Spring naar bijdragen

geochaching voor kinderen


peerappel

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik ben pas nieuw in de wereld van geochaching.

 

Ik heb een garmin 60c met ozieworld voor de PC.

Inloggen op de site voor een route en deze ophalen lukt maar te dele.

Ik wil graag de file downloaden in mijn GPS maar als ik druk op download dan krijg ik een engelse site.

 

Ik wil graag dit weekeinde met de kinderen, 7 en 10 jaar, een eenvoudige cache gaan doen in de omgeving van Tilburg.

 

alvast bedankt voor de reactie

 

 

Peer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om te kunnen cachen hoef je niets te downloaden. Alleen maar de betreffende cache-beschrijving af te drukken en je kunt op pad.

 

Als je je vondsten ook wilt loggen dan moet je eerst registreren op de site www.geocaching.com. Heb je dat al gedaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te kunnen cachen hoef je niets te downloaden. Alleen maar de betreffende cache-beschrijving af te drukken en je kunt op pad.

 

Als je je vondsten ook wilt loggen dan moet je eerst registreren op de site www.geocaching.com. Heb je dat al gedaan?

 

 

Beste Peetee

 

Ik heb mij al aangemeld, maar snap / begrijp nog steeds niet wat de methode is van het geocahen.

Begin ik bij het waypoint wat op internet/gea.nl staat bij de betreffende cach. en dan....ik heb inmiddels al heel wat af gesurfd maar begrijp de methode niet.

 

Graag wat pratische aanwijzingen, kan met mijn gps inmiddels goed overweg, en ben behoorlijk thuis in kaarten, navigarie en kompas.

 

Alvast bedankt voor de moeite

 

Peer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Peerappel,

 

Allereerst zijn er een paar afspraken bij het cachen:

1. Het kaartdatum van je gps moet je instellen op WGS84

2. De coördinaten breng je in in het formaat ddºmm.mmm'.

Houd je je niet aan deze afspraken dan heb je afwijkingen in het veld van soms enkele honderden meters.

 

Verder heb je verschillende soorten caches. De 3 belangrijkste:

1. de normale, ook wel de traditionele cache genoemd. Aangegeven met een 2.gif bovenaan de pagina.

Hierbij geven de coördinaten boven de pagina exact aan waar het kistje ligt.

 

2. de multicache. Aangegeven met een 3.gif.

Hierbij geven de coördinaten boven de pagina de startpositie van de speurtocht aan. Onderweg moet je dan nog wat kleine (soms moeilijker) opgaafjes uitvoeren om steeds het volgende coördinaat te berekenen, tot je uiteindelijk bij de cache-plek uitkomt.

 

3. De virtuele cache. De virtuele wordt aangegeven door een spookje linksboven op de pagina.

Bij deze cache ligt veelal geen kistje/cache. Vaak moet je bewijzen dat je er was door een fotootje te maken of door wat gegevens door te sturen naar de cache-eigenaar.

 

Als ik jou was zou ik beginnen met een gewone, of traditionele cache. Die zijn dus het eenvoudigst, omdat je dan al de eindcoördinaten kent van de plek waar het kistje kent.

 

Heb je het kistje eenmaal gevonden, dan vind je daarin een logboekje waarin je een kort verslagje zet van je ervaringen.

Tot slot doe je later thuis hetzelfde nog een keer op het internet, zodat de plaatser hieraan kan zien dat je geweest bent.

Je doet dit door de cachepagina weer op te zoeken, en te klikken op "log in to log your visit" of "log your visit" (als je al ingelogd bent).

Je kunt dan kiezen voor het type log bij "Type of log". Kies dan voor "found it"als je hem gevonden hebt of voor "didn't find it" als dat niet het geval is.

Tot slot schrijf je nog even je belevenissen en klikt op "Submit log entry". Je bent nu klaar.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een traditionele cache gezocht in de buurt van Tilburg.

 

Ik ben er zelf niet geweest, maar de cache "Regte Heide" van Liebra lijkt mij wel een goede om mee te starten.

 

Succes.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...