Spring naar bijdragen

Easygps - Import in geobuddy


Bernez

Aanbevolen berichten

Iedereen praat over EasyGPS voor het downloaden van Waypoints om ze daarna te importeren in GeoBuddy om vervolgens te exporteren naar OziExplorer.

Wat misschien sommige niet weten (newbies) is dat je de versie van Geocaching.com moet hebben, nl. EasyGPS for Groundspeak.

De versie van EasyGPS (standaard versie) slaat de bestanden in een andere format die GeoBuddy niet herkent.

Voor de meeste van ons waarschijnlijk al bekend maar dit heeft mij in het begin wat minder prettig in het oog klinkende woorden opgeleverd.

Ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.

 

Bernez

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmm, volgens mij ligt het toch net effe iets anders.

 

De waypoint bestanden die je van geocaching.com downloadt zijn in het XML formaat dat GeoBuddy kan lezen. Op het moment dat je zo'n .loc bestand met EasyGPS opent, er iets in verandert en het weer opslaat, maakt EasyGPS er een binair bestand van. Daarbij maakt het voor zover ik kan zien niet uit of het nou de Topografix of de Groundspeak editie betreft (zo te zien is alleen het logo anders?). Het binaire bestandsformaat kan niet door GeoBuddy gelezen worden.

 

GarTrax kan met beide formaten overweg, maar dat zit nu in zijn eerste beta testfase. Binnenkort zal het wel een keer echt vrijgegeven worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Weet iemand overigens hoe ik de omschrijvingen meeneem in de download van geocaching.com naar mijn Metroguide mapsource programma?

 

Ik moet nu mijn Vista laden met de waypoints via Easygps en ik lees deze dan weer uit met MapSource.

Dat gaat prima maar ik ben wel de omschrijving kwijt.

 

Hoe doe ik dit?

 

Bedankt.. ???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...