Spring naar bijdragen
  • 0

Wanneer update City select 6.0

Vraag

Geplaatst

Ik heb pas een Garmin 60CS aangeschaft. Mooi apparaat.

Ik ben van plan City select Europe 6.0 aan te schaffen. Ik ben echter bang, dat er binnenkort weer een update komt. Omdat de schatkist eigenlijk weer leeg is na bovengenoemde aanschaf, graag wat adviezen.

1) Is het verstandig om nu al te kopen, of wachten tot een update?

2) Kun je binnen een bepaalde periode gratis "upgraden"?

3) Is de aanschaf van de Auto Navigation Kit inclusief CS 6 een goede keuze (dit scheelt maar € 25,= met het pakket alleen bij Aspidshop)

4) Is het toegestaan de unlockcode te delen met iemand anders? Zoja, zijn er liefhebbers???

5) Kan CS6 de vergelijking met TomTom doorstaan (behalve de stem).

6) Wat kost een montageset voor op de motor voor de 60CS (eigenlijk ander rubriek, maar ben nu toch bezig).

Groeten,

Tobo01

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

* 1 december komt v7 uit, is de planning

* na die datum geregistreerde v6's kunnen gratis upgraden; registreer je eerder, dan kost upgraden geld (hoeveel?)

* als je geen unlock code voor CS bij je GPS hebt gekregen moet je registreren om deze te kunnen gebruiken

* de unlock code is aan de GPS gebonden, niet aan de gebruiker (ik weet niet hoe het formeel zit)

• 0
Geplaatst

Hou ook in de gaten dat wanneer je een v6 hebt en die

gratis kan upgraden naar een v7. Je bij garmin op de

site een formuliertje moet uitprinten. Dat formulier plus

de aanschafbon moet dan met je originele v6 software

naar (dacht) engeland verstuurd worden.

• 0
Geplaatst

Dan denk ik, dat ik maar wacht tot 1 december. De prijs is nu wel redelijk bij Aspid, maar ik verwacht niet dat Garmin veel duurder zal worden. Dan prijzen ze zichzelf uit de markt.

Tobo01

• 0
Geplaatst

Ter info:

Deze upgrade vraag ook gesteld aan Garmin. In hun antwoord zeggen ze dat de nieuwste release eraan komt.

You should note however,

> Version 7 is due in the next couple of months. The free entitlement

> listed above will cease from the version 7 release date. If you do

> not qualify for this entitlement I would suggest that you wait for the

> latest release due out shortly.

Tobo01

• 0
Geplaatst (bewerkt)

Zover ik weet mag je met Mapsource *TWEE* GPSen van de kaarten voorzien.

Hiervoor heb je dan (via internet) ook twee 25-character unlock keys nodig. Als een GPS wordt gekocht tezamen met de mapsource kaarten, dan is deze 25-character code wellicht al bijgeleverd, anders zal hij via het internet opgehaald moeten wroden. Eén key is voor de ene GPS en de andere key is voor de andere GPS, maar ze zijn niet uitwisselbaar en horen bij het ingebakken serienummer van iedere afzonderlijke GPS.

[Na ingrijpen van de forum beheerders nog een volgende toevoeging, waarin geen illegale software wordt behandeld; hoe verleidelijk soms ook:]

Volgens de licentieregels van Garmin is het niet toegestaan om deze 25-character codes te delen met anderen, immers de codes zijn persoonlijk. Hieronder de policy van Garmin:

"Your MapSource coupon code is valid for use with your own GARMIN GPS unit. If you own two GARMIN GPS units, you are allowed to obtain a second unlock code for the same region at no additional charge. Simply repeat the unlock process for the second unit. This agreement provides a one-user license, and it is illegal to share this data with others."

Het is dus absoluut niet toegestaan om (zie vraag 4) kaarten met iemand te delen.

Als ik de licentie lees, is het enkel en alleen de koper die de kaartinformatie mag gebruiken en verder niemand anders. Grote vraag blijft dan natuurlijk wel of 1) een mede-geocacher op de gekochte kaarten zou mogen kijken òf 2) deze GPS uitgeleend mag worden met bijbehorende kaartinformatie. Strikt geldt: nee! in beide gevallen. Toch is dit niet helemaal werkbaar in een gezinssituatie, dat mag duidelijk zijn; overigens hoop ik ook niet dat Garmin het zo heeft bedoelt.

bewerkt door jhjacobs
  • 0
Geplaatst

Ik zou ook graag City Select 7.0 aan willen schaffen, maar weet iemand waarin de versies 6.0 en 7.0 van elkaar verschillen.

Ik ben al aan het Googlen geweest maar kan niets vinden.

Waar zou ik deze software overegens het goedkoopste kunnen bestellen?

Albert

• 0
Geplaatst

Nu Metroguide ook navigeert op de 60cs (Zie topic in 60CS forum), stel ik de aanschaf van City select zeker uit tot versie 7.0 verkrijgbaar is tegen een aangename prijs.

Tobo01

• 0
Geplaatst

City Select 7 is inmiddels klaar, sinds 30-11. En wordt per 31-12 uitgeleverd. Zie www.garmin.com/unlock voor meer gegevens.

• 0
Geplaatst

Is in dit geval niet van belang... ze zijn hetzelfde. Maar een "gewone" kun je updaten vanuit een "gewone" lagere versie, de luxe vanuit een luxe. Ligt dus aan je unlockcode die je al hebt en gaat allemaal automagisch.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...