mathlener Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 (bewerkt) Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom!: Ik heb er nog een: 399512 - Viaduct A15 - Laageinde Tiel: Dit viaduct is ook geheel verdwenen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat 399502 - Brug Busterweg 25 werkelijk verdwenen is. Team WijDrie heeft grondig gezocht, maar ik had zelf bij 310513 - Gemaal Breeveld Woerden ook behoorlijke moeite om de bronzen bout te vinden. Het boutje was maar zo'n 5 mm in doorsnee en ik heb er toch wel even naar moeten zoeken, omdat de kleur bijna wegvalt tegen het beton. Als ik vanmiddag aan het eind van de dag even tijd heb, wil ik dat punt eens gaan bezoeken met een meetlint. Het resultaat laat ik dan nog wel weten. Zo'n kleine meetbout in beton kijk je makkelijk overheen Edit:Ik zat ff helemaal verkeerd te kijken. Punt 399512 staat gewoon in je lijstje hoor, Prof! André 2 november 2004 bewerkt door mathlener
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 [...]En bij 370542 staat ten onrechte de aanduiding 'Schielandhuis' op de schets. Ook dit foutje in een schets zal ik doorgeven. Ik denk niet dat men per ongeluk ooit 1,6 km verkeerd gaat zitten zoeken naar een punt., maar juist is juist!
firechief Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Het punt 310529 is met brug en sloot verdwenen bij het aanleggen van de rondweg om De Meern (wijk Veldhuizen). Dit is al enkele jaren.
mathlener Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 Even een korte melding: Meetpunt 399502 - Brug Busterweg 25 is vanmiddag toch door mij aangetroffen! Ik ben eerst even naar de bewoners toegegaan om uit te leggen dat ik naar een meetpunt op zoek was. Ze vonden het geen probleem, dus ben ik gewapend met een meetlint op zoek gegaan. De afmetingen klopte precies. Het is ook geen echte meetbout, maar een schroef, zoals de beschrijving al aangeeft. Vanavond zal ik de foto's uploaden. André
Wij Drie Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Even een korte melding: Meetpunt 399502 - Brug Busterweg 25 is vanmiddag toch door mij aangetroffen!... Ik ben blij dan mijn collega Betuwe-cacher betere ogen heeft dan ondergetekende. Dank Mathlener. Ik ben benieuwd naar de foto's en ga daarna nog een keer kijken. Prof, excusses van mijn kant. tot cache, team Wij Drie
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 @firechief 310529 lijkt mij duidelijk. Dat kan gewoon niet missen. Een echte 'foetsie'. Ik zal het melden. @mathlener Ik had al tegen Kadaster gezegd: ik kom er later op terug, dus dat zal ik doen. En het had zo'n mooie 'foetsie' kunnen zijn als je een boorgaatje had kunnen vinden. Helaas... Wat jammer voor je dat het geen echte 'foetsie 'is Als ik het op mijn vingers aftel wordt de uitrusting voor ons dus: 1. GPS 2. schets 3. meetlint 4. verrekijker (voor inspectie kerktorentop) 5. digicam. 6. schepje, prikstok 7. handschoenen, borstel, machette 8. eventueel vermomming: veiligheidshesje, helm, jalon
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 [...]Prof, excusses van mijn kant. tot cache, team Wij Drie OK maar het geeft helemaal niet. Ik vindt het de laatste dagen heel leuk om opgezadeld te raken met raadsels en te zitten met vragen. Ook in de trant van 'staat daar links op de foto een hond en zoja wat voor merk? ' Ik email wat af tegenwoordig! Het is dat iemand anders eerder met een meetlint ter plekke toesnelde in dit geval maar met smaak zou ik het verhaal gelezen hebben van jullie ondekking. En gesmuld te hebben van foto's met krijtlijnen op het brugdek en een grote pijl van 'daar is die' (maar dat kan nog komen?) Deze hobby staat nog in zijn kleine kleuterschoentjes. Er moeten nog ervaren meetpunthunters naar voren komen. Maar we beginnen al door te hebben dat soms de GPS ons weinig meer heeft te zeggen. We zijn ter plekke gearriveerd en nu goed kijken en snuffelen.! En ten einde raad het meetlint pakken.... Ik heb al voor muren gestaan waarbij ik één voor één de bakstenen (en het voegwerk) met mijn oog stond af te tasten. Monnikenwerk!
