Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Begin november hadden we iets meer dan 5500 punten. Tussentijds zijn er wat af gegaan en zijn er een paar bij gekomen.

Nu, begin april dus en nog geen 5 maanden later zijn we - ondanks de remmende invloed van het winterseizoen - over de helft heen.

Fantastisch. Dit had ik nooit gedacht! :lol1:

Alle jagers die hieraan mee geholpen hebben: mijn dank. :P

Geplaatst (bewerkt)
Begin november hadden we iets meer dan 5500 punten. Tussentijds zijn er wat af gegaan en zijn er een paar bij gekomen.

Nu, begin april dus en nog geen 5 maanden later zijn we - ondanks de remmende invloed van het winterseizoen - over de helft heen.

Fantastisch. Dit had ik nooit gedacht! :cry:

Alle jagers die hieraan mee geholpen hebben: mijn dank. ;)

Toch zullen er nogal wat blijven liggen. Ik weet diverse punten die op viaducten van de snelweg liggen, die viaducten waar de snelweg zelf over een andere weg gaat, en het boutje dus vlak bij het voorbij razende verkeer ligt. Bij dit soort punten hoef je als meetpuntenjager niet te proberen te komen op een normale dag met verkeer. Als je als bermganger daar gespot wordt door de jongens van de KLPD heb je wel wat uit te leggen. Langs de snelweg werken is de laatste jaren steeds moeilijker geworden. Rijstrook afzettingen overdag kan met moeite, alleen buiten de spits en alleen als het werk echt niet 's nachts kan.

TDM900

bewerkt door TDM900
Geplaatst
TDM900 Geplaatst op Vandaag, 21:12

Toch zullen er nogal wat blijven liggen. Ik weet diverse punten die op viaducten van de snelweg liggen, die viaducten waar de snelweg zelf over een andere weg gaat, en het boutje dus vlak bij het voorbij razende verkeer ligt. Bij dit soort punten hoef je als meetpuntenjager niet te proberen te komen op een normale dag met verkeer. Als je als bermganger daar gespot wordt door de jongens van de KLPD heb je wel wat uit te leggen. Langs de snelweg werken is de laatste jaren steeds moeilijker geworden. Rijstrook afzettingen overdag kan met moeite, alleen buiten de spits en alleen als het werk echt niet 's nachts kan.

TIP: benader het punt niet via de snelweg, maar vanaf de onderliggende weg. Of parkeer je auto iets verderop, trek een oranje vestje aan en zorg dat je snel je punt vindt, fotografeert en weer via het talud naar beneden gaat. Tenslotte mogen landmeters hier ook komen. Bijkomend voordeel is dat auto's vaart minderen als jij daar met een fototoestel staat :cry: Anderen gevaarlijke punten (die vaak al als vervallen zijn weergegeven) zoals langs het spoor moeten voorzichtig benaderd worden. Snelheid en goed links/rechts kijken zijn noodzakelijk. Officieel mag je zonder geel vestje en een melding niet bij het spoor lopen. Maar voor een eenmalige vastlegging moet je soms wat doen ;)

Geplaatst
TIP: benader het punt niet via de snelweg, maar vanaf de onderliggende weg. Of parkeer je auto iets verderop, trek een oranje vestje aan en zorg dat je snel je punt vindt, fotografeert en weer via het talud naar beneden gaat. Tenslotte mogen landmeters hier ook komen. Bijkomend voordeel is dat auto's vaart minderen als jij daar met een fototoestel staat  :cry: Anderen gevaarlijke punten (die vaak al als vervallen zijn weergegeven) zoals langs het spoor moeten voorzichtig benaderd worden. Snelheid en goed links/rechts kijken zijn noodzakelijk. Officieel mag je zonder geel vestje en een melding niet bij het spoor lopen. Maar voor een eenmalige vastlegging moet je soms wat doen ;)

Deze tip bevelen wij als geocaching.nl niet aan.

Geplaatst
TIP: benader het punt niet via de snelweg, maar vanaf de onderliggende weg. Of parkeer je auto iets verderop, trek een oranje vestje aan en zorg dat je snel je punt vindt, fotografeert en weer via het talud naar beneden gaat. Tenslotte mogen landmeters hier ook komen. Bijkomend voordeel is dat auto's vaart minderen als jij daar met een fototoestel staat  :thumbdown: Anderen gevaarlijke punten (die vaak al als vervallen zijn weergegeven) zoals langs het spoor moeten voorzichtig benaderd worden. Snelheid en goed links/rechts kijken zijn noodzakelijk. Officieel mag je zonder geel vestje en een melding niet bij het spoor lopen. Maar voor een eenmalige vastlegging moet je soms wat doen :blink:

Deze tip bevelen wij als geocaching.nl niet aan.

