Spring naar bijdragen

trascklog en datum


nootdropje

Aanbevolen berichten

Als ik een tracklog in de GPS (een Vista of VistaC in mijn geval) opsla en download naar mijn PC zie ik dat de kruimeltjes geen datum/tijd meer hebben! Alleen de active track bevat datumtijd gegevens.

 

Is dat bij anderen ook al eens opgevallen?

 

Ik vindt dit eigenlijk behoorlijk storend. Het is juist zo leuk op achteraf te kunnen zien hoe laat je ergens was. Toch? En alle maar in de active log te laten zitten werkt ook niet altijd...

 

Ik heb vorig jaar Garmin hierover een vraag gesteld en het atnwoord was dat het niet opslaan minder geheugen kost, maar dat ze er nog wel eens naar zouden willen kijken. Nu een jaar later en de laatste (of voorlaatste) software versie in mijn VistaC worden er nog steeds geen datum/tijd opgeslagen. Opnieuw heb ik Garmin een week of wat geleden gevraagd waarom, maar tot nu toe niet eens een reactie gekregen.

(overigens heb ik die dag nog een vraagje gesteld, en daarop kreeg ik wel binnen een paar dagen antwoord!)

 

Ik neem aan dat dit niet alleen voor de Vista zo is. Dus wat vinden jullie van dit probleem? Zou het helpen als iedereen aan Garmin het verzoek doet om zo snel mogelijk datum/tijd mee te nemen in opgeslagen tracklogs?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als ik een tracklog in de GPS (een Vista of VistaC in mijn geval) opsla en download naar mijn PC zie ik dat de kruimeltjes geen datum/tijd meer hebben! Alleen de active track bevat datumtijd gegevens.

Inderdaad
Is dat bij anderen ook al eens opgevallen

Toen ik een Vista, ruim 4 jaar geleden kocht viel mij dat snel op, want de 12xl die ik voor de Vista had deed het wel.

Dat was dus een enerme tegen valler dat opslaaan van tracks, ik heb het dan ook nooit gedaan.

Dit is het geval voor de hele Etrex en de Geko serie

Wat ik veel erger vond is dat er geen kommentaar bij de wp's kon staan.

Ik vindt dit eigenlijk behoorlijk storend. Het is juist zo leuk op achteraf te kunnen zien hoe laat je ergens was. Toch? En alle maar in de active log te laten zitten werkt ook niet altijd...

Met 10.000 punten kun je een heel eind vooruit, toch wel een dag of 3.

Die 12xl had maar 1000 punten en daar kon ik niet de hele terug reis van Frankrijk naar huis in zetten.

Oplossing: laptop meeslepen op vakantie en daar de actuele racks in opslaan.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met 10.000 punten kun je een heel eind vooruit, toch wel een dag of 3.

Die 12xl had maar 1000 punten en daar kon ik niet de hele terug reis van Frankrijk naar huis in zetten.

Oplossing: laptop meeslepen op vakantie en daar de actuele racks in opslaan.

 

Dat doe ik dan ook wel, maar dan moet je dus achteraf de tracks uit elkaar trekken. Het is juist zo handig om na een wandeling de log op te slaan en voor de volgende dag met een schone lei te beginnen.

 

Dus als we allemaal even een berichtje richting garmin sturen is er meer kans om die feature weer terug te krijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een tracklog in de GPS (een Vista of VistaC in mijn geval) opsla en download naar mijn PC zie ik dat de kruimeltjes geen datum/tijd meer hebben! Alleen de active track bevat datumtijd gegevens.

Klopt, de KralenFee klaagt ook altijd dat ik data vergeet en nooit geen tijd heb.

:lol1:

 

Sorry, kon het niet laten, ben offtopic waarschijnlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Als ik een tracklog in de GPS (een Vista of VistaC in mijn geval) opsla en download naar mijn PC zie ik dat de kruimeltjes geen datum/tijd meer hebben! Alleen de active track bevat datumtijd gegevens.

Klopt, de KralenFee klaagt ook altijd dat ik data vergeet en nooit geen tijd heb.

:beerchug:

 

Sorry, kon het niet laten, ben offtopic waarschijnlijk

 

klopt inderdaad, daarom maak ik er melding van. Als het niet zou kloppen zou ik er niet over beginnen. Of klopt dat niet?

Overigens, klopt hier ook iets niet?: er vliegt een dood vogeltje door de lucht op zoek naar kruimeldiefjes op de grond (of was het nu de kralenfee die daar vloog). Ik ben de weg kwijt geloof ik. Wat jammer nu dat mijn opgeslagen tracklog niet meer aangeeft hoe laat ik aan deze trip ben begonnen...

 

 

Maar goed, kennelijk heeft niemand last van dit feature. Ik heb nogmaals een poging gedaan om garmin zover te krijgen dit te fixen. Zoveel werk kan dat niet zijn, want het transfer protocol met mapsource biedt hier wel ruimte voor (de active track log geeft namelijk wel datum/tijd mee). Dus wil ik ook nogmaal alle garmin (etrex) gebruikes oproepen om garmin een bercihtje te sturen met het verzoek datum/tijd bij saved tracks op te slaan... (en er hier dan ook even melding van te maken dat je dat gedaan hebt)

 

Groet,

 

-Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...