Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik keek net nog op de site van de futurumshop en daar zag ik onze Magellan eXplorist 200. (Bevalt ons prima!) Zij beweren dat ie blijft drijven ;) en dus(?) waterdicht is. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of zijn dat leuke verkooppraatjes? (Ik probeer het liever niet zelf uit, maar je weet maar nooit... ;) )

Groetjes the 3 degrees ;)

Geplaatst (bewerkt)
Hier kun je lezen dat ook de Magellan eXplorist 200 voldoet aan de IPX7-norm, wat inhoudt dat hij zo is geconstrueerd dat hij minimaal 30 minuten op een diepte van 1 meter water kan blijven liggen zonder dat schade aan het apparaat optreedt. ;) bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ik geloof niet dat er veel bezitters zijn van deze eXp 200 alhier. Dus zul je zelf moeten experimenteren.

Bijvoorbeeld de volgende proef:

1. laat een emmer vol water lopen.

2. laat voorzichtig de GPS te water.

3. dit geeft uitsluitsel (ja/nee) over blijven drijven.

4a. blijft die drijven, bind er dan iets zwaars aan zodat die zinkt.

4b. ligt die onder water in de emmer, oefen even geduld uit. Een half uurtje. b.v.

5. haal de GPS uit de emmer, droog hem af en kijk of die het nog doet. Test dit ook de volgende dagen.

6. is die kapot dan is het een fabrikagefout en moet de dealer je een nieuwe geven.

Verder: de IPX7 norm gaat ervan uit dat het apparaat geleidelijk het water in glijdt.

Voor een val van grote hoogte in het water geldt deze IPX7 norm niet.; deze stelt geen eisen aan plonsbestendigheid.

Geplaatst

Ik heb ergens, ik meen Notter, een keer een Garmin in een met water gevulde zuil zien zitten. Voldeed ook aan IPX-7. Maar weken achtereen?

Ik heb er mijn vraagtekens bij, maar mooi was het wel.

Het display leek het te doen maar dat was gewoon de sticker.

Vermoedelijk was de Garmin dan ook een dummy.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...