mathlener Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 (bewerkt) @mathlenerIk had al tegen Kadaster gezegd: ik kom er later op terug, dus dat zal ik doen. En het had zo'n mooie 'foetsie' kunnen zijn als je een boorgaatje had kunnen vinden. Helaas... Wat jammer voor je dat het geen echte 'foetsie 'is Ja, dat is wel jammer, maar aan de andere kant waren de credits hiervoor toch naar team Wij Drie gegaan De foto's zijn inmiddels geupload naar de meetpunten site. Hieronder staan de foto's in een iets hogere resolutie: Detail opname van het meetpunt, exact 66 cm vanaf de rand. Overzichtsfoto, waar de plaats van het meetpunt te zien is @Wij Drie: Ik kan me voorstellen dat je over dit miezerige schroefje heen bent gekeken, Bij het gemaal in Woerden vroeg de bewoner nog: "denk je dat je het punt kan vinden?". Ik dacht nog: "Tuurlijk, zo'n meetpunt zie je toch zo zitten!". Ik zei dus tegen de man dat ik het met de schets wel zou kunnen vinden en het was maar goed dat ik de schets bij me had. Anders had ik toch de hulp van de man moeten vragen, want het punt was heel slecht te vinden. Sindsdien heb ik dus ook mijn rolmaat bij me. De bewoners van nr. 25 bij de brug wisten niet eens dat er een meetpunt zat. Nadat ik het punt gevonden had, en de foto's had gemaakt, ben ik nog even terug gegaan naar het huis om te vertellen dat ik het punt inderdaad had gevonden en toen heb ik meteen de schets maar bij ze achtergelaten. Het was dus weer een leuke ervaring! André 2 november 2004 bewerkt door mathlener
mathlener Geplaatst 2 november 2004 Auteur Geplaatst 2 november 2004 Het is dat iemand anders eerder met een meetlint ter plekke toesnelde in dit geval maar met smaak zou ik het verhaal gelezen hebben van jullie ondekking. En gesmuld te hebben van foto's met krijtlijnen op het brugdek en een grote pijl van 'daar is die' (maar dat kan nog komen?) Ik heb al overwogen om van dat gele was-krijt te kopen. Dat kan dus ook in de uitrustings lijst komen te staan André
Camelion Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Nou, bij de "verdwenen" punten mag je ook 270521 bij schrijven. De bewoners hebben verbouwd en een nieuwe buitenmuur opgemetseld. De bewoners waren echter niet thuis, dus ik heb niet de vrijheid genomen met mijn dikke neus op de muur te zoeken, maar ik kon geen enkele onregelmatigheid vinden tussen raam en deur. Ik zal later nog eens teruggaan en proberen de bewoner te spreken.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 [...]Ik heb al overwogen om van dat gele was-krijt te kopen. Dat kan dus ook in de uitrustings lijst komen te staan [...] Of het gewoon waskrijt is dat gebruikt wordt ik weet het niet. Ik kom bij PP in Gouda tegen: voor 2,40 euro een pak van 12. Maar het echte professionele krijt zal wel zijn: Lyra 797 vetkrijt, kleur geel, 11 mm, verpakking per 12 stuks voor 8 euro.
