Spring naar bijdragen

Duikstekken - Waar?


team-freakfire

Aanbevolen berichten

Ik heb al gemerkt dat er een paar duikers onder de geocachers zitten, ik vroeg me af of er al een keer de moeite was genomen om van alle duikstekken de coordinaten op te zoeken, zo ja waar staan deze of hoe kan ik ze krijgen. ???

En zo nee, ik zal er dan een keer de moeite voor moeten doen om ze op te zoeken  :hehe:

groeten rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ben een fervent duiker, en van enkele duikstekken heb ik de coordinaten genomen.

Sommige zijn alleen per boot te bereiken (Grevelingen Oosterschelde Noordzee), en andere vanaf de kant.

 

Volgens mij zijn er niet veel coordinaten die voor kantduiken te gebruiken zijn.

Die ik gemaakt hebt wil ik wel opsturen ter ere van een nog op te richten data base voor duikstekken.

 

De wrakken op de noordzee en Oosterschelde zijn al op een data base op te vragen zie http://home.wxs.nl/~lange133/wrecks-wrakken/index.htm

 

Groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt alvast voor de eerste paar punten moet ze eerst nog bekijken maar goed, even voor de mensen die niet duiken en zich afvragen wat ik met de coordinaten van duikstekken moet. Veel beginnende duikers weten vaak nog niet de duikstekken te vinden, ze zijn soms net zo goed verstopt als een cache, :alien: en omdat een hand gps door meer mensen wordt gebruikt dan geocachers:blush:  leek het me handig om die punten te verzamelen.

ik zou het via de kaart en programma kunnen doen wat ik van de kabouterbond heb gekregen, maar moet even wachten tot de info avond over het programma :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook beginnend duiker, ik heb in Frankrijk m'n CMAS 1 ster afgerond en hoop m'n PADI advanced open water brevet morgen te halen (morgen de laatste duik).

 

Voor een overzicht van duikstekken (kantduiken) voor de Grevelingen en de Oosterschelde is er een kaartje beschikbaar op de site van Duikcentrum Waterworld, verder zijn er diverse online databases met locaties en beschrijvingen.

 

Zijn er toevallig geocaches die je uitsluitend met een duikuitrusting kan vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend enkele duiken in zeeland gemaakt.

Ook in de Grevelingen.

Kom ik onderwater twee fietsen tegen, rechtopstaand, een dames en een heren fiets.

Erg leuk in een zanderig duikgebied.

Helaas geen GPS meegenomen onder water om de coordinaten vast te leggen, overigens wel van de duikstek.

Zou het werken onder water, indien de GPS ook op 13 meter met een drukvaste behuizing uitgevoerd is?

 

Groeten, en de coordinaten komen nog.

Theo  :happy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag m'n laatste opleidingsduik gemaakt (voor de kenners: Zoetersbout, Oosterschelde) en het Advanced Open Water brevet gehaald!

 

Baarsth, de GPS zal niet onder water werken. Het water is nl de belemmerende factor i.v.m. het niet doorlaten van de signalen. Immers, onder een bladerdek doet de GPS het ook minder goed (het vocht in de bladeren houdt signalen tegen).

 

Ik heb wel eens iets gehoord van een navigatiesysteem voor onder water, maar daar weet ik verder niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn ook duik verslaafden, maar dan wel in tropische wateren. ( "ook" in die zin van jaja naast geocaching hebben wij nog een aantal andere aangename verslavingen) Maar alleen al de gedachte om hier in de Grevelingen te duiken bezorgt mij kippevel. De kou, het slechte zicht, de verhalen over de mensen die niet meer boven komen (dat heb je als je mensen kent die naast een duikplek wonen).

