Gast 90-1015262279 Geplaatst 6 maart 2002 Geplaatst 6 maart 2002 Wat mij triggerde: ik kreeg zojuist het volgende mailtje... ** Hierdoor delen wij u mee dat wij erg geinteresseerd zijn in het fenemeen geocaching. Wij zouden graag een afspraak met u maken om de mogelijkheden voor het plaatsten van een voorwerp op een van onze terreinen met u op ons kantoor te bespreken. Wij stellen de volgende data voor: 15 maart ochtend 20 maart om 13.30 uur 22 maart voor 15.00 uur. Wij gaan er van uit dat het gesprek 1 a 1,5 uur zal duren. Wij horen graag van u of een van deze data uitkomt en zoja welk tijdstip. Met vriendelijke groet, Recreatieschap Stichtse Groenlanden ** Waarmee ik op zich erg blij ben (want al kost het tijd - ik ben weer een stapje verder bij het plaatsen van m'n cache!), maar dit mailtje is een reply op mijn vlammende betoog over de zegeningen van Geocaching voor de natuur en de mensheid als geheel ... van 17 januari! Het plan is een cache in de uiterwaarden te plaatsen, die in het voorjaar dus onder water komt te staan. Daarvoor ben ik nu al te laat, helaas. Persoonlijk had ik als uitgangspunt bedacht dat ik alleen een cache wil plaatsen als ik toestemming heb van de beheerder. Maar dat duurt dus zo lang.... hoe doen jullie dat? By the book, of gewoon plaatsen? En hoe gaan beheerders om met caches? Zenz
gimli Geplaatst 6 maart 2002 Geplaatst 6 maart 2002 hoi! ik probeer ook altijd toestemming te hebben voor ik begin aan het plaatsen van een cache.. ben daarom nog druk bezig met het bouwen van een paar caches.. al met al is het niet altijd erg handig inderdaad.. maar zou er toch gewoon heengaan en ambtelijke molens draaien erg langzaam.. gaaf dat je je niet laat afschrikken door de manier waarop sommige organisaties werken.. soms kost het heeel erg veel tijd.. als je nu al die cache had geplaatst kan je er waarschijnlijk vanuitgaan dat je hem nu had moeten verwijderen en ook nooit meer zou mogen doen.. nu heb je zowaar een opening gemaakt! heel knap! groetsels, Gimli :hehe:
Flapper Geplaatst 6 maart 2002 Geplaatst 6 maart 2002 That`s the spirit een mooie ontwikkeling, ik ga ook op zoek naar landschapsbeheerders die interesse hebben in de regio Gelderland. :hehe: :hehe:
Gast 90-1015262279 Geplaatst 7 maart 2002 Geplaatst 7 maart 2002 Zojuist ontving ik de bevestiging van m'n afspraak met het recreatieschap, waarin o.a. het volgende stond: *** Ik neem aan dat u m.b.v. onderstaande gegevens ons kantoor wel kunt vinden! De coordinaten zijn in het RijksDriehoekStelsel (RD) (134449, 455703) De bijbehorende GPS (WGS84) coordinaten zijn: 5 graden 5' 14.43" OL 52 graden 5' 21.14" NB *** LOL! Zenz
Eagles Geplaatst 7 maart 2002 Geplaatst 7 maart 2002 Heb je gevraagd of er een doos met logboekje ergens ligt verstopt, in hun kantoor? Walter.
