sportrak kan je ook geen afstand en richting ingeven :beerchug:

Geplaatst

Bij de Sportrak kan je ook geen afstand en richting ingeven :no:

:beerchug::lol1:;)

Bij de Sportrak Basic (die gele) en bij de Sportrak Pro (dus zeer waarschijnlijk bij de Map ook) kun je WEL een projectie doen:

> ga naar het scherm positie (daar zie je de coordinaat van je positie en andere getallen)

> druk op de menu knop (=boekje)

> scroll iets naar beneden tot projectie

>enter

> nu kun je afstand en richting invoeren = projectie

Je kunt ook een coordinaat invoeren en onmiddelijk zien hoever dat dan weg is van je positie (of van een waypoint naar keuze).

Je ziet wat die coordinaat is in je secundaire coordinaat systeem. Handig als dat op RD staat > dan kun je zien waar dat op de kaart is.

Je kunt een tcoordinaat vanaf de kaaert in RD invoeren.

Je kunt als je een projectie doet van nul meter vanaf een bestaand waypoint, zien wat de coordinaat van dat waypoint is in je secundaire coordinaat systeem.

Kortom een heel handig scherm, met zeer veel praktische mogelijkheden.

Jammer dat Magellan het zo verstopt heeft (je kunt het alleen vanuit het positiescherm bereiken).

Een ander -niet zo bekend- handigheidje van het positiescherm is dat je door op de zijkant van die grote ronde knop (weet niet hoe die heet) te duwen > je behalve je primaire coordinaat ook je secundaire coordinaat kunt aflezen. Heel handig met kaartnavigatie. Als je weer op die grote knop drukt, verdwijnt die informatie weer.

Succes.

Geplaatst
Bij de Sportrak Basic (die gele) en bij de Sportrak Pro (dus zeer waarschijnlijk bij de Map ook) kun je WEL een projectie doen:

> ga naar het scherm positie (daar zie je de coordinaat van je positie en andere getallen)

>enter

Jammer dat Magellan het zo verstopt heeft (je kunt het alleen vanuit het positiescherm bereiken).

Succes.

:beerchug::lol1:;)

Hey fantastisch, bedankt! Zit inderdaad een beetje verstopt en alleen vanuit het positiescherm te openen. Weer wat geleerd. Ik begin met de dag meer schik aan deze GPS te beleven!

• 2 months later...
Geplaatst

Inmiddels (22-12-05) is de eXplorist FIRMWARE versie 5.2.03 uitgekomen. Hierin zijn een aantal dingen veranderd/verbeterd, maar het is nog lang niet allemaal ok.

Op het forum van www.geocaching.com is een nieuwe thread geopend van/voor eXplorist 400/500/600 gebruikers die de nieuwe firmware 5.2.03 gebruiken.

naam forum thread: Explorist Bug-enhancement List Firmware-5.2.03

link: http://forums.groundspeak.com/GC/index.php...1&t=117391&st=0

Lees daar verder als je "alles" van de nieuwe firmware wil weten of

als je feedback wilt geven/ontvangen m.b.t. jouw eXplorist 4/5/600.

Ik kan je er hier weinig over vertellen, ik praat in dat forum mee.

groet, Barjon.

Geplaatst (bewerkt)

Bij de Sportrak kan je ook geen afstand en richting ingeven :no:

:beerchug::yes::P

>enter

Je kunt ook een coordinaat invoeren en onmiddelijk zien hoever dat dan weg is van je positie (of van een waypoint naar keuze).

Je ziet wat die coordinaat is in je secundaire coordinaat systeem. Handig als dat op RD staat > dan kun je zien waar dat op de kaart is.

Je kunt een tcoordinaat vanaf de kaaert in RD invoeren.

Je kunt als je een projectie doet van nul meter vanaf een bestaand waypoint, zien wat de coordinaat van dat waypoint is in je secundaire coordinaat systeem.

Een ander -niet zo bekend- handigheidje van het positiescherm is dat je door op de zijkant van die grote ronde knop (weet niet hoe die heet) te duwen > je behalve je primaire coordinaat ook je secundaire coordinaat kunt aflezen. Heel handig met kaartnavigatie. Als je weer op die grote knop drukt, verdwijnt die informatie weer.

Succes.

Duizend maal dank!

Had ik eigenlijk nodig voor Taalvouten, maar gelukkig had ik iemand bij me die zijn GPS beter kenden..... :birthday:

bewerkt door Kiddooz
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...