Spring naar bijdragen
  • 0

waypoint klopt niet...

Gast rogertje

Vraag

Gast rogertje
Geplaatst (bewerkt)

Ik ben sinds kort aan 't knutselen met Ozi en mijn Geko 201. Het lukt om Ozi te openen met de stafkaart van mijn woonplaats. Als ik dan de waypoint uit de Geko uitlees staan ze allemaal zo'n 500 meter te ver naar 't zuiden.

Ik heb Ozi en de Geko ingesteld op WGS84, de raad van de professor opgevolg.

Wie weet raad? B)

Grtz Roger

bewerkt door rogertje

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Gast rogertje
Geplaatst

Volgens mij ben ik eruit: De bijgeleverde *.map file klopt niet. Ik heb (tijdens het uitlaten van de hond...) 2 nieuwe punten in mijn Geko opgeslagen en de kaart opnieuw gecalibreerd, nu komt alles veel dichter in de buurt, maar nog niet precies.

Is het verstandig om meerdere punten te gebruiken en punten die verder van elkaar afliggen op de kaart? (deze 2 punten liggen ongeveer 500 meter van elkaar af)

• 0
Geplaatst (bewerkt)

500 meter is inderdaad raar, kan ik ook niet helemaal plaatsen. Het lijkt me dat er een combinatie van fouten in zit. Kan ik zo niet bepalen. Als je XP gebruikt en je wil hulp op afstand dan stuur me ff een mailtje.

Mbt tot het calibreren is het inderdaad van belang om meerdere punten te nemen. Bijvoorbeeld de vier hoekpunten en eentje zo in het midden zo mogelijk nog een paar meer. 2 punten linksboven en rechtsonder volstaat als je precies weet welke projectie gebruikt is.

Let op de juiste kaartdatum en projectie bij het calibreren. Overigens kun je prima RD-gecalibreerde kaarten gebruiken en verder in WGS84 gebruiken. Kijk daarvoor ff de pagina's van onze Prof ff na. Links staan hier wel ergens op de site.

Als er een raster op de gebruikte kaart staat, en je kunt uitvinden welk raster dat is dan kun je daarop prima calibreren, dat werkt veel beter dan een paar puntjes in het veld. Asl de RD punten vaak kerktorens er op staan dan kun je ook de RDpunten gebruiken om te calibreren.

gr J@s

bewerkt door Gotcha!
  • 0
Gast rogertje
Geplaatst

Alles werkt nu, allemaal erg bedankt voor jullie hulp! ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...