rhgs Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 Ik loop nog niet zo heel erg lang mee in geocaching land, maar van de 15 bezochte sites waren er 3 geripped . En dat vind ik een hoog percentage . Ook er jammer voor de TB's die er in (kunnen) zitten en zijn/haar eigenaren. Kan er bij het approven niet beter gelet worden op de beslotenheid van locaties? Ik weet het, verantwoording eigenaar, maar blijkbaar denken sommigen er net even te gemakkelijk over. Ik heb zelf net een TB aangevraag en die staat nu op het punt om losgelaten te worden maar ik ben er bijna huiverig voor om 'm los te laten. Meningen?
Quaerens Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 Volgens mij worden alleen caches midden in de stad vaak geript, maa da's logisch door het aantal mensen dat er komt. Voor de rest komt het volgens mij bijna nooit voor, en heb jij gewoon net pech gehad. Gr oetjes
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 Die indruk heb ik dus helemaal niet. Het treft ons bijvoorbeeld het meest in het zuiden des lands en in België. Ik denk dat het vooral een kwestie is van pech hebben. Bij caches waarvan ik denk: die halen het geen maand, gaat het vaak heel lang goed. Natuurlijk heb je er zelf wel invloed op, maar ik denk dat het bij nieuwe caches steeds vaker gaat gebeuren, want begraven mag niet meer en als je een beheerder van een gebied vraagt waar je hem neer kunt leggen, komt die vaak met het voorstel van onder een bruggetje. Als er dan een paadje ontstaat of met mooi weer wordt er door kinