Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik heb een probleem met mijn 60CS en de nieuwe firmware versie 3.70.

Als ik probeer de trackdata te uploaden van de 60CS naar mijn computer en ik maak gebruik van de USB poort dan crashed de USB verbinding.

MapSource.gif

Dit probleem heb ik pas met firmware versie 3.70 gekregen.

Als ik weer terug ga naar firmware versie 3.61 Beta werkt alles weer zo als het zou moeten.

Het maakt niet uit welke software ik op de computer gebruik,

MapSource 5.4, MapSource 6.5 of OziExplorer 3.95.4h bij allemaal gaat het fout.

Bij het downloaden van trackdata naar de 60CS zijn er geen problemen.

Ook bij het up/downloaden van waypoints gaat alles goed.

Bij het gebruik van de seriele verbinding werkt alles ook zo als het zou moeten.

Iemand de zelfde ervaring ?

PS. Ik gebruik Windows XP Pro SP2 en USB Driver grmnusb.sys 2.1.0.0

Gast Waterman67
Geplaatst (bewerkt)

Ik gebruik zelf de GPSmap 60C met software versie 3.7 en dezelfde usb driver met mapsource 6.5 en ook nog xp pro sp2 en heb geen enkel probleem. Wellicht iets fout gegaan tijdens installatie ?. Omdat je ook aangeeft dat je twee mapsource versies hebt dit wellicht een probleem. Ook met ozi geeft usb geen probleem

:thumbdown:

bewerkt door Waterman67
Geplaatst
Omdat je ook aangeeft dat je twee mapsource versies hebt dit wellicht een probleem.

Wat het met het software van de GPS doet weet ik niet, maar 2 of meerdere versies van kaartmateriaal van Metroguide (Mapsource) moet kunnen.

Je hebt dan maar 1 mapsource in gebruik, dat is waarschijnlijk de laatste versie dat gedownloaded is van Garmin en zal versie 6.5 zijn.

Ik heb ook gewoon kaartmateriaal 5 geinstalleerd staan naast Kaartmaterial 6 en dat mag geen problemen geven. Als je Mapsource opstart kun je namelijk gewoon kiezen welke versie kaarten je wilt gebruiken. Daar is het software juist op berekend.

Geplaatst
Ik gebruik zelf de GPSmap 60C met software versie 3.7 en dezelfde usb driver met mapsource 6.5 en ook nog xp pro sp2 en heb geen enkel probleem. Wellicht iets fout gegaan tijdens installatie ?. Omdat je ook aangeeft dat je twee mapsource versies hebt dit wellicht een probleem. Ook met ozi geeft usb geen probleem

:thumbdown:

Nee, ene Mapsource staat op de PC en de andere op de Laptop.

Geplaatst

Ik had een soortgelijke foutmelding na de update naar cityselect v7.0 en het selecteren en uploaden van de geselecteerde maps (ca. 50mb) van PC naar de GPS (na ca. 80%). Uiteindelijk heb ik de GPS track/waypoint data etc. via het menu gereset en daarna geen problemen meer gehad.

groet,

Peiling&Co

Geplaatst

Heb zelf ook zoiets gehad, wat voor een versie weet ik niet meer?

Maar ik loste het op door het bestand te wissen, de cache te

cleanen en daarna het proggie weer te downloaden, het

werkte na bovenstaande geklungel gewoon weer goed.

Geplaatst

Ok, ik heb het een en ander getest en het volgende blijkt:

Als de GPS naar satellieten zoek en geen fix heeft crashed de 60CS onherroepelijk tijdens het uploaden van trackdata via de USB kabel.

Als de GPS naar satellieten zoekt en wel een fix heeft crashed de 60CS soms tijdens het uploaden van trackdata via de USB kabel.

Als de GPS uit zet (niet de hele GPSr, maar alleen het zoeken naar satellieten) dan gaat alles goed.

Blijkbaar wordt het de 60CS allemaal een beetje te veel.

Tijd voor een E-mailtje naar Garmin.

Geplaatst
Ok, ik heb het een en ander getest en het volgende blijkt:

Als de GPS naar satellieten zoek en geen fix heeft crashed de 60CS onherroepelijk tijdens het uploaden van trackdata via de USB kabel.

Als de GPS naar satellieten zoekt en wel een fix heeft crashed de 60CS soms tijdens het uploaden van trackdata via de USB kabel.

Als de GPS uit zet (niet de hele GPSr, maar alleen het zoeken naar satellieten) dan gaat alles goed.

Blijkbaar wordt het de 60CS allemaal een beetje te veel.

Tijd voor een E-mailtje naar Garmin.

Ik zet de GPSr altijd in de GPS uit mode (zodat hij niet naar satellieten zoekt) Volgens mij wordt dat ook geadviseerd in de manual. Ik kan me best voorstellen dat het allemaal teveel wordt alle taken. :yes:

Ik heb met mapsource eigenlijk nooit problemen gehad met up en downloaden via de USB. Gartrip daarentegen geeft bijna altijd fouten tijdens downloaden via USB als een ander programma de harde schijf benaderd. Maar dat kan ook aan mijn (inmiddels 5 jaar oude) PC liggen.

Wat ik veel kwalijker :blush: vind van firmware 3.70 is dat er stukken track niet gelogd worden. Soms worden bochten wel erg afgesneden. En dan staat de log op auto en vaakst, zoals ik altijd heb gehad, en bij firmware 3.60 geen problemen gaf.

Dat heb ik al gemaild naar Garmin.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Soms maakt het ook uit welke usb poort je gebruikt in je pc.

Steeds vaker heb je pc's met heel poorten en soms zijn er maar 2 usb 1.1 en de rest usb 2.0. Het zelfde probleem had ik ook met updaten van een ipaq op usb 2.0 ging het niet goed en op usb 1.1 ging het wel goed. Dus ook even om pluggen en testen.

Geplaatst
Garmin is pleased to announce that new software is available for the GPSMAP 60CS.

The new software is: GPSMAP 60CS Ver. 3.80

You can download the new software from our website by clicking the following link:

http://www.garmin.com/support/collection.j...ct=010-00322-30

Changes made from version 3.70 to 3.80:

*  Corrected intermittent USB data transfer.

*  Corrected 'Recalculate' option for 'Off Road' navigation.

Snel ff kijken of het werkt. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...