Spring naar bijdragen

Eerste cache in Nederland


rhgs

Aanbevolen berichten

Na gezocht te hebben op het forum, maar nul op rekest, deze vraag:

 

Er zijn twee caches die claimen 'de eerste in Nederland' te zijn:

- Amsterdan urban 1 (GC198, 21 JAN 2001)

- First Dutch (GC1C6, 27 JAN 2001)

 

Hoe zit dat nou? Zo'n plaatstingsdatum is zo veranderd neem ik aan. Wie is nou de echte 'eerste'?

 

De derde plaats wordt ingenomen door 'Kenny in the Dunes, GC1C2'.

Dat staat trouwens ook in de beschrijving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Over Amsterdam Urban 1, die is van het voorjaar een tijdje zoek geweest en door een vrijwilliger (met goedvinden van de plaatser) op een iets afwijkende plek herplaatst. Zodoende volgens mij al niet meer heel origineel.

 

Maar goed, toch altijd leuk om één van de oudsten te pakken te hebben, ook al is-ie eigenlijk een beetje nieuw :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had gezocht op "eerste cache", met teveel hits dus.

Sorry. "eerste nederlandse cache" was beter geweest.

 

Toch niet goed gezocht:

 

Linkje

Linkje met het definitieve antwoord van Oppercacher Geoman

Nog één

 

First Dutch dus de eerste en Amsterdam Urban met een truukje een eerdere datum. Kenny blijft drie.

 

tot cache,

team Wij Drie  :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Hallo,

 

Ik zie dat er wat verwarring bestaat over mijn cache.

Eigenlijk heb ik nooit de moeite genomen om in dit forum te komen omdat ik graag een beetje undercover wilde blijven.

Kijken naar de log entries en af en toe in de cache zelf is voor mij de lol ervan.

Anyway, over de datum.

 

Ik kan met de hand op mijn hart beloven dat de datum die bij mijn cache staat de juiste is. Ik heb de beschrijving van de cache verschillende keren ge-edit maar de datum is echt.

 

Ik weet dat first dutch de eerste claimt te zijn maar die was er gewoon nog niet toen ik mijn cache plaatste. Daarom had ik ook geen reden een valse datum op te geven. Kan dat eigenlijk wel?

 

De cache is inderdaad ook weleens door een behulpzame cacher op mijn verzoek herplaatst omdat ik geen tijd had. Daarvoor dank.

Sinds een paar weken heb ik weer een GPS en ben ik zelf aan het cachen gegaan. Erg leuk. Maar dat weten jullie natuurlijk allemaal al lang :huh:

 

Groeten,

 

Omwaarschijnlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 'onwaarschijnlijk'.

Nou, -verwarring- is een groot woord hoor.

Maar het zou mooi zijn als het voor eens en voor allemaal duidelijk wordt!

Erg veel discussie heeft deze thread niet op gang gebracht, dus de verwarring valt wel mee :thumbup:

 

Welkom op het forum. :huh:

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo rhgs

 

tnx :thumbup:

Ja ik zag natuurlijk meteen dat First Dutch de eerste claimt te zijn terwijl ik het was in het park. Ik heb er maar niks van gezegd want ik wilde juist een beetje geheimzinnig blijven. Ik heb indertijd ontzettend veel haast gemaakt om de eerste te kunnen zijn en dan ook nog midden in de stad natuurlijk. Een geschikte plek is onwaarschijnlijk moeilijk te vinden.

Het is al weer een paar jaar geleden dus lastig te controleren maar ik weet wel heel zeker dat ik niet over de werkelijke plaatsingsdatum heb gejokt. Het verschijnen on-line staat daar los van, dat is iets digitaals, de cache is in de echte wereld geplaatst.

 

Mazzel

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook niet.

Ook deze datum is te manupuleren.

Even geprobeert en heb nu een note geplaatst bij FirstDutch gedateerd op.

5 maart 1996 :cry:hier

 

Daarmee is de winnaar dus......... :thumbdown:

 

Nou ik dus.

Ik weet zeker dat mijn datum klopt, wanneer de cache ook gepubliceerd is. Met mijn plaatsingsdatum ben ik erg zorgvuldig geweest om zeker te weten dat ik de eerste was. Met de website heb ik in het begin wat moeite gehad. First Dutch suggereert het wel met zijn naam maar hij is het niet. Dat weet ik al vanaf het begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is ook niet mijn bedoeling om tweespalt te zaaien.

 

Ik reageerde eigenlijk meer op het stukje van Jurgen & Co waarin hij suggereerde dat de datum van de eerste log maatbepalend is.

Met mijn actie heb ik dus bewezen dat dit absoluut niet zo is.

 

Ger@ld

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat we in ieder geval met zekerheid kunnen vaststellen is dat het GC nummer van de Amsterdamse cache lager is en die dus in ieder geval eerder is aangemaakt bij .com.

Ik hou het dus op deze! En die andere eerste, tsja die hebben wij helaas nog niet kunnen vinden, we zijn geen zoekers.

Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het GC nummer zegt (in het begin tenminste) niet zo heel veel.

Er zat toendertijd niet echt een logica in.

 

BTW ik heb ook nog even geprobeert een note in de toekomst te plaatsen om zodoende vast een found te claimen op 1e kerstdag dit jaar maar dat lukte niet. :thumbdown: -Date Error-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...