Spring naar bijdragen

Handige functies


team-omega-25

Aanbevolen berichten

Zijn er functies oid beschikbaar waarme je in je eigen HTML pagina bijvoorbeeld gemakkelijk de naam of andere informatie van een cache tevoorschijn kan toveren? Bijvoorbeeld door de functie aan te roepen met de waypointnaam van een cache. En zo ja, heeft iemand dit ook al toegepast?

Groeten,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik weet niet precies wat je bedoeling is maar als het alleen gaat om het aanroepen van een cache-pagina is een simpele link genoeg.

 

de code ziet er dan als volgt uit

 

<a href="../redirect.php?url=http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=09050fa8-5c04-46f2-b327-0872ff49a746" target="_blank">DreamHunt 02 - In & Out</a>

 

en wordt zo getoont:

Dreamhunt 02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de code ziet er dan als volgt uit

 

<a href="../redirect.php?url=http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=09050fa8-5c04-46f2-b327-0872ff49a746" target="_blank">DreamHunt 02 - In & Out</a>

Beter is zonder de redirect (dat is iets van dit forum): <a href="http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=09050fa8-5c04-46f2-b327-0872ff49a746" target="_blank">DreamHunt 02 - In & Out</a>

 

Voor de rest moet je weten dat je geen javascript kunt gebruiken, maar wel een plaatje kan gebruiken dat op een andere server d.m.v. php wordt gegenereerd.

(Maar ik vraag me af of je dat bedoeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien is mijn uitleg niet duidelijk geweest.

Als voorbeeld neem ik het plaatje waar de hidden/found stats in staan. Dit plaatje kan met de aanroep van een .aspx programmaatje met wat parameters in een stukje HTML worden opgenomen.

Kan er, of bestaat er al zoiets, een stukje tekst (cachenaam) ipv een plaatje via een programmatje worden gegenereerd dat de cachenaam ergens van GC.COM afplukt bij het gebruiken van de waypoint code als parameter. Op die manier hoef je niet de naam zelf op te zoeken en over te tikken.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan er, of bestaat er al zoiets, een stukje tekst (cachenaam)  ipv een plaatje via een programmatje worden gegenereerd dat de cachenaam ergens van GC.COM afplukt bij het gebruiken van de waypoint code als parameter. Op die manier hoef je niet de naam zelf op te zoeken en over te tikken.

Dat kan gemaakt worden. Want alles kan gemaakt worden.

 

Het nut begrijp ik niet helemaal. Als ik het goed begrijp wil je een image laten genereren met daarin de naam van een cache die je identificeert met de url van het image.

Voor het weergeven op de site als algemene functie kan ik me daarbij nog wat voorstellen. Dat heb ik bijvoorbeeld gedaan voor de plaatjes met cache eigenschappen. Maar voor jou 4 caches lijkt het me sneller 4 plaatjes aan te maken met daarin de namen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn toepassing is als volgt:

Op mijn homepage staat een lijst met alle caches die ik bezocht heb. Ook heb ik nog andere cachelijsten die voor mij handig zijn.

Wat ik nu iedere week doe, is de nieuwe gevonden caches hier aan toevoegen door de naam vanaf de cachepagina te copieeren en in mijn homepage te plakken. In plaats van de naam te copieeren wil ik gebruik maken van de waypointnaam (GCxxxx) om hiermee de cachnaam van GC.COM te plukken (scheelt mij weer tikwerk). Deze cachenaam hoeft niet perse in een afbeelding te komen maar mag ook op een andere wijze beschikbaar worden gesteld (als het maar in HTML-code kan worden opgenomen).

Ook kunnen misschien andere gegevens van een cache op dezelfde manier opgeroepen worden (bijvoorbeeld cachetype, eigenaar, moeilijkheidgraad e.d.).

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...