Spring naar bijdragen

Vraagje over de vista handleiding

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een 2e hands Vista op de kop getikt (mooiiiii!!) en heb de handleiding van voor naar achter doorgespit.. Ik heb de rare tik dat ik de hele handleiding helemaal door moet hebben gelezen voor ik met het ding ga werken, anders ben ik bang dat ik bepaalde features over het hoofd zie...Ik weet ook dat er mensen zijn die handleidingen nooit lezen of alleen als naslagwerkje gebruiken...dat kan ik dus echt niet! ;) het lijkt wel of ik een dwangneurose heb..

maar goed, er staat op pagina 35 van de engelstalige manual het volgende:

Finding a city: (paar regels verder)

"You can view it on the map or create a Goto direct route to the city from your current location, or from a location defined by the panning Arrow..."

Om die laatste woorden gaat het! wat bedoelen ze hiermee? Als ik een city heb gevonden en geselecteerd, kan ik toch alleen maar een GOTO geven vanuit de positie waar ik op dat moment sta? Ik kan wel naar de map-view gaan en daar een nieuwe waypoint maken met "de panning arrow" maar dat moet ik hem eerst toevoegen aan een nieuwe route, en vervolgens ook die bepaalde city toevoegen aan diezelfde route, om dan vervolgens met de route-pagina deze route te gaan uitvoeren, maar dit lijkt me nogal omslachtig! (snappen jullie het nog?)

Kan iemand het mij uitleggen aub...

Thx!

Groetjes

Bartch

bewerkt door bartch
Geplaatst

Wordt er niet mee bedoeld dat je door je kaartje kan scrollen

mbv de stick, en door op de stick te drukken je een punt

aanmaakt?

Dan krijg je dacht ik een menu waar je "go to", kan kiezen.

Geplaatst (bewerkt)
maar goed, er staat op pagina 35 van de engelstalige manual het volgende:

Finding a city: (paar regels verder)

"You can view it on the map or create a Goto direct route to the city from your current location, or from a location difined by the panning Arrow..."

In de NL handleiding staat:

"U kunt de plaats op de kaart bekijken of er direct naar toe gaan met Ga n(aar) vanaf uw eigen locatie of vanaf een met de kaartcursor op de kaart geselecteerde locatie ..."

Als je kiest voor Ga Naar (GoTo) dan krijg je het navigatiescherm te zien waarin de navigatiepijl wijst in de richting van de stad. In hetzelfde schermpje krijg je te zien hoe ver het is naar die stad, en in welke richting (peiling) die stad zich bevindt t.o. van je huidige locatie.

Als je kiest voor de "kaart"-optie kun je de cursor over het scherm bewegen, en wordt rechtsboven in het kaartschermpje de afstand + peiling tot de stad gegeven, gerekend vanaf de positie van de cursor.

M.a.w.: je kunt de positie van de stad bepalen t.o. van de positie die je op de kaart hebt aangegeven. En dat hoeft dus niet je huidige locatie te zijn. :beerchug:

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Ahaaa!! Ja, nu snap ik 'em...bedankt!

Bart

• 1 month later...
Geplaatst (bewerkt)

Peetee,

Kun je mij vertellen waar ik zo'n nederlandse handleiding op de kop kan tikken???

Ben nu met een engelse aan het werk maar nederlands werkt toch fijner... :rolleyes:

Alvast bedankt

bewerkt door Kevinopeppino
Geplaatst
Peetee,

Kun je mij vertellen waar ik zo'n nederlandse handleiding op de kop kan tikken???

Ben nu met een engelse aan het werk maar nederlands werkt toch fijner... :blush:

Alvast bedankt

Als je de zoekfunctie van het forum even gebruikt kom je vanzelf bij dit draadje uit, en kijk dan even naar het derde postje. ;)

Suc6

Twinlife :rolleyes:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...