elsinga Geplaatst 14 mei 2002 Geplaatst 14 mei 2002 Wat wel kan en mag van ze is:Heksen en trollen in Natuurgebied Allardsoog Vindt je het gek: Samen met Femke Hosper (dochter van de Fryske Gea-directeur Ultsje Hosper uit Olterterp) en 4 andere groepsleiders organiseerden zij een week durend jeugdkamp De dochter van de directeur... die mag met hele groepen kinderen de natuur verpletteren...
elsinga Geplaatst 14 mei 2002 Geplaatst 14 mei 2002 Jammer. Gemiste kans voor hun. Jij hebt dan wel een andere plek gekozen Robert, maar een ander zal er over een tijdje misschien wèl één neerleggen. Lag die van jou er al (onder controle van hun) dan was de plek 'bezet'. Ik vermoed dat hier niet zo snel een andere geocacher komt, gezien het feit dat dit deel van Friesland nogal magertjes bedeeld is met caches... weinig geocachers denk ik. Maar je hebt gelijk: toestemming vragen is er nu dus niet meer bij. :devil:
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 augustus 2002 Geplaatst 1 augustus 2002 Heden (1 aug) kwam het bericht van Zwerver dat een cache (Elzerkade) van hem mogelijk door het Zuid Hollands Landschap is weggehaald. Lees dat in de draad locaties, moeilijk/niet te vinden. Als je hier even terugkijkt in de berichtenlijst dan zie je dat ik geprobeerd heb toestemming voor een cache van ze te krijgen. De reactie was simpel: 'niet in onze achtertuin' en 'verder niet zeuren'.
zwerver Geplaatst 1 augustus 2002 Geplaatst 1 augustus 2002 De reactie was simpel: 'niet in onze achtertuin' en 'verder niet zeuren'. Ik ga toch e.e.a. proberen. Per slot van rekening zouden ze best hun inzichten wat kunnen hebben bijgesteld. Bovendien was ik in de veronderstellng dat ik geen caches op ZHL terrein had liggen (Middelblok heb ik destijd op verzoek van de beheerder per direct opgehaald). Ik wil dus wel graag van ze weten wat terreinen van ZHL zijn. Ik heb nog geen reacties terug gekregen. Ik houd jullie op de hoogte.
zwerver Geplaatst 1 augustus 2002 Geplaatst 1 augustus 2002 Een klein gedeelte uit de brief aan mij: De laatste maanden krijgen wij met enige regelmaat klachten over activiteiten rondom geocache's. Auto's op het fietspad (Recent nog door een toezichthouder aangesproken op het fietspad langs de berkenwoudse boezem, waarbij de bestuurder aangaf dat het bij het spel hoort om op zulke paden te rijden). ... Auto's bij Vogelplas Middelblok die parkeren langs het fietspad. Bezoeken in het donker, als de terreinen niet zijn opengesteld. Zich buiten de paden begevende mensen. Ik denk wel dat het zaak is om bepaalde regels in acht te houden. Sommige argumenten maken de zaak natuurlijk wel heel moeilijk verdedigbaar, en geocaching bij voorbaat ongeliefd. Met name het eerste argument is natuurlijk een aanfluiting. De twee laatste argumenten zijn volgens mij niet van toepassing. Volgens de log blijkt dit wel van toepassing te zijn. Edited By zwerver on aug. 05 2002 at 20:46
zwerver Geplaatst 5 augustus 2002 Geplaatst 5 augustus 2002 "Landscheiding" is niet meer. Een gesprek met ZHL gaat binnenkort plaatsvinden. In de achive tekst heb ik het volgende geplaatst: In overleg met de beheerder van dit gebied, Stichting Zuid Hollands Landschap, is deze cache niet langer beschikbaar. ZHL heeft uiterst onverantwoordelijk bezoekgedrag geconstateerd, en daarover vervolgens met mij contact opgenomen. Bij deze dus meteen de oproep aan cachers: als je hobby je lief is, ga er dan ook zo mee om.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 6 augustus 2002 Geplaatst 6 augustus 2002 Ik wil nog even een persoonlijke observatie toevoegen. Op een hete dag ging ik cache "Jacoba' bezoeken. Een eindje verderop van de cache op het pad was een steviger stukje grond waar ik mijn fiets (Spartamet) kon neerzetten en een slokje zitten drinken, wachtend tot de boer aan de overkant een eind verderop aan het hooien ging. Tot mijn stomme verbazing kwam er uit Noordelijke richting met grote vaart een bestelbusje aangereden. De man stopte en vertelde me dat hij een eindje verderop ging zitten vissen. 'ja, nu ze nieuw houtstrooisel op het pad gegooid hebben kan ik prima erheen rijden zolang ik maar gang houd'. Na het pad vrij gemaakt te hebben reed hij met forse vaart verder. De bodem schudde, de bomen zwaaiden...
