Gast DelBianco Geplaatst 14 oktober 2002 Geplaatst 14 oktober 2002 Is het iemand gelukt om bijvoorbeeld alle benelux cache beschijvingen te downloaden van geocaching.com. Zou ze graag off line op mijn laptop hebben. Ciao
Goofy Geplaatst 16 oktober 2002 Geplaatst 16 oktober 2002 Er zijn tenminste 3 mogelijkheden: 1) Een speciaal hiervoor gemaakt programma zoals er vele op het internet beschikbaar zijn. (mirror, HTTRACK) 2) Via de optie <Favorites>, <add to favorites>, vinkje bij <make available offline> en geef eventueel de “diepte” aan 3) Onder Internet Explorer: <file>, <save as> Optie 1 kan zeer goed werken, mits je daar het eea goed insteld. Een dergelijk pakket levert echter een zeer zware belasting op voor de server en wil er daarom verder niet op ingaan. Het kan een goede optie zijn als de benelux apart ergens bv bij .nl is opgeslagen. Optie 2 gaat niet zo goed omdat je dan veel te veel binnenhaald. Dit proces duurt daardoor veel te lang. De diepte kan je aangeven bij <customize> bij 0 krijg je te weinig bij 1 veel te veel. Optie 3 gebruik(te) ik al lange tijd. Telkens als ik een pagina (cache) oproep geef ik <file>, <save as> en bewaar de hele pagina in een vooraf gemaakte folder (bv Geo 0000-3FFF, GEO 4000-7FFF enz). Er wordt dan een .htm file opgeslagen met de naam en nummer van de cache plus een folder met toebehoren. Links naar foto’s bewaar ik apart. Ze hebben een nummer (decimaal) overeenkomend met het cachenummer (hexadecimaal). Op deze wijze heb ik er z’n 300 caches inzitten. Bij elkaar z’n 60MB. Er is maar 1 nadeel: bij het openen van de pagina wil er telkens verbinding gemaakt worden omdat er een vaste link ligt naar de Groundspeak site. Blijf offline werken. Van de voor mij interssante caches haal ik dan even de laatste versie bij .com op en overschrijf de oude. In het begin is het veel werk, heb je ze in de loop van de tijd allemaal, dan werk het best.
Gast DelBianco Geplaatst 16 oktober 2002 Geplaatst 16 oktober 2002 Goofy, Ik heb de eerste twee opties geprobeerd voor de volgende pagina:http://www.geocaching.nl/seek/caches/caches_all.htm Daar staan links op naar alle nederlandse pagina's. Maar als ik bijvoorbeeld 'make available offline' kies met diepte 1, dan pakt die alles behalve de cache pagina's. Lukt dit bij jou wel? Ciao!
Goofy Geplaatst 17 oktober 2002 Geplaatst 17 oktober 2002 Neen, helaas ook niet bij mij. Het ligt mogelijk aan de robotwerking. :butbut: Blijft alleen optie 3 over denk ik. ???
GeoGerard Geplaatst 17 oktober 2002 Geplaatst 17 oktober 2002 Je kan de pagina's ook uitprinten. Gewoon de eerste bladzijde (A4) van een cache pagina selecteren en je hebt alle benodigde gegevens. Dan hoef je ook niet zo'n dure laptop mee te nemen.
P-Terminator Geplaatst 22 oktober 2002 Geplaatst 22 oktober 2002 Voor een tooltje waarmee dit kan (en nog meer wat voor geocachers handig is, zoals bestandsconversies), zie mijn pagina over geocachen en volg een van de links naar GarTrax
Eagles Geplaatst 22 oktober 2002 Geplaatst 22 oktober 2002 Ik heb aan dit progje mogen pre-alfa testen of iets dergelijks en het is een zeer leuk tool! Hou alleen wel in de gaten dat als je bijvoorbeeld alle Nederlandse cachepagina's wilt downloaden, er eigenlijk wel breedband internetverbinding nodig is. De downloadtijd kan anders behoorlijk oplopen als er bijvoorbeeld fotootjes in de download worden meegenomen (optioneel) ook al zijn die max. 100kb groot.
Woudreus Geplaatst 7 november 2002 Geplaatst 7 november 2002 Er zijn tenminste 3 mogelijkheden: 1) Een speciaal hiervoor gemaakt programma zoals er vele op het internet beschikbaar zijn. (mirror, HTTRACK) 2) Via de optie <Favorites>, <add to favorites>, vinkje bij <make available offline> en geef eventueel de “diepte” aan 3) Onder Internet Explorer: <file>, <save as> Er is nog een optie. Download de NL-caches zoals die voor de Palm beschikbaar zijn gemaakt op Pathetique. Dit bevat alle tekst, maar geen plaatjes. Het is gewone HTML die je waarschijnlijk met Make available offline kunt downloaden. E1n nadeel: de data wordt al enige tijd niet meer ververst.
Aanbevolen berichten