Spring naar bijdragen

GPS Software voor Series 60 Mobiele telefoon


Gast spagroen

Aanbevolen berichten

Gast spagroen

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar speciale GPS software voor series 60 gsm's. Ik ben in het bezit van een Nokia 6600. Samen met mn GPS receiver kan ik via BlueTooth gebruik maken van Route66 Mobile. Maar nu ben ik op zoek naar software meer gericht op de GeoCacher. Ik kan met Route 66 bijvoorbeeld niet een coordinaat intikken.

 

Wie weet leuke oplossingen?

 

Alvast bedankt,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
ReizenReizen

Ik ben op zoek naar speciale GPS software voor series 60 gsm's. Ik ben in het bezit van een Nokia 6600. Samen met mn GPS receiver kan ik via BlueTooth gebruik maken van Route66 Mobile. Maar nu ben ik op zoek naar software meer gericht op de GeoCacher. Ik kan met Route 66 bijvoorbeeld niet een coordinaat intikken.

 

Wie weet leuke oplossingen?

 

Hoi Jeroen,

 

Probeer aftrack eens (http://www.afischer-online.de/sos/AFTrack/). Dit is een erg uitgebreidt stukje software dat gewoon met je route66 GPS muis samenwerkt.

 

Groetjes,

 

Sven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een offtopic vraagje, maar is zo'n 6600 nou niet veel te traag voor gps navigatie?

ik heb zelf ook de 6600, maar alleen bij het bladeren door de menu's erger ik me al aan de traagheid er van.

 

edit:

hmm... is het bovenste bericht trouwens niet een beetje oud?

bewerkt door team simpson
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast spagroen
even een offtopic vraagje, maar is zo'n 6600 nou niet veel te traag voor gps navigatie?

ik heb zelf ook de 6600, maar alleen bij het bladeren door de menu's erger ik me al aan de traagheid er van.

 

edit:

hmm... is het bovenste bericht trouwens niet een beetje oud?

 

Dat stukkie software is fantastisch! Bedankt zeg!!! Dat is precies waar ik naar op zoek was!

 

Ennuh, de 6600 draait bij mij zonder problemen Route66 en TomTom 5. Dat kan het telefoontje makkelijk aan, maar realiseer je wel, hoe groter het mmc kaartje wat je er in stopt, des te trager je mobiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Spijkenisser
even een offtopic vraagje, maar is zo'n 6600 nou niet veel te traag voor gps navigatie?

ik heb zelf ook de 6600, maar alleen bij het bladeren door de menu's erger ik me al aan de traagheid er van.

 

edit:

hmm... is het bovenste bericht trouwens niet een beetje oud?

 

Dat stukkie software is fantastisch! Bedankt zeg!!! Dat is precies waar ik naar op zoek was!

 

Ennuh, de 6600 draait bij mij zonder problemen Route66 en TomTom 5. Dat kan het telefoontje makkelijk aan, maar realiseer je wel, hoe groter het mmc kaartje wat je er in stopt, des te trager je mobiel.

 

In mijn 6600 zit een 32 mb kaartje en nog is de telefoon zo traag als ik weet niet wat. Ik denk meer dat het aan het type kaartje ligt (je hebt tegenwoordig duurdere kaartjes die veel sneller zijn).

 

Even over het geocachen met je 6600. Het is idd mogelijk om een gps aan je foon te koppelen, denk er wel aan dat dit echter niet te vergelijken is met een echte outdoor gps. De batterijen gaan heel snel leeg van de foon en de gos ontvanger daarnaast is de gps ontvanger zeer on nauwkeurig. Zodra je onder een boom staat heb je waarschijnlijk al geen ontvangst meer (het is ten slotte bedoelt voor de auto). Mijn tip is dan ook om een gewone outdoor GPS te kopen, werkt beter en dan kan je je telefoon nog gebruiken voor het bellen in nood gevallen (baterijen van de 6600 gaan ook maar 1 dag mee als je er veel mee doet).

 

Groeten,

Team Luchtloper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Ik cache nu ruim een jaar met mn 6600 en moet zeggen dat het best goed gaat. Hij is alleen maar traag tijdens het opstarten (ik heb er 1 Gb MMC in zitten). TomTom, Route 66 en Aftrack draaien lekker soepel. In de praktijk cache ik vaak met iemand met een Garmin Etrex en die is iets nauwkeuriger en blijft het in het bos iets beter doen.

 

Voor een avondje/dagje cachen met auto-vervoer tussen de locaties is de combi uitermate geschikt. Ik heb wel altijd een volle reserve accu voor de 6600 en de gps bij me.

 

Volgend jaar is het de bedoeling weer een week te gaan hiken in Noorwegen. Waarschijnlijk wil dan naar een "echte" handheld GPS gaan kijken, ivm het ontbreken van stopcontacten onderweg :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...