Spring naar bijdragen
  • 0

Kaarten samenvoegen in OZI

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb een vraagje: sommige wandelingen/fietstochten liggen op de scheidingsgrens tussen twee kaarten. Is het in Ozi mogelijk om deze beide kaarten in te laden, naast elkaar te leggen en vervolgens een route te plotten?

Volgens mij zou het volgende in ieder geval moeten werken. De kaarten aan elkaar plakken met b.v. photoshop en deze samengevoegde kaart opnieuw te calibreren. Maar aangezien ik hiermee geen ervaring heb, hoop ik dat er ook een andere makkelijkere manier is.

groeten,

Gerrie

bewerkt door gizmooo

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik heb het zelfde probleem. De verhouding van de nieuwe kaart klopt niet. Weet iemand of dit een fout in het programma is of dat dit niet op een andere manier kan. In het help programma gaan ze hier niet op in.

Het skewed formaat komt omdat de topo's iets gedraait zijn ivm magnetisch noorden. Mapmerge kan dit niet aan, en herstelt het grid. Het resultaat is een kleien vertekening, maar alles is op de meter verantwoord, alleen ziet een cirkel er niet meer zo uit.

• 0
Geplaatst
.... van de Topografische Dienst. Die zijn als ozf3 beschikbaar gekomen. Dit Ozi-specifieke file-format is gekozen omdat zo de auteursrechten beschermd zijn: je kan er niets mee doen behalve ernaar kijken in Ozi. .....

Mijn ervaring is anders. Ik kan op de PC de kaarten niet in Ozi laden, laat staan bekijken, maar op de PDA loopt het normaal.

Ik vind alleen het kaartbeeld in de stad vreselijk lelijk. Het park voor mijn deur is wit met paden, en één vakje is groen. Bebouwing is zwart, openbare gebouwen (winkelcentra maar ook bejaardentehuizen) een vieze kleur blauw.

Het stadsbos vlakbij is wel wat je van een kaartbeeld verwacht.

Hoe kan ik dit beïnvloeden?

• 0
Geplaatst

Waarom Ozi PC een kaart in ozf3 format niet kan lezen, is mij een raadsel. Tenzij je een heel oude Ozi versie hebt die slechts ozf2 aan kan.

Je kan een ozf3 niet een tekenprogramma inladen.

Zou je ze in tif-format hebben dan zou je kunnen gaan rommelen met het kleurenpalet.

En als dat niet gaat dan stuk voor stuk met de hand (een fill with selected color wil soms wel lukken bij aaneengeloten vlakken) bewerken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...