Spring naar bijdragen

OS GPS krijgt OziExplorerCE niet juist gecentreerd


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Hoe kan je nieuwe waypoints in OziexplorerCE aanmaken. bij het zoeken naar caches moet ik een nieuwe coordinaat in kunnen geven.

 

Hiervoor gebruik je best OS GPS Convertor

 

Coordinaten intikken en converteren naar Ozi en Ozi wordt gestart met de opgegeven coordinaat gecentreerd op je scherm.

 

Werkelijk super !! :thumbdown:

Ik heb dat programma nu ook eens geïnstalleerd, en hoewel het keurig OziExplorerCE opent, en ook in de juiste kaart, komt toch het gewenste punt niet gecentreerd in beeld.

Ik heb de moving map uit staan en de OS GPS is wgs84 MDD. Iemand enig idee wat er mis is.

 

Alvast bedankt, groetjes Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Heb je de DEV versie van Ozie CE geinstalleerd? In OSGPS (laatste versie) kun je vervolgens de goede versie van OzieCE bij settings instellen. Misschien dat dat helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de DEV versie van Ozie CE geinstalleerd? In OSGPS (laatste versie) kun je vervolgens de goede versie  van OzieCE bij settings instellen. Misschien dat dat helpt.

De OS GPS versie is gisteren pas gedownload dus zou de nieuwste moeten zijn. En selecteren kan ik alleen de dev versie maar dat is een ontwikkelversie dus die heb ik niet en de andere is de gewone OziExplorerCE versie waar je het pad naartoe kunt opgeven. En dat is goed, OziExplorerCE word keurig geopend als ik convert/oziexplorer doe, hij centreerd alleen het punt niet.

 

Groeten haak.

bewerkt door Kapitein Haak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de DEV versie van Ozie CE geinstalleerd? In OSGPS (laatste versie) kun je vervolgens de goede versie  van OzieCE bij settings instellen. Misschien dat dat helpt.

De OS GPS versie is gisteren pas gedownload dus zou de nieuwste moeten zijn. En selecteren kan ik alleen de dev versie maar dat is een ontwikkelversie dus die heb ik niet en de andere is de gewone OziExplorerCE versie waar je het pad naartoe kunt opgeven. En dat is goed, OziExplorerCE word keurig geopend als ik convert/oziexplorer doe, hij centreerd alleen het punt niet.

 

Groeten haak.

 

 

Bij mij gebuert hetzelfde. Oziexplorer wordt netjes opgestart. Ik zie echter het ingegeven waypoint niet. is dat bij u ook het geval? Tevens lukt het ook niet om de poi in tomTom 5 te vinden.

 

gr,

warner

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je de DEV versie van Ozie CE geinstalleerd? In OSGPS (laatste versie) kun je vervolgens de goede versie  van OzieCE bij settings instellen. Misschien dat dat helpt.

De OS GPS versie is gisteren pas gedownload dus zou de nieuwste moeten zijn. En selecteren kan ik alleen de dev versie maar dat is een ontwikkelversie dus die heb ik niet en de andere is de gewone OziExplorerCE versie waar je het pad naartoe kunt opgeven. En dat is goed, OziExplorerCE word keurig geopend als ik convert/oziexplorer doe, hij centreerd alleen het punt niet.

 

Groeten haak.

 

 

Bij mij gebuert hetzelfde. Oziexplorer wordt netjes opgestart. Ik zie echter het ingegeven waypoint niet. is dat bij u ook het geval? Tevens lukt het ook niet om de poi in tomTom 5 te vinden.

 

gr,

warner

Dat is inderdaad bij mij het geval, tomtom echter heb en gebruik ik dus niet.

Overigens kaartdatum is nauwelijks in te stellen en lijkt mij geen onderdeel van het probleem.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid, OS GPS Converter maakt geen waypoint aan in OziExplorerCE.

Het enige wat hij doet is OziExplorerCE opstarten en als de juiste kaart aanwezig is dan plaatst hij de cursor op het opgegeven coördinaat.

 

In OziExplorer kan je wel een kaart datum opgeven .(Development Version 1.11.6g of nieuwer).

(File | Configuration | General Settings | Operation | Display Datum)

Maar volgens mij kan dat hier het probleem niet zijn.

 

Want dan zou je bij normaal gebruik van Oziexplorer ook al een afwijking in de kaart moeten hebben zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om OS GPS Converter in combinatie met TomTom te gebruiken moet je volgens de hanleiding de bestanden "OSGPS.OV2" en "OSGPS.BMP" naar de map van de ingebruik zijnde kaart kopieeren.

 

In het geval van TomTom 5 iets als "\Storage Card\Benelux-Map" of "\Storage Card\Benelux_PLus-Map"

 

Vervolgens moet je OS GPS vertellen welke kaat je gebruikt.

Settings | TomTom | POI / map Folder:

Tap op het knopje "Browse" en zoek de juiste map "\Storage Card\Benelux-Map" of "\Storage Card\Benelux_PLus-Map"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook vanaf hier dan nog even duidelijkheid. De beschrijving van het programma zegt dat het na invoeren van coordinaten in het geval van OziExplorer de kaart word geopend met het gegeven coordinaat als middelpunt.

 

quote:

 

Using with OziExplorer CE

Show a position on the map and create a waypoint

To display a position on the OziExplorer map and create a waypoint:

 

 

einde quote.

 

En dat is nu net wat ie niet doet. Hij opent wel de betreffende kaart maar zet het punt niet in het midden zodat je nog moet scrollen en schuiven om de exacte plek te vinden.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...