Ketelbinkje Geplaatst 14 mei 2006 Geplaatst 14 mei 2006 Bij het kadaster ophttp://www.tdn.nl/kadaster/ kan je een en ander lezen over de geschiedenis. Momenteel zijn wat gegevens verzameld over hele oude meetpunten (17 stuks) van Baron Kraayenhoff (uit omstreeks 1809) die er mogelijk nog zijn. Hun posities zijn op een meter terug gerekend naar de huidige RD-coords. Ik vraag mij af hoe we zo'n zoektocht moeten regelen. Een speciale cache? Een weblog? een forum-draadje? Een aparte site oid regelen zoals we ooit hadden voor b.v. de Travel Bug race? Om een voorbeeld te geven: er zou in Harikerberg (waar is dat?) een 2,5x0,3x0,3 m steen zijn. maar na 200 jaar kan het zijn dat je zelfs met een prikstok er niet bij kan. Dan een steen op zandbank Robbezand waar op 2,5 meter diepte (bij eb) een steen zou liggen. Iets voor duikers en onderwater camera. Verder zijn er wat klokketorens die misschien (in herstelde staat) nog bestaan. Is er nog een Kasteel van Ballum b.v.? Er is niet alleen veldwerk maar ook speurwerk in oude archieven te doen. Dus, potentieele deelnemers, wat denk je over 'hoe dit allemaal te publiceren'? <{POST_SNAPBACK}> Die zouden wel eens als een monument geregistreerd zijn. Als ze grenspalen registreren dan zou je verwachten dat ze hier ook zuinig op zijn... Nou ja zuinig volgens mij weten ze niet eens waar die 'grenspalen' staan maar bellen met monumentzorg lijkt me een goed punt om mee te beginnen. Het is onderdeel van ons Cultureel Erfgoed niet waar?
Aanbevolen berichten