Gast soundchaser Geplaatst 7 augustus 2002 Geplaatst 7 augustus 2002 Hi, Ik kan mij de negatieve reactie van een aantal beheerders goed voorstellen. Waarschijnlijk krijgt men nachtmerries van het idee dat straks horden internet freaks die alle kontakt met de werkelijkheid en zeker met de natuur hebben verloren hun zorgvuldig bewaarde gebieden gaan verwoesten met rare komputer spelletjes. :0 Vooroordelen die gevoed worden door onwetendheid schijnen wel vaker voor te komen. In een andere draad las ik iets over het starten van een stichting. Zou het een idee zijn via deze stichting (doelstelling, statuten en gedragscode) een consistente communicatie naar alle belanghebbenden te bewerkstelligen? Mischien is zoiets reeds eerder geopperd ..... ik heb alle berichtjes in het forum niet gelezen :hehe: Groet, Bart.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 9 oktober 2002 Geplaatst 9 oktober 2002 Het is hier natuurlijk niet de USA want alles gebeurt hier 2 jaar later zeggen ze. Maar is dit wat we kunnen verwachten?: een tread op het amerikaanse forum(groundspeak: midwest, Trouble in Dayton Een vergunningenstelsel door natuurbeheerders om het geocachen in te tomen en natuur-neutraal te maken?
gr1 Geplaatst 9 oktober 2002 Geplaatst 9 oktober 2002 Volgens mij krijg je dan kat-en-muisspelletjes met boswachters. Dat maakt het wel een stuk spannender.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 9 oktober 2002 Geplaatst 9 oktober 2002 In de USA in ieder geval niet. Daar kijken de natuurbeheerders gewoon met behulp van Internet op de GC.com site waar in hun gebied de caches liggen en dan is het muisje zo gepiept. Om nog even op die regels terug te komen: hier zijn ze dan volledig (die 50' betekent 50 voet, ongeveer 15 meter): 1. Permit is good from date issued to 31 December of the current year. After that date, the cache must be moved to another location at least 50' away from current location or removed completely. Either way, you need to resubmit your request for another year. 2. Caches are to be monitored monthly and maintained as a family friendly cache. Caches should contain no food, alcohol, firearms, drugs, dangerous items or adult items. 3. All caches need to be within 20' of an already established park trail. They discourage off trail hiking as it negatively impacts certain endangered environments. 4. Cache owners must visit the cache site once a month and post the condition of said cache on Geocaching.com.
gr1 Geplaatst 9 oktober 2002 Geplaatst 9 oktober 2002 Klinkt onheilspellend. Maar ik kan me voorstellen dat geocachers dan van arren moede ondergronds gaan en hun caches onvindbaar maken voor de boswachter, bijvoorbeeld door een sleutel in te bouwen op een boswachterwerende site. Edited By gr1 on okt. 09 2002 at 22:44
Snippers Geplaatst 29 oktober 2002 Geplaatst 29 oktober 2002 Ik heb me zelf nog niet zo'n zorgen gemaakt om de landschapsbeheerders in de omgeving van Gouda. 'Goudse Hout' ligt in een vogelbroedgebied, maar wel vlak bij het pad+waarschuwing over de regels in he gebied op de web-pagina. Ik las in de logs dat een boswachter hem heeft gezien (op aanwijzing van een echte cacher) en hem heeft laten liggen. 'Hoog en Droog' ligt in een stadspark waar ook allerlei jongeren door de bosjes heenstruinen en hutten bouwen. Zou ook geen probleem moeten geven. Ik kan me voorstellen dat er in echte natuurgebieden de dieren meer verstoord worden, vooral als mensen ver van de normale paden moeten zoeken (en graven). Arnold
GeoGerard Geplaatst 29 oktober 2002 Geplaatst 29 oktober 2002 Ik zit nu te denken over een manier om boswachters met haviks ogen weg te houden van een cache. Alleen is nu mijn vraag: hoe maak je een versleuteling in de coordinaten, op een dusdanige manier waardoor het ding alleen te vinden is door een echte cacher. De directe coordinaten moeten dus verdwijnen, als je geen problemen wilt. Die in het Twiske is redelijk versleuteld, maar kan het nog beter?
Gast 90-1015262279 Geplaatst 30 oktober 2002 Geplaatst 30 oktober 2002 Hoewel het me een onmogelijke opgave lijkt (als een cacher hem kan vinden, dan kan een boswachter met een gps en internettoegang het ook), heb ik wel een suggestie. Gejat van het .com forum, maar toch... Daarginds plaatst men de cachebeschrijving van sommige caches niet op het internet, maar uitsluitend in andere caches. Voordeel: de boswachter ziet geen stip verschijnen in 'zijn' gebied, waardoor hij zou kunnen worden 'getriggered'. Je moet dus een cachende boswachter hebben die per ongeluk die cachebeschrijving tegen komt in een andere cache. Als je er vervolgens een 'locationless' cache van maakt, kun je 'm alsnog online laten loggen. Het werkt dan als een travelbug: je stopt de beschrijving in een andere cache zodra je 'm hebt gevonden. Zenz
Aanbevolen berichten