Ik ben het daar van harte mee eens. Denk niet alleen om dat ene puntje te scoren, maar denk ook aan de (schrik)reacties van de weggebruikers of spoorgebruikers. Ik ben zelf landmeter, en we nemen in ons werk toch ook zo min mogelijk risico. We willen het tenslotte nog een tijdje blijven doen. En bovendien, er zijn nog steeds genoeg punten te jagen. Al moet je er soms wat verder voor van huis. :blush: Maar dat is nou juist ook de charme, je komt op plaatsen waar je normaal nooit komt.

Geplaatst

Sorry voor de commotie. De TIP was juist bedoeld om NIET op de vluchtstrook te gaan staan en dan een foto maken. Er zullen ongetwijfeld soms rare capriolen worden uitgehaald bij deze meetpuntenjacht. De meetpunten op viaducten met snelwegen die ik tot nu toe gevonden heb zitten allemaal aan de buitenzijde (lees buiten de vangrail/ snelweg) van het landhoofd of betonbalk van het viaduct en zijn juist te benaderen van de onderliggende weg. Zo zijn deze punten ook aangemaakt om vanaf een redelijke hoge postie (het viaduct) een meting in de lager gelegen omgeving te kunnen doen. Het oranje vest is juist een attentie dat daar (net zoals landmeters; ja ben ik zelf ook geweest) gewerkt wordt. De opmerking van een fototoestel is voorzien van :blink: en duidt op een niet serieus iets. Waar ikzelf niet naartoe gegaan ben is het volgende punt: 339502; deze ligt in het asfalt van de vluchtstrook en lijkt me erg onveilig. Dat is misschien ook de reden dat er drie hulppunten buiten de vangrail zijn geplaatst. Helaas ligt daar nu een mantelbuis overheen.

Tja, en die punten langs de spoorlijn, misschien moeten we die maar uit de lijst halen. Wordt er ook niet meer naartoe gegaan. Overigens was ook deze opmerking voorzien van :P. Iedere meetpuntenhunter moet zelf om zijn eigen veiligheid denken en verantwoordelijkheid nemen. Er zijn wellicht meer punten die als gevaarlijk aangemerkt kunnen worden. Wegbermen van 80 of 100 km wegen, vluchtheuvels, slootkanten. Feit is dat de helft al gevonden is ZONDER problemen tot nu toe. Het gevaarlijkste tot nu toe is een persoonlijke afwijzing, om een foto van een meetpunt te mogen maken, door een particulier en die stond gewoon stil.

Daar weten Jekyll32 en Captain Zulu ook vanaf :blush:

Weer even ontopic; het meetpunten jagen zal wat mij betreft nu op een wat lager pitje komen staann omdat de meeste in mijn directe omgeving al gevonden zijn en het "echte" cachen weer gaat toenemen alsmede enkele nieuwe uitwerken. Maar als ik mijn waarde collega Professor Y. Lupardi kan assisteren zal ik het niet laten :thumbdown: .

Geplaatst
Weer even ontopic; het meetpunten jagen zal wat mij betreft nu op een wat lager pitje komen staann omdat de meeste in mijn directe omgeving al gevonden zijn en het "echte" cachen weer gaat toenemen alsmede enkele nieuwe uitwerken. Maar als ik mijn waarde collega Professor Y. Lupardi kan assisteren zal ik het niet laten  :yes: .

Bij mij ligt het dus net andersom: het motorseizoen is begonnen, dus ga ik er op uit om meer punten te gaan jagen. Zolang mijn vrouw het ook goed vindt ;)

Het "echte" cachen heb ik nooit gedaan, ik weet ook niet of ik dat ooit ga doen. Voorlopig ligt er nog een leuke uitdaging. :blush:

Geplaatst

Dit weekeinde is er een andere mijlpaal bereikt: Alle meetpunten in Flevoland zijn nu bezocht!

Om dat wat makkelijker te kunnen zien zijn er nu 2 versies van de kaarten:

- Op de eerste kaart staan alle punten, met kleurtjes voor de wel en niet gevonden punten.

- Op de tweede kaart staan alleen de nog niet bezochte punten.

Geplaatst

Leuk dat Flevoland als eerste provincie 'af' is.

En de nieuwe kaarten met erop 'wat nog te doen' inspireren mij om de Spartamet weer uit de mottenballen te halen.

Niet dat er in mijn buurt nog veel te doen is, het ziet er op de kaart schoon uit wat me een goed gevoel geeft met de voorjaarsschoonmaak in aantocht.

• 1 month later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...