Spring naar bijdragen
  • 0

Kaarten voor de Garmin GPS

Vraag

Geplaatst

Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.

Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan.

Maar je kunt ze wel zelf maken.

ddee3e9c-65d7-4283-b71d-f17deae0ecb9.jpg

Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl

Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS

Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS.

Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd.

Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld.

Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Zojuist de mail ontvangen. Ga er dit weekend eens lekker mee klussen.

Bruine beren, alvast bedankt :thumbup:

• 0
Geplaatst

Heb de uitleg geprobeerd te openen maar ik krijg een foutmelding dat het pdf bestand beschadigd is en niet gerepareerd kan worden. Heb de Bruine Beren al een mailtje gestuurd maar tot op heden geen antwoord. Kan iemand mij aan een werkend bestand helpen?

Alvast bedankt, Jacala.

• 0
Geplaatst
Heb de uitleg geprobeerd te openen maar ik krijg een foutmelding dat het pdf bestand beschadigd is en niet gerepareerd kan worden. Heb de Bruine Beren al een mailtje gestuurd maar tot op heden geen antwoord. Kan iemand mij aan een werkend bestand helpen?

Alvast bedankt, Jacala.

Vreemt geen meeltje onbeantwoord gelaten.

Ik zou zeggen stuur nog eens een email naar debruineberensoft @ planet.nl met als onderwerp: Kaarten Garmin GPS

Dan krijg je automatische weer een nieuwe toe gestuurd.

• 0
Geplaatst

Heb ik ook al geprobeerd en ik kreeg weer een pdf bestand wat ik niet kon openen. Heb het op meerdere PC's en met meerdere versies van Acrobat Reader geprobeerd, echter met het zelfde resultaat : bestand is beschadigd en kan niet worden gerepareerd.

• 0
Geplaatst
Heb ik ook al geprobeerd en ik kreeg weer een pdf bestand wat ik niet kon openen. Heb het op meerdere PC's en met meerdere versies van Acrobat Reader geprobeerd, echter met het zelfde resultaat : bestand is beschadigd en kan niet worden gerepareerd.

Nog vreemder, ik heb het bestand gecontroleerd en ik kan het gewoon openen.

Stuur me je email adres even via een PM, dan zal ik je nieuwe versie sturen.

• 0
Geplaatst

Ben van de week aan de slag gegaan met het programma. Ziet er prima uit. Kost wel wat tijd, maar ja het is hobby of niet he. Heb een vraagje wat betreft het laden van je eigen gemaakte kaarten naar je GPS zonder Mapsource, dus via cgpsmapper. Alle kaarten worden gewist van je GPS staat er. Maar dis is dan toch alleen je geheugen en niet je bassis kaart. Deze staat toch altijd vast?

Heeft er iemand ook ervaring me eigen kaarten op de Garmin Etrex Vista C?

Groetjes Jan Leen

• 0
Geplaatst
Ben van de week aan de slag gegaan met het programma. Ziet er prima uit. Kost wel wat tijd, maar ja het is hobby of niet he. Heb een vraagje wat betreft het laden van je eigen gemaakte kaarten naar je GPS zonder Mapsource, dus via cgpsmapper. Alle kaarten worden gewist van je GPS staat er. Maar dis is dan toch alleen je geheugen en niet je bassis kaart. Deze staat toch altijd vast?

Heeft er iemand ook ervaring me eigen kaarten op de Garmin Etrex Vista C?

Groetjes Jan Leen

Basis kaart blijft altijd in de GPS.

• 0
Geplaatst

Bedankt Bruine Beren, heb pdf bestand nu wel kunnen openen. Zal wel ff een paar avondjes zitten worden om een beetje kaart om te zetten, maar dan heb je ook wat.

Grtx, Jacala.

• 0
Geplaatst

Al een paar weken terug de handleiding aangevraagd (werkt prima) maar nu pas de benodigde hardware om het in de praktijk te brengen. Het is me inmiddels gelukt om een kaart te laden. Een tweede kaart (met MapSource) geeft echter meer problemen. Wat ik zou willen is dat ik op de GPS kan kiezen welke kaart actief is (of kan dat uberhaupt niet).

Is er iemand die me kan vertellen wat de methode is? Beide *.IMG bestanden in de overzicht.txt zetten, een tweede overzicht.txt maken, of misschien nog op een andere manier?

• 0
Geplaatst
Al een paar weken terug de handleiding aangevraagd (werkt prima) maar nu pas de benodigde hardware om het in de praktijk te brengen. Het is me inmiddels gelukt om een kaart te laden. Een tweede kaart (met MapSource) geeft echter meer problemen. Wat ik zou willen is dat ik op de GPS kan kiezen welke kaart actief is (of kan dat uberhaupt niet).

Is er iemand die me kan vertellen wat de methode is? Beide *.IMG bestanden in de overzicht.txt zetten, een tweede overzicht.txt maken, of misschien nog op een andere manier?

Je moet idd een regel aan het overzicht.txt bestand toevoegen.

Deze regel moet je plaatsen tussen

[Files]

[End_Files]

Op die regel moet staan:

img=mijnkaart.img

Waar je mijnkaart vervangt door het juiste nummer.

Na het laden van de kaarten m.b.v. MapSource kan je afhankelijk van je GPS bij "Kaartinstellingen" aangeven welke kaart je wilt zien.

• 0
Geplaatst

Bruine Beren, bedankt! Inderdaad is het me nu gelukt. Bij een eerdere poging crashte Mapsource en daarna lukte de uploads naar de GPS niet meer wat kaarten betreft. Nu na een herinstallatie van Mapsource gaat het op deze manier wel goed. Wellicht de vorige keer wat fout gedaan waar Mapsource zich door verslikte.

• 0
Geplaatst

Ik heb een kaart gemaakt, ziet er goed uit, ik zie hem in Mapsource/

Echter Mapsource kan hem niet selecteren om hem in mijn GPS te zetten.

Wie weet de oplossing?

• 0
Geplaatst

Hallo Bruine Beren,

Software gedownload en geïnstalleerd en geprobeerd om kaarten in te laden.

Betreft een CD van de Zwitserse Aplenvereniging over Berner Oberland. In de map MAP staan een aantal kaarten (OZiExplorer raster bestand) met icoontje en zonder (voor mij) zichtbare extensie.

Als ik in Mapedit deze kaarten wil openen krijg ik een error: unknown file type.

Hellup, hoe nu verder? Ik wilder nl een stuk gletscher (Konkordiaplatz) inladen en een route van de Hollandiahütte naar de Konkordiahütten in mijn 60C zetten.

Ik ben een volkomen newbie die net 4 geocaches gevonden heeft maar wel driftig verder wil en er meer mee wil doen.

Kan evt wel zo'n kaartje mailen, als je me zegt waar naar toe.

Pieter

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...