Spring naar bijdragen

Garmin auto montage - Ervaring met auto steunen


Gast yuri

Aanbevolen berichten

Zoals de titel al omschrijft vraag ik me af wat de bevindingen zijn over de auto montage mogelijkheden van de etrex Legend, ik heb zelf de zuignap steun op het oog maar twijfel aan de stevigheid van de zuignap.

Kan bovenstaande voor langere tijd blijven zitten of moet je regelmatig de zuignap opnieuw aantrekken?

Ik weet uit ervaring dat een zuignap voor een langere tijd een lelijke kring op de voorruit achterlaat wat ik ook weer niet wil!

 

Een andere optie zou de (permanente) plakmontage zijn maar hoe permanent is dit?? krijg je het uberhaupt nog los zonder het dashboard te beschadigen of moet je met messen/oplosmiddel aan de slag en laat je een lelijke plek achter??

 

 

Hoe hebben jullie dit gedaan en met welk materiaal?

 

 

groeten,

 

yuri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dat ligt eraan wat vor een auto je hebt en welke mogelijkheden dat die biedt. In mijn vorige auto, een Ranault Laguna, had een aluminium beugel gemaakt die ik tussen de spleten van het dashbord in kon klemmen. Nogmaals, het is afhankelijk van het type auto. Geef eens aan waar we aan moeten denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een zogenaamde RAM mounting kit gekocht.

Klik hier voor meer informatie.

 

Voor mij had het 't voordeel dat ik hem zo kan switchen tussen mijn auto en mijn motor en hij is speciaal op maat voor de etrex gemaakt.

De zuignap bevestiging op de voorruit werkt goed. Hij moet wel goed aangedrukt worden maar dan blijft hij ook een dag zitten. Ik heb hem in de USA besteld omdat hij daar een stuk goedkoper was. Nadeel was wel dat er nog invoerrechten overheen kwamen. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ligt eraan wat vor een auto je hebt en welke mogelijkheden dat die biedt. In mijn vorige auto, een Ranault Laguna, had een aluminium beugel gemaakt die ik tussen de spleten van het dashbord in kon klemmen. Nogmaals, het is afhankelijk van het type auto. Geef eens aan waar we aan moeten denken.

in mijn geval gaat het om een Hyundai Coupe, het dashboard loopt over het hele oppervlak met ronde vormen en nergens ruimte om een beugeltje of een plaatje tussen te klemmen.

Zoalsik al zei wil ik het liefst niet een plak montage die beschadigingen achterlaten, het gaat tenslotte om de bovenkant!

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp nu dat ik beter niet de zuignap kan kopen omdat dit niet betrouwbaar genoeg vast zit en de dashboard montage met normale dubbelzijdige tape perfect werkt  ???

 

Heb je de tape wel eens los moeten halen? liet het plekken achter of is dat redelijk met reinigingsmiddel weg te krijgen?

 

i.i.g. bedankt voor je reactie  

 

yuri

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 115-1015176319

In mijn Toyota klem ik de Etrex voorzichtig tussen de ruit en het dashboard. Bovenzijde tegen de ruit dus. Blijft perfect zitten ook in snel genomen bochten. Voordeel is dat je geen enkel bevestigingsmateraal hoeft te gebruiken en je het apparaat precies in je gezichtshoek kan plaatsen. Zo hou je altijd zicht op de rijbaan.

In mijn camper (Fiat Ducato) werkt dat helaas niet en maak ik gebruik van een zuignap. Blijft in 99 van de 100 gevallen keurig zitten. En als hij er al eens af valt dan is de hoogte beperkt tot een paar centimeters en daar kan een etrex best tegen :laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn geval gaat het om een Hyundai Coupe, het dashboard loopt over het hele oppervlak met ronde vormen en nergens ruimte om een beugeltje of een plaatje tussen te klemmen.

Zoalsik al zei wil ik het liefst niet een plak montage die beschadigingen achterlaten, het gaat tenslotte om de bovenkant!

image

 

Yuri,

 

Inderdaad is het dashboard wel héél erg rond. Afhankelijk van hoevel geld je uit wilt geven, zou je ook bij een (grote) automaterialenzaak eens kunnen vragen naar een zogenaamde "mount" speciaal voor jouw type auto waar een beeldscherm van een navigatiesysteem aan wordt gemonteerd. Je hebt daar merkspecifieke, maar ook universele mogelijkheden voor. Een goede zaak heeft daar een totaal boekwerk van met allerlei mogelijkheden. Nadeel is dat het behoorlijk prijzig is.

 

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp nu dat ik beter niet de zuignap kan kopen omdat dit niet betrouwbaar genoeg vast zit

 

Ik weet niet waar je deze conclusie uit trekt, ik hoop niet uit mijn verhaal. Hij is er tot nu toe een keer af gevallen, de eerste keer. Nu druk ik hem af en toe even aan.

 

Mijn advies: Zuignap werkt prima, laat geen sporen achter en kan in elke auto hergebruikt worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.. In mijn vorige auto, een Ranault Laguna, ...

Ik had in mijn vorige auto de permanente sticker gebruikt die bij Garmin bijgeleverd was. Deze is ook weer goed te verwijderen, maar tijdens het gebruik zit deze muurvast.

 

Momenteel de standaard in mijn nieuwe auto geplakt, een renault Laguna, maar nu heb ik geen ontvangst meer in de auto ? Mumzle, jij had ook een renault Laguna, heb/had jij hier geen problemen mee ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De nieuwe Renault Laguna's hebben warmtewerend glas met een speciale coating die de ontvangst ernstig belemmert. Een collega met een Laguna heeft hetzelde probleem. En ook in de gps nieuwsgroep is dit type auto een regelmatig terugkerende bron van vragen en/of ergernis.

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het betreft alleen de voorruit. De overige ruiten zijn van "gewoon" glas. Als je dus een bijrijder meeneemt kan hij/zij de gps wel in de buurt van het zijraam houden. En als je alleen in de auto zit kun je toch niet goed op je GPS kijken zonder het verkeer ernstig in gevaar te brengen....toch? Althans m.i. niet bij de handheld GPSsen die we bij het geocachen plegen te gebruiken omdat de schermpjes hiervan best wel klein zijn.

 

Geocachen met z'n tweeën (of meer) is trouwens veel leuker  :P

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Accessoires

 

Er zijn re-rediating antennes te koop, misschien is dat een optie?

Overigens heeft Garmin zelf ook meerdere soorten dashboard houders, de bean-bag lijk me ook wel iets voor een rond dashboard...

 

Voor wat betreft het gebruik in de auto en veiligheid, zolang je niet constant aan de knoppen wilt, en hoeft te zitten is er niets aan de hand. Mijn Legend staat mooi in het zicht en geeft perfect aan waar ik zit en ik naartoe moet, niets mis mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...