JandeBeHanger Geplaatst 14 september 2005 Geplaatst 14 september 2005 een paar vragen nav winkelbezoek vandaag4.ze noemde iets van gemiddelde positiebepaling die de gps60 wel zou hebben en de geko niet, kent iemand dit? <{POST_SNAPBACK}> 4. De GPS60 heeft dat inderdaad. Of de Geko dat ook heeft weet ik niet. <{POST_SNAPBACK}> De Geko heeft geen mogelijkheid tot het middelen van de positie, net zoals de de hele Etrex serie.Bovendien zijn de namen van de waypoints in de Geko slechts max. 6 karakters groot. (dit geldt ook voor de de onderkant van de Etrex reeks)
damasterman Geplaatst 15 september 2005 Auteur Geplaatst 15 september 2005 ok ok bedankt voor de vele reacties zover mijn argumenten om evt. dus de gps60 te kopen zouden zijn 1.quad-helix antenne 2.pc aansluiting standaard 3.gemiddelde positiebepaling met name argument 1. maar zou je dit verschil met de huidige generatie ontvangers goed merken? Zorgt deze antenne voor daadwerkelijke betere ontvangst / nauwkeurigheid onder de bomen (evt. tov mijn ppc mio168) dennis
rhgs Geplaatst 15 september 2005 Geplaatst 15 september 2005 (bewerkt) Ik durf het haast niet te zeggen, maar misschien moet je wachten op een Garmin model met Sirf/StarIII chipset? In de MIO zal een Sirf/StarII zijn ingebouwd en zou eigenlijk onder dezelfde (slechte) omstandigheden een betere nauwkeurigheid als de Garmin moeten opleveren. 15 september 2005 bewerkt door rhgs
damasterman Geplaatst 15 september 2005 Auteur Geplaatst 15 september 2005 Ik durf het haast niet te zeggen, maar misschien moet je wachten op een Garmin model met Sirf/StarIII chipset?In de MIO zal een Sirf/StarII zijn ingebouwd en zou eigenlijk onder dezelfde (slechte) omstandigheden een betere nauwkeurigheid als de Garmin moeten opleveren. <{POST_SNAPBACK}> mmm ok en in de gps60 of geko zit een versie 1 ingebouwd dan?
rhgs Geplaatst 15 september 2005 Geplaatst 15 september 2005 Nee, een eigen produkt. Garmin heeft een paar weken geleden een mega contract afgesloten met Sirf. Ze gaan nu dus de Sirf modules gebruiken in hun producten omdat deze significant beter presteert in ongunstige omstandigheden. (mijn eigen mening)
damasterman Geplaatst 15 september 2005 Auteur Geplaatst 15 september 2005 okay rhgs, bedankt voor je zeer goede tip, dan wacht ik nog maar even en kijk de kat uit de boom. Tot zover doe ik het maar met mijn ppc denk ik
rhgs Geplaatst 15 september 2005 Geplaatst 15 september 2005 Ik heb een jaar gecached met de PDA (Ipaq 2210 en BT GPS Module) die ik toch al had voor de auto en op het werk. Dat gaat eigenlijk perfect, mede door de topo kaarten die ik erop heb. In waterdichte tas kun je prima in de regen als het moet. Sinds kort heb ik een Legend omdat dat toch wat uitdagender is. Ook gaat ie VEEEEEL langer mee op de batterijen (PDA=4 uur, Legend=20 uur). Maar de nauwkeurigheid van de Legend is duidelijk slechter tussen de bomen als de BT module.
damasterman Geplaatst 15 september 2005 Auteur Geplaatst 15 september 2005 Ik heb een jaar gecached met de PDA (Ipaq 2210 en BT GPS Module) die ik toch al had voor de auto en op het werk. Dat gaat eigenlijk perfect, mede door de topo kaarten die ik erop heb. In waterdichte tas kun je prima in de regen als het moet. Sinds kort heb ik een Legend omdat dat toch wat uitdagender is. Ook gaat ie VEEEEEL langer mee op de batterijen (PDA=4 uur, Legend=20 uur). Maar de nauwkeurigheid van de Legend is duidelijk slechter tussen de bomen als de BT module. <{POST_SNAPBACK}> wat voor waterdichte tas had je? welke werkt goed en waar kun je die krijgen
rhgs Geplaatst 16 september 2005 Geplaatst 16 september 2005 Kijk eens op de site van AQUAPAC. Ik heb dan de "PDA Classic" over laten komen uit Duitsland. Werkt perfect!
damasterman Geplaatst 16 september 2005 Auteur Geplaatst 16 september 2005 issie dan nog wel goed te bedienen?
rhgs Geplaatst 16 september 2005 Geplaatst 16 september 2005 issie dan nog wel goed te bedienen? <{POST_SNAPBACK}> Lees nou eerst even wat op de website staat! Natuurlijk is ie dan goed te bedienen, anders was het een onzinnige oplossing.
damasterman Geplaatst 16 september 2005 Auteur Geplaatst 16 september 2005 tuurlijk heb ik dat gelezen daarom vraag ik het jouw, maar wil het vanuit user-experience horen. Zij willen alleen hun product verkopen als ze erop zetten :"het is een stuk moeilijker om je pda scherm te bedienen" dan verkoopt het niet echt. DAarom hoor ik het liever van jouw
rhgs Geplaatst 16 september 2005 Geplaatst 16 september 2005 (bewerkt) De AquaPac is een kwaliteitsproduct. De stylus kun je extern bewaren en het touchscreen is goed te bedienen, ook het slepen gaat goed. Er zit natuurlijk wel een laag plastic tussen dus gaat het iets "stroperiger", maar de nauwkeurigheid wordt niet aangetast. Nogmaals: perfecte oplossing. In Duitsland heb ik er vorig jaar dacht ik € 25,- voor betaald. In NL was ie 2x zo duur... Je hebt ook een versie voor PDA met ingebouwde klapantenne: die zijn iets langer. 16 september 2005 bewerkt door rhgs
damasterman Geplaatst 16 september 2005 Auteur Geplaatst 16 september 2005 heb jij m via die site besteld of zijn er goedkopere duitse adressen/site waar jij over praat
Aanbevolen berichten