In ieder geval kunnen wij altijd genoeg redenen verzinnen om met enige regelmaat wat verre rif's op te zoeken. Dit jaar gaat onze reis naar Thailand. Iemand enige ervaring daar? Of is er een way-pointje beschikbaar voor een toffe duikschool of duikplek? Ik heb gelezen dat met name Koh Tao favoriet is bij duikers, of moet je daar juist niet zijn? Vragen in overvloed dus.     :hehe:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar alleen al de gedachte om hier in de Grevelingen te duiken bezorgt mij kippevel. De kou, het slechte zicht, de verhalen over de mensen die niet meer boven komen (dat heb je als je mensen kent die naast een duikplek wonen).

Alhoewel ik nog niet al te veel duiken heb gemaakt in de Grevelingen of de Oosterschelde wil ik hier wel wat aan toevoegen.

 

Wat betreft kou kan ik mededelen dat zomers de watertemperatuur goed te doen is zolang je een goede uitrusting hebt (met name het pak). Bij een duik 3 weken geleden was de temperatuur in de Grevelingen 20 graden celsius, wat mij betreft is dit goed te doen.

 

Het zicht is inderdaad niet vergelijkbaar met het zicht in tropische wateren, maar daar staat tegenover dat het onderwater leven veel rijker is in vergelijking met die tropische wateren, juist door de fijne deeltjes welke in het water zweven. Als je jezelf niet prettig voelt in water met weinig zicht geef ik je groot gelijk dat je dan liever niet gaat duiken in dat water.

 

Niet meer boven komen: ik ben benieuwd geworden naar de betreffende plek en het aantal mensen dat niet meer bovenkomt.

 

Je kunt het risico op ongevallen flink beperken door:

altijd met een buddy te duiken

Voldoende opgeleid te zijn

je duik goed te plannen en er niet vanaf wijken.

 

In elk geval bedankt voor je felicitatie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk dat er een aantal duikers in ons midden is, maar dit is voor mij wel een rede om een cache te gaan verzinnen vooronder water, maar neem maar aan dat het pas volgend jaar wordt voordat ie geplaatst gaat worden.

 

ik ken een duikstek die niet zo diep is, meit best lukken, weet iemand of je daar dan bij iemand toestemming moet vragen, voor een cache onder water

groeten :alien:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb je voor elke plek op aarde toestemming nodig om iets op andermans terrein te mogen doen.

Het water in Nederland behoord toe aan een provincie, waterschap of rijkswaterstaat, afhankelkijk van de plaats zou je officieel toestemming moeten vragen aan de betreffende toezicht houder of eigenaren.

Wel heb ik zoiets als "toestemming vragen voor het plaatsen van een cach" is wat overdreven.

Er zijn al vele en grotere dingen onder water waarvoor nooit toestemming gevraagt is, denk maar aan wrakken.

 

Ik ben benieuwd welke stek je op het oog hebt.

Groeten Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook iets om over na te denken is het volgende:

 

hoe kan je de onderwatercache vinden? GPS zal onder water niet echt helpen :beerchug:

 

Ik ben benieuwd welke stek je in gedachten heb en hoe je de cache gaat uitvoeren: hoe zorg je dat de cache in stand blijft zonder dat deze gelijk onder zand of slib bedekt wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om even een klein sluiertje op te lichten, ik weet dat je gps onder water het niet doet, en ik heb me twijfels over het waterdicht zijn van me gps.

Maar even een paar dingen om het een beetje duidelijk te maken, ik verwacht van jullie duikers dat jullie niet alleen gaan duiken dus b.v een driehoeks meeting met compas moet er voor zorgen dat jullie de cache vinden, nu weet ik ook wel dat een compas niet even nauwkeurig is daarom komt ie niet diep te liggen en heb je alle ruimte om om je heen te kijken :hehe:

En omdat het een mooi gebied is  zal de uiteindelijke cache gewoon boven water zijn , ...of ...misschien laat ik jullie naar de kant terug zwemmen om hem te openen en daar de inhoud te bekijken

:devil:

wat misschien wel wat leuker is dat ik er wil voor zorgen dat de spullettjes die er in zitten wel de moeite waard zijn voor de halve dag moeite :laugh: .

me fantasie werkt nog even door , volgend duik seizoen horen/ zien en voelen jullie het resultaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...