Spring naar bijdragen

Informatie over de cache locatie - Benodige informatie voor prettig ge


"Mo&Co"

Aanbevolen berichten

Beste mede GeoCachers.

 

Ik heb vandaag met mijn zoon 6 uur doorgebracht in de Kenemerduinen op zoek naar 3 caches. Alle drie gevonden, het was dus een succes.

 

Het was echter nog wel een zware tocht meede omdat we dachten het helemaal te kunnen fietsen (helaas niet dus),

er een moeilijke tocht door hoge stekelige struiken bij zat (niet echt leuk voor een kind van 1.40m in een T-shirt)  en Mo de Bouvier kon ook niet mee.

 

Ik zit mij hier dus thuis af te vragen of er op de cache pagina niet wat meer informatie standaard (check boxes?) moet worden op genomen, zoals bij voorbeeld:

 

Kinderen: Vanaf 3 maanden/ 1 jaar/ 6jaar/ 12 jaar/ etc.

Honden: wel/niet toegestaan

Route kan worden: gelopen/gedeeltelijk gefiets/geheel gefietst

Kleding: Zomers/geheel bedekt (ivm prik struiken)

Geadviseerde hulstukken: prikkers/handschoenen/snorkels/etc.

Entree kosten: x Euro p.p.p.d.

 

Ik denk dat je het wel begrijpt.

 

Iemand anders die hier over ideeen heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kan het daar gedeeltelijk mee eens zijn, waar het gaat om de afstand end e benodigde tijd of iets dergelijks. Het terrein wordt aangegeven door de sterren en de rest ....... de komende periode zal je wel merken dat er cahes geplaatst worden die goed te doen zijn omdat alles er totaal kaal uit ziet. Als je diezelfde cache in de zomer zou lopen weet je je echter geen raad door het onkruid bijvoorbeeld. Wat betreft de hulpstukken, tja.............. dat zal je zelf moeten beoordelen. Wij hebben altijd een vaste rugzak voor het geocaches en daar zitten standaard alle spullen in die we nodig zouden kunnen hebben. Blijft eigenlijk weinig over van het lijstje  :blush: , sorry maar dat is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mo,

 

Ook ik ben het niet geheel met je eens. Ik vind wel fijn als er een indicatie staat van de benodigde tijd/afstand maar de overige zaken niet.

Het leuke vind ik juist als het een verrassing is. Als de maker bedoeld heeft dat je het fietsend moet doen, dan zal dat er echt wel bij staan. Als je wandelt dan heb je veel meer oog voor de omgeving en dat is toch vaak de bedoeling, naast het vinden van de schat. Als je haast hebt moet je niet gaan cachen.

Dat je, in jouw geval, na 3 caches moe bent, kan ik me voorstellen. Dan doe je, volgens mij, teveel voor een dag. Ik doe er meestal maar 1 (een keer twee) op een dag omdat ik meestal multi-caches loop en daar ben je gewoon langer mee bezig.

Mijns inziens, staat de moeilijkheid in de sterren aangegeven en moet je de rest door eigen inventiviteit oplossen en dat is voor mij nou juist de charme van geo-cachen. ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel we gisteren 3 caches gedaan hebben op 1 dag hebben we er wel 6 uur voor uit getrokken en lagen ze alle 3 in het zelfde gebied.

 

Het is ook absoluut niet mijn bedoeling om het verrassings element weg te nemen, of de Waterboys af te kraken (zij doen juist heel erg hun best om extra info te geven). Wij zelf gaan het liefst onder hints en spoilers op stap.

 

Ik had ook niet verwacht dat mensen het geheel met me eens zijn  :blush:

Mijn belangrijkste punten zijn cachers met kinderen en honden. Deze moeten weten of ze geen onverantwoorde risico's nemen. Iedereen die kinderen heeft weet hoe leuk het is om een kind te hebben dat geen stap meer wil verzetten terwijl je nog een paar km moet  :devil:

Ik krijg al weer pijn in mijn rug als ik terug denk aan die periodes.

 

Ook voor honden bezitters is het niet leuk om een eind  te rijden en er dan terplekke achter te komen dat de hond niet mee mag in het gebied.

 

Maarja als je geen hond en/of geen kinderen hebt zal het je niet zo aanspreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mo,

 

Mijn kindertjes zijn 12 en 10. Meestal ga ik met mijn zoon van 10 op stap en wat ik kan, kan hij meestal ook. Laatst bij Polder moesten we over een sloot springen. Ik haalde het net en hij zocht een boom een de buurt.

Als je met hele kleine kinderen (onder de 5) wilt gaan cachen dan zou ik alleen moeilijkheidsgraad 1 of 2 ster nemen.

Ik ben het met je eens dat het duidelijker zou zijn als er een verwachte duur of lengte bij staat. Ik heb dat bij mijn cache (Agricola's doos) ook gedaan. Maar aan de beschrijving zie je meestal al wel of hij lang is of niet. Desnoods zou je de maker kunnen mailen.

Ik begrijp je probleem wel degelijk maar ik vraag me echt af of je met kleine kinderen moeilijke caches moet gaan doen.

Ik hoop trouwens wel dat zij en jij er nog plezier in hebben (gehad).

 

 

 

Edited By baflobill on sept. 19 2002 at 16:34

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maarja als je geen hond en/of geen kinderen hebt zal het je niet zo aanspreken.

Wij hebben geen hond, maar ik heb wel twee kinderen van 8 en 13 jaar oud nu. Desondanks blijf ik dezelde mening toegedaan als boven. ???

 

We hunten de caches nu een klein jaar en maken geen onderscheid tussen 1 of meerdere sterren. Hebben we ook nooit gedaan.

 

Alleen een stukje gedegen voorbereiding kan een heleboel helpen. Zorg dat je verschillende uitgeprintte caches bij je hebt. Valt er een tegen, ga dan niet kosten wat het kost toch die ene halen die ogenschijnlijk zo dichtbij ligt, maar wellicht (weer) een zware belasting kan zijn voor de kinderen. Wijk dan uit naar een eenvoudigere cache in de buurt. Er liggen er nu zat en dat was een jaar geleden echt niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben geen hond en ook geen kinderen, en hebben dus erg makkelijk praten, maar.... de onbekendheid van de cache en cache plek heeft voor ons wel iets aantrekkelijks. Meestal gaan wij goed voorbereid op pad, zodat we niet worden tegengehouden door manshoge brandnetels, regenbuien of begraven caches. We hebben ook altijd wel een paar uitdraaien extra bij ons voor het geval dat. Afgelopen zondag bijvoorbeeld wilden we geovoyager gaan doen bij schoorl, maar toen we daar aankwamen en al die mensen en auto's zagen zijn de heeeeeeel snel omgedraaid en toen helaas in de file naar Alkmaar terug beland  :blush:. De uitdraai van Urban Alkmaar hadden we ook bij ons en dit bleek een hele grappige cache te zijn!

Lang verhaal kort.. goed voorbereiden, uitdraai lezen, log's scannen op no finds enzo en op tijd weten te stoppen ( :laugh: ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319

Nee, niet teveel informatie over de cache. De sterren zijn (in principe) voldoende.  De lol is ook het avontuur. Gaandeweg rol je er in van absolute beginneling/ stuntelaar tot langzaam opgroeiende hunter.  Ook wij liepen in het begin (en nog steeds hoor) tegen dergelijke "hindernissen" aan. Door schade en schande word je wijs.  Sommige caches hebben we af moeten breken om daarna beter voorbereid terug te komen.  In de Pyreneeën hebben 6 uur geklommen om ongeveer 600 meter voor de top tot de conclusie te komen dat onze hond (die  niet voor een kleintje vervaard is) absoluut niet verder kon.  Tsja dan blijft er een achter met hond en klimt de rest door om uiteindelijk nog met lege handen terug te komen. Balen :blush: Maar het heeft toch wel iets. Volgens jaar gaan we het gewoon nog eens proberen.La Serre  (

 

 

 

Edited By sjors on sept. 20 2002 at 21:14

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid mijn zoon is 9 (wordt 10 in Dec. moet ik van hem erbij zetten).

 

Ik begrijp dat er heel wat info uit de omschrijving gehaald kan worden, maar zoals ik eerder schreef ik ga het liefst met niet te veel info op pad om het ook een verrassing te laten zijn. Dat is iets wat ik uit de meeste reacties ook lees.

 

We gaan gewoon met plezier verder. Het was maar een voorstel  :blush:

 

Iedereen alvast bedankt voor zijn of haar reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me best iets voorstellen bij de vraag/reactie van Mo&Co. Ik snap echter ook dat niet iedereen van die informatie voorzien wil worden. We zouden wellicht eens kunnen denken aan een aparte site of een apart deel van de Geocaching.nl-site waar cache-eigenaren op vrijwillige basis iets meer info kunnen geven over hun cache. Met name het aantal kilometers c.q. hoe lang het geheel duurt vind ik erg plezierig om vooraf te weten.

 

Sommige caches zeggen 'benodigd: voldoende tijd tot zonsondergang'. Moet ik wel weten hoe lang de cache duurt ;-)

 

Wat betreft de info over kinderleeftijden, dat zou ik nooit zo gespecificeerd aan kunnen geven, ik heb namelijk geen kinderen, dus daar ben ik nog niet zo thuis in.

 

Naast de reeds genoemde info zou het voor sommigen ook fijn zijn om te weten of de cache ook door gehandicapten gedaan kan worden. Dat zouden we ook op zo'n speciale pagina kunnen melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dat er heel wat info uit de omschrijving gehaald kan worden, maar zoals ik eerder schreef ik ga het liefst met niet te veel info op pad om het ook een verrassing te laten zijn. Dat is iets wat ik uit de meeste reacties ook lees.

 

We gaan gewoon met plezier verder. Het was maar een voorstel  :blush:

Ja maar.........., nu begrijp ik het even niet meer.

Je doet een voorstel, waarin je vraagt om meer informatie bij een cache en daarna schrijf je dat je het liefst met niet te veel info op stap gaat.

De info die je overigens vraagt is ook vaak afhankelijk van het jaargetijde. Die kun je gewoon bij één of meerdere logs lezen als dat echt aan de orde is. Dat heeft niets met het verrassingselement te maken , alswel met een stukje voorbereiding met name naar de kinderen toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Mumzle,

De informatie die ik voorstelde toe te voegen is niet bedoeld om de cache eenvoudiger te maken maar om er voor te zorgen dat je weet wie wel en wie niet mee kan en of speciale omstandigheden zijn waar je rekening mee moet houden (geld voor toegang?).

 

Wat ik bedoelde met "niet te veel info" is het gebruik van hints en spoilers bij het zoeken naar de cache. Ik ben van mening dat als je deze meeneemt je al inbouwt dat je ze gaat gebruiken en dus niet tot het uiterste gaat om het zelf op te lossen.

 

Voor mij zijn dit dus 2 verschillende dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Gast team blokhut

Zou het niet een idee zijn om de extra info (zoals de afstand en extra benodigdheden) bij de hint neer te zetten zodat je het kan ontcijferen als je het denkt nodig te hebben?

 

Groeten van Team Blokhut :cool: ,

Bob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...