Gast 77-1011013881 Geplaatst 7 maart 2002 Geplaatst 7 maart 2002 Kunnen we massaal gaan loggen..:-) *lol*
gimli Geplaatst 7 maart 2002 Geplaatst 7 maart 2002 hmmz.. tijd voor een cache naast de voordeur dus ;-p groetjes, Gimli :hehe:
Gast 90-1015262279 Geplaatst 15 maart 2002 Geplaatst 15 maart 2002 OK, kort verslag van m'n bezoek aan Stichtse Groenlanden. Samengevat: ze vinden het prima, graag zelfs, zeg maar hoe we je kunnen helpen. St. Gr. is een van de recreatieschappen van Utrecht, met als oogmerk het bevorderen en faciliteren van de (natuur)recreatie in de provincie Utrecht. Daar past geocaching uitstekend in. We hebben gesproken over de mogelijkheden voor mij tot het plaatsen van een (multi)cache, en de mogelijkheden voor hen om GPS-navigatie in te zetten voor het verder aantrekkelijk maken van hun gebieden en de diensten die ze daar leveren. Al pratend kwamen we uit bij twee soorten wenselijke caches: enerzijds echte geocaches, particulier, te publiceren op geocaching.nl en volgens de regelen der kunst opgezet (in/out, log enz.), anderzijds promotionele caches a la SBB: routes uitgezet m.b.v. GPS coordinaten, sommige met een 'extraatje' (bijv. deels alleen per kano te bereiken), autoroutes langs terreinen van St. Gr. en andere recreatieschappen. Die promotionele caches worden dan gepubliceerd op hun eigen website, via de VVV enz., zijn gevuld met frisbees van St. Gr. en komen te liggen bij terreinen waar je dan ook de mogelijkheid hebt om met zo'n ding te spelen. Leuk voor kinderen! Ze denken na over de mogelijkheid via een bevriend buitensportbedrijf (welke weet ik niet) GPS-en in de verhuur te nemen, om zo kleinere bedrijfsevenementen extra cachet te geven. Dat gaan ze wellicht eerst uitproberen op hun eigen directie ;-) Als vrijwillige tegenprestatie voor hun bereidwilligheid (en natuurlijk in de hoop meer mensen te inspireren) heb ik ze toegezegd ze op weg te helpen bij het bedenken van die promotionele caches. Voor het plaatsen van de caches gelden in principe dezelfde regels als voor de gewone recreatie (tussen zonsopgang en zonsondergang, niet graven, geen herrie enz.), waarbij officieel ontheffing wordt verleend voor de eindcache wat betreft het graven en de bepaling dat geen materiaal mag worden achtergelaten. De cache leg ik aan hen voor alvorens 'm te plaatsen, zodat ze kunnen beoordelen of er geen schade aan het landschap wordt aangebracht (bijv. door de cache te begraven op een plek waarbij de kans dat de grond er omheen afkalft te groot is - sommige gebieden komen af en toe twee meter onder water te staan). De 'echte' caches komen vooral te liggen in de rustige natuurgebieden, buiten het directe zicht, de promotionele caches op de grensgebieden die uitmonden in de meer toeristische terreinen. Kortom, hier spreekt een tevreden cacher Zenz
gimli Geplaatst 15 maart 2002 Geplaatst 15 maart 2002 Kortom, hier spreekt een tevreden cacher <!--emo& Hear,hear! Gimli :hehe:
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 april 2002 Geplaatst 2 april 2002 Aan het verhaal over toestemmingen kan ik nog hetvolgende toevoegen: Ik had de cache 'Platland' niet aangemeld bij Staatsbosbeheer. Die is gevonden door de boswachter zal ik maar zeggen. Ik heb bericht gehad van ze dat ze hem gevonden hebben en a.s. donderdag heb ik in Den Haag een gesprek met de organisatie die de 'randstad' doet (regiokantoor). Zoals al bericht: SBB is welwillend tegenover geocaching maar - en dat spreekt vanzelf - ze willen het laatste woord hebben. En waarom niet? Boswachters weten beter dan wie ook wat er in het terrein aan de hand is, echt wel beter dan een hobbyistische stadsvogel zoals ik. Ik zal later berichten over hoe en wat van het gesprek maar ik ga er positief heen.
Gast 77-1011013881 Geplaatst 2 april 2002 Geplaatst 2 april 2002 Das inderdaad het beste...gewoon positief blijven en desnoods die heren wat veren in de k*nt steken...daar bereik je in de regel het meest mee
Aanbevolen berichten