Cachemier Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 Vraagje ivm. de GPSMap 60 Wanneer ik via de "Find" knop naar een waypoint zoek en daarna de kaart oproep krijg ik een kaart te zien op een ontzettend kleine schaal. Daarom moet ik verschillende keer op de Zoom IN knop drukken om een deftige kaart van de streek rond het waypoint te bekomen. Weet iemand of die schaal ingesteld kan worden??? Zodat meteen een bruikbaar kaartje van de omgeving getoond wordt?
dusee Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 Bij kaart menu instellen heb ik auto zoom op aan en eigen waypoints op auto dit heeft geen effect de kaart op zijn laatst gebruikte instelling staat op 2 km (via page) alle waypoints worden op deze zoom van 2 km via find en dan kaart getoond Nadat ik bij de kaart via page op 50 km heb gezet heb ik opnieuw find en hetzelfde waypoint gedaan wederom 2km. Door gepaged naar de kaart en deze stond nog op 50km vervolgens auto zoom uit gezet; kaart op 50 km find waypoint wederom op 2 km eigen waypoints op off gezet; find waypoint 2km eigen waypoints op 80 km; find waypoint 2km Via mark heb ik Berlijn ingevoerd hetgeen buiten mijn geladen detailkaarten ligt en Berlijn wordt getoond op een zoom van 300 km en dus op de basiskaart mogelijk zit er dan nog verschil welke basiskaart je hebt. Het zou kunnen zijn dat de waypoints niet binnen het gebied van je geladen detailkaart ligt. in het geval dat het niet zo is, zou ik proberen de detailkaarten opnieuw te laden na een masterreset en kijken wat hij dan doet. succes.
w.vdsnoek Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 (bewerkt) Ik heb hetzelfde probleem. Zodra ik een wp zoek en wil laten zien op de kaart moet ik eerst een aantal keer op zoom in drukken voordat het een beetje duidelijk te zien is en de details ook goed zichtbaar zijn. Dusee, ik snap je antwoord niet geheel... zou je het wat kunnen toelichten... (Ik heb met city select7 de juiste kaart ingeladen) 8 maart 2005 bewerkt door w.vdsnoek
dusee Geplaatst 8 maart 2005 Geplaatst 8 maart 2005 De handleiding is niet toegespitst op dit soort problemen en als je nergens het antwoord vind (internet) dan kan een expiriment mogelijk de oplossing geven. Ik heb naar de mogelijke instellingen gekeken die dit zouden kunnen beinvloeden. Door deze te veranderen en steeds het zelfde waypoint uit het bestand van de gps te bekijken op de kaart via de waypoint eigenschappen en te kijken naar het zoomnivo waar de kaart op staat als men via page naar de kaart gaat, dan blijkt dat er bij mijn gps 60cs steeds terugkomt op 2km en niet groter d.w.z het hier geschetste probleem ,een groot uitzoom nivo, zich bij mij niet voor doet. Noch het zoomnivo waar de kaart op staat, noch de kaart en waypointinstellingen zijn in mijn beleving dus de oorzaak. Vervolgens heb ik gekeken of de basiskaart van invloed is d.w.z. wat is het effect als je een punt neemt buiten de city select kaartdelen die je geladen hebt in je gps. Als je ver uit zoomt zie je de kaartdelen die je geladen hebt in de vorm van rechthoeken. Dan krijg ik wel een groot uitzoom nivo, zoals jullie dat schetsen. Waarmee nog niet vaststaat dat dat het is, omdat ik niet weet of de door jullie genomen waypoints in de city select kaartdelen liggen. uitleg; Ik ben eens van mijn Woonplaats naar Den Haag gereden via autorouting. Zo net in de buurt van Scheveningen werden we consequent via een omweg naar onze bestemming gestuurd, wat bleek, bij nader inzien had ik net een stukje city select niet geladen. Ook daar ging zoom het nivo uit. Gezien het feit dat Berlijn buiten mijn City select delen het geschetste probleem effect oplevert van grote uit zoom, zou het kunnen, maar dat hoeft niet, dat dat de oorzaak is. Als jullie beide city select v7 hebben, de waypoints in de door jullie geladen kaartdelen liggen dan is het mogelijk een bug van cs v7. Ik heb cs v6. Een andere mogelijkheid zou nog kunnen zijn dat er een groter uitzoomnivo is bij waypoints buiten de geladen city select kaartdelen met een amerikaanse basiskaart in tegenstelling tot een gpsmap 60 met een europese basiskaart. Als alle mogelijke oorzaken op basis van de gpsconfiguratie uitgesloten zijn dan kan de conclusie zijn dat cs v7 een bug heeft, zoals cs v6 dat had met een korte route in Finland die 6000km door Rusland e.o. liep. En die bug hoeft ook weer niet bij iedereen met cs v7 voor te komen als er zich meer op dit probleem storten en zeggen dat het bij hen niet voor komt, terwijl ze ook csv7 hebben. Dan zouden er installatie en of laadtproblemen kunnen zijn, misschien, vandaar dat ik opperde een masterreset te doen. Nog een optie is welke firmware hebben jullie beiden. Misschien niet de nieuwste die beter aansluit bij cs v7 ik heb 3,61 beta. Tja hoe pak je zo'n probleem anders aan? uitsluiten van opties. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Voor mij zijn dit soort problemen interessant omdat ik ze dan verwerk in het functieoverzicht als daar aanleiding voor is.
Cachemier Geplaatst 9 maart 2005 Auteur Geplaatst 9 maart 2005 Dag Dusee Als kaart heb ik "Topomap België" geladen en de punten die ik oproep liggen in dat kaartgebied. Heb met alle instellingen ondertussen geexperimenteerd maar het probleem blijft bestaan. De ene keer kom ik op een schaal van 8 km en de andere keer op een schaal van 2 km. Ik zou graag hebben dat de kaart automatisch zoomt naar een zelf in te stellen waarde maar dat schijnt niet mogelijk te zijn. Misschien eens een ballonnetje oplaten bij Garmin ?????!!! Het zou volgens mij in elk geval de kaartopmaak versnellen. Groeten Cachemier
Aanbevolen berichten