Zero CooL Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Weet je wat de prof's gebruiken... Kadeem Heb duizenden van die pakketjes verkocht.
mathlener Geplaatst 3 november 2004 Auteur Geplaatst 3 november 2004 Een klant van ons verkoopt dat Lyra merkkrijt ook, maar de bruto prijs excl. BTW is daar EUR 8,65 excl. BTW. Nogal duur dus, maar ik zou eens om korting of misschien zelfs een gratis setje kunnen vragen Zeskantig merkstift. Universeel inzetbaar, vet merkkrijt. Extra slijtvast, daardoor zeer geschikt voor merken op steen, beton en ruw staal. Licht-echt en vochtbestendig. Iedere stift met wikkel-etiket beplakt. Misschien heeft dat vetkrijt wat je gewoon in de speelgoedwinkel kan kopen wel veel minder goede eigenschappen... Ik weet het niet. @Zero Cool: Jij schijnt ervaring te hebben. Wat zeg jij ervan? André
Zero CooL Geplaatst 3 november 2004 Geplaatst 3 november 2004 Dat krijt van Kadeem werkt perfect hoor. Dan kan je dat dure Lyra krijt kopen, maar voor het meetpunten jacht is dat een beetje overdone. Het is toch gewoon om aan te geven waar dat punt ligt en daar een foto van te maken? Ik heb zelf in een groothandel gewerkt, en dat Lyra spul werd wel eens verkocht, maar dan was het vooral een uitvoerder die een pakje van dat Lyra wilde en de rest (voorraad), was gewoon het goedkope Kadeem krijt. Ik werk er niet meer en is dus jammer genoeg niets te regelen. Anders zou het geen probleem zijn geweest. Misschien iemand hier die connecties heeft, en een paar van die pakjes kan regelen. Oja ik zie nu je laatste reactie over dat vetkrijt in een speelgoed- winkel, kan natuurlijk ook goed. Nadeeltje daaraan is dat er maar 1 kleurtje geel in zo'n pakketje zit, maar om te markeren en een foto te maken, waarom niet.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 5 november 2004 Geplaatst 5 november 2004 Even een tussenoverzicht van de stand van zaken met aan het kadaster gemelde meetpunten. Bij alle hier vermelde punten heb ik in het fotoalbum verdere toelichting geplaatst (in tekst). 390352 - DUIKER HEESWEG -T SPIJKER Helaas: geen wederopstanding. Op dit moment is de zaak mooi schoon gemaakt ter plekke maar ja, de natuur overwoekert alles en landmeters zijn geen plantsoenarbeiders. 390339 - Kerncentrale Dodewaard Jazeker, maar pas als de schoorsteen echt helemaal totaal weg is. 390508 - Spoorwegviaduct - A15 Zal verwijderd worden uit de Kadaster publicatie (zie mutatielijst!) GOAL!!!! 370535 De bout zit midden op de gevel Overtuigend bewijs gepresenteerd dat die er niet meer zit. Wordt afgevoerd. GOAL!!! 490333 Nieuwmoer De beschadiging door de klepelmaaier wordt serieus genomen. Er komt iemand naar kijken. 509502 bruggetje op grens (Chaam) Op mijn vraag hierover kwam het antwoord: >Ik vraag mij af in hoeverre visuele inspectie een punt kan afkeuren in geval >van scheuren in het metselwerk zoals in dit voorbeeld. Antwoord: Visuele inspectie kan in uitzonderlijke gevallen tot afkeuren leiden. Dit echter ter beoordeling van de landmeter. Hij moet zijn metingen altijd zodanig inrichten dat er voldoende controle overblijft op de punten waar hij op aansluit. Bij echte twijfel (na de berekening) zou hij dan kunnen besluiten dat punt niet mee te nemen in zijn berekeningen. Zolang de bout nog vast op zijn plek zit blijven wij hem publiceren. 370542 naam op schets fout Word nagezocht. 270521 Zal worden verwijderd uit de publicatie van het kadaster. GOAL!!!! Dit was het dan. Iedereen met een GOAL!!! van harte gefeliciteerd
Aanbevolen berichten