Spring naar bijdragen
  • 0

Mapsource data versies

Vraag

Geplaatst (bewerkt)

Even zodat ik het goed snap; klopt mijn volgende redenering:

Ik heb het over Mapsource van Garmin.

Ik gebruik de laatste versie, verkrijgbaar gratis via het internet (de update althans). Dit is versie 6.3 van *Mapsource*, het pakket dat met de kaarten kan omgaan (vanaf 1 afzonderlijke CD had ik een eerder versie geinstalleerd).

Verder beschik ik ook over de data (op twee andere CD's), de kaartdata van versie 5. Hier kan ik echter geen gratis updates van krijgen via Garmin. Hier zou ik voor moeten betalen. Om dus de laatste versie te krijgen heb ik dan versie 6 nodig, en binnenkort zelfs versie 7, maar dit kost een hoop geld voor betrekkelijk (??) weinig (?) nieuwe informatie. Alleen een nieuwe snelweg hier en daar en een nieuwe woonwijk.

Als je dus Mapsource koopt, krijg je wel gratis nieuwe updates van het communicatiepakket Mapsource, via het internet, maar je krijgt nooit gratis updates van de kaartinformatie. Is dit correct?

Graag zou ik wat nieuwe kaart data willen hebben (gebruik dus nu v5), maar ik zou die dus echt moeten aanschaffen?

bewerkt door jhjacobs

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Mapsource hoef je niet te kopen. Dit programma krijg je gratis op de site van Garmin of gratis bij de kaarten die je moet kopen.

Je koopt versie 6 of 7 update voor rond de 100 Eur. en Mapsource zit er altijd bij.

Als je dus versie 5 hebt dan zou ik niet direct een nieuwe aanschaffen. Zou even wachten tot versie 7 er is en de berichten op het forum afwachten wat de nieuwtjes zijn en dan eventueel tot aanschaf overgaan.

De verschillen tussen v5 en v6 waren ook niet spectaculair. Maar tussen v5 en v7 misschien wel weer?

• 0
Geplaatst
Even zodat ik het goed snap; klopt mijn volgende redenering:

Als je dus Mapsource koopt, krijg je wel gratis nieuwe updates van het communicatiepakket Mapsource, via het internet, maar je krijgt nooit gratis updates van de kaartinformatie. Is dit correct?

Graag zou ik wat nieuwe kaart data willen hebben (gebruik dus nu v5), maar ik zou die dus echt moeten aanschaffen?

Ja, het is correct. Software updates zijn altijd gratis en kaartmateriaal staat daar los van.

Ik heb ook ooit eenmalig deze kaarten aangeschaft. Laat ik het mapsource software in 1.5 jaar misschien een keer of 5 gebruikt hebben, en alleen ook nog maar om extra kaartmateriaal op de GPS te zetten. Gewoon thuis heb ik het volgens mijn hooguit een keer gebruikt en naar mijn idee was het 3x niks ;)

Volgens als je een versie hebt, dan is de volgende versie tegen een bepaalde reductie te koop. Als ik het me goed herinner, is een versie later niet meer goedkoper als je de tussenligende versie niet gekocht heb.

Hm, lijkt wel koeterwaals wat ik geschreven heb ;) Ik hoop dat je het kunt volgen.

In ieder geval is je conclusie terect. Software-update is gratis, kaartmateriaal gaat je geld kosten.

GRTZ

Kruimeldief

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...