Spring naar bijdragen

eXplorist 600 invoeren?? of hier kopen?

Aanbevolen berichten

Gast basgoossen
Geplaatst

Hallo,

Ik ga een eXplorist 600 van Megellan kopen, alleen zit ik nog met een twijfelpunt.

Hier in nederland kost hij minimaal 500€, in de V.S. wordt hij echter al verkocht voor 333,- dollar +/- 262€ met invoer rechten en BTW moet je hem hier dan wel kunnen krijgen rond de 350€.

Nu vraag ik mij alleen af of het gevolgen heeft dat je dan een amerikaanse versie hebt. Of de basemaps te vervangen zijn enzo en of hij zonder problemen de europese kaarten slikt.

heeft iemand hier al ervaring mee?

• 3 weeks later...
Geplaatst

amerikaanse basemap is niet te vervangen, maar, je kan natuurlijk wel software op straatniveau kopen van europa en een extra geheugenchip en dan die software laden. Wordt hij helaas wel een stukje duurder weer, maar, wel meer info...

Geplaatst
Hallo,

Hier in nederland kost hij minimaal 500€, in de V.S. wordt hij echter al verkocht voor 333,- dollar +/- 262€ met invoer rechten en BTW moet je hem hier dan wel kunnen krijgen rond de 350€.

heeft iemand hier al ervaring mee?

Allereerst is het grijze import en dan heb je waarschijnlijk (weet het met Magellan wel zeker) geen service als garantie.

En ervaring? Heb wel ervaring met invoerrechten vanuit Amerika.

Soms betaal je het nooit, soms betaal je het aan de postbode als rembours omdat de douane het pakket heeft geopend en vergeleken met de Nederlandse prijs. Soms krijg je pas na een half jaar een naheffing.

Ervaring? Ervaring zegt dat je te rooskleurig kijkt naar het prijsverschil als de invoerrechten wel betaald moeten worden. Dan blijf je echt niet hangen op de door jou veronderstelde totaalprijs van 350 euro. Soms wordt er een boet opgelegd. Dan betaal je net zoveel als jet het in Nederland zou hebben gekocht.

Soms zeg ik dus, voordat iedereen weer over me heen valt en zegt dat het wel meevalt :thumbdown: en er weer een topic verder gaat over kopen in het buitenland.

Zoals hulpmod Dmache al heeft geschreven, met de zoeklink hierboven kun je veel meer info vergaren. Ook buiten de url van Dmache :thumbup:.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...