Spring naar bijdragen

Tomtom Go 300/500/700


nelson45

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb net afgelopen vrijdag een tomtom go classic tot mijn beschikking gekregen.

Via het menu heb ik wel een weergave van het bepaalde GPS coordinaat gevonden, maar het invoeren van een coordinaat heb ik afgezien van de optie als adres ook nog niet gevonden.

 

Ik ben nog druk aan het experimenteren, ook op bestandsniveau, dus er zal vast wel een methode zijn.

 

Inmiddels heb ik al wel een upgrade naar versie 5.10 voor elkaar, ;) dus dat is weer even wennen, maar ik heb hiervoor het invoeren van een WP ook nog niet gevonden. :cry:

 

Inmiddels het draadje van kruimel gelezen, als ik dat zo goed lees dan is het een kwestie van converteren van de gegevens en dit als een bestand in je tomtom laden. Kijk maar eens op Vastgezet draadje.

 

Groeten Jan-Willem.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels het draadje van kruimel gelezen, als ik dat zo goed lees dan is het een kwestie van converteren van de gegevens en dit als een bestand in je tomtom laden. Kijk maar eens op Vastgezet draadje.

 

Groeten Jan-Willem.

 

Ik ken deze versie van TomTom niet. De versie voor de TomTomGo en voor TomTomMobile is weer anders dan voor de PPC, de versie TomtomNavigator.

 

Ik denk wel dat het principe gelijk is voor wat de POI's betreft en dus ook geocachingcoördinaten als POI

 

Kun je dat bevestigen?

 

Volgens mij is het gewoon een kwestie van de POI's zoals ik het beschreven heb, inclusief de icoontjes, gewoon op de SD kaart zeten waar ok de orginele POI's van TomTom staan. (OV2 file)

 

Dan moet net als in Navigator ook deze POI's te zien zijn in de GO.

 

Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Zit ok aan een GO te denken omdat ik de rest van de functies van de PPC eigenlijk zo goed als nooit mer gebruik ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het principe met de .ov2 bestanden werkt inderdaad gelijk, icoontjes ook.

 

Ik heb vanmiddag er de lijst met flitsende palen in gezet en een aantal bekende cache's in de buurt, werkt prima.

En met een paar flitsende geluidjes voor het ene type en een net belletje voor het andere is er een duidelijk onderscheid.

 

Wat ik nog wel mis t.o.v. de gewone GPS is de invoermogelijkheid van een coordinaat als bestemming of poi.

Wel is in het overzichtscherm de signaalsterkte van de sats en de positie te bekijken en hier ook het huidige GPS coordinaat in WGS 84 notatie, maar het bewegen naar een Waypoint zoals we dat met de Geko doen mis ik hier.

Wel met de versie 5.1 de mogelijkheid om op postcode een adres te zoeken, maar ja voor geocaching heb je daar weinig aan.

 

Zodra ik nog wat meer dingen heb weten te achterhalen zal ik het wel melden.

 

Groetjes Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...