Spring naar bijdragen

Duidelijkheid van de hint - Hint: zoek in de buurt van het 0-punt


ScoutingErica

Aanbevolen berichten

Hoe belangrijk vinden jullie het dat de hint je uiteindelijk echt naar de cache leidt ?

 

Persoonlijk vind ik niks frusterender dan het niet kunnen vinden van een cache. Als je een mooie (lange) tocht hebt gelopen en je hebt goed gezocht naar de cache maar je kunt hem niet vinden, dan baal ik daar van. Op een gegeven moment moet je ook wel stoppen met zoeken, je hebt tenslotte geen 100% zekerheid dat de cache er werkelijk nog ligt. Dus dan gebruik ik de hint.

 

Maar dan.....dan sta je op een open plek in het bos, een soort graslandschap en je leest in de hint dat de cache 'onder een stukje gras is verstopt'. Ja, dat schiet dus niet op, ik had het uur daarvoor al circa 1000 stukjes gras aan een nader onderzoek onderworpen. Ik snap zelf ook wel dat een cache in een graslandschap hoogstwaarschijnlijk in de buurt van een stukje gras ligt !! Sorry, hier kwam even wat frustratie omhoog  :alien:

 

Kortom, ik ben van mening dat een hint gebruikt moet worden als je de cache echt niet kan vinden, en dat de hint je dan ook echt naar de cache moet leiden, door middel van instructies die duidelijk zijn en gerelateerd zijn aan elementen in de omgeving die redelijk uniek zijn.

 

Mee eens of loop ik te zeuren ?  :blush:

 

Stephan

Scouting Erica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Maar dan.....dan sta je op een open plek in het bos, een soort graslandschap en je leest in de hint dat de cache 'onder een stukje gras is verstopt'.

Of zo als de Eagles zo mooi zei: Dan moet ik ###### op i-net kijken...alsof ik midden in het bos op i-net kan kijken !!!

 

Zeker als je een miswijzing hebt van enkele meters dan kom je er soms gewoon niet uit, een hint is er toch voor om de cache te vinden.

Als ik eerlijk ben vraag ik me bij sommige hints wel eens af of de plaatser wel wil dat je zijn/haar cache vindt

 

Je loopt te zeuren...maar jij mag dat  :blush:  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel vervelend als je net na een halfuur of uur zoeken de hint ontcijferd (met het potloodje) er iets staat van: links van de scheve boom.....EN IK STA IN EEN BOS met heel veel scheve bomen.

Ik heb zelf een hint geprobeerd te maken waarmee je de cache ZEKER kan vinden. Om dat er geen duidelijke "landmarks" waren rondom de cache heb ik gewoon vanuit een herkenbaar punt gemeten met passen xx naar links en xx passen van de weg af.

 

Misschien moet er wat duidelijker in de aanwijzingen voor de eerste cacheplaatser iets neergezet worden.

Hints/Spoiler Info: - Vul hier enkele hints en aanwijzingen in. Deze informatie is niet direct op de site leesbaar. De text is encrypted en door bezoekers eventueel te decrypten.

Nu is dat wel erg summier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de hint je niets helpt, nadat je het zonder hebt geprobeerd, kan dat behoorlijk frustrerend zijn. Maar de hint moet het ook niet te gemakkelijk maken. Doordat ik caches moeilijk vind, ga ik me wel steeds meer bekwamen in het gebruik van allerlei hulpmiddelen als prikstok, kompas. Dat is dus toch een voordeel van niet al te duidelijke hints. Maar ik vind wel dat de coordinaten erg nauwkeurig gegeven moeten worden, anders zoek je je een ongeluk....  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de hints niet gebruiken is niet verkeerd..

ik ben alleen wel gestopt met het alleen meenemen van de coordinaten... dat klopte toch veel te vaak niet :-(

 

groetsen,

 

Gimli  :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of zo als de Eagles zo mooi zei: Dan moet ik ###### op i-net kijken...alsof ik midden in het bos op i-net kan kijken !!!

Een ###### is er volgens mij nou ook weer niet gebruikt, maar inderdaad wat waren wij pissig toen we de hint ontcijferden en er kwam te staan (lees maar gewoon verder hoor... het is [b:post_uid0][i:post_uid0][u:post_uid0]absoluut[/u:post_uid0][/i:post_uid0][/b:post_uid0] geen spoiler) :

Hints : Voor een gedetailleerde kaart, klik op het fototoestel-icoon onder aan deze bladzijde.

Het gaat hier overigens om Double Dutch, maar er zijn meer hints die verwijzen naar situatieschetsen of fotootjes.

Aangezien wij de hint alleen gebruiken als de cache om wat voor reden dan ook echt niet te vinden is, decrypten we hem pas ter plaatse. Dan hoef ik niet meteen patsboem de cache te vinden als ik hem lees -als er een beetje nadenken overblijft is dat wel leuk voor het eergevoel- maar wat aanwijzingen zodat je hem dan echt wel kunt vinden vind ik een must.

Het blijft natuurlijk lastig om in de huid van een ander te kruipen en te beoordelen of iedereen er wat mee kan, maar als men hem gemiddeld genomen nuttig kan toepassen lijkt hij mij goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de hint vooral duidelijkheid moet bieden als je ongeveer op het nulpunt staat.

Dus wel iets bruikbaars en niet van:

kijk onder het denneboompje in de omgeving van de berk (als daar en compleet bos aan denneboompjes is aangeplant)

 

Groeten van Team Blokhut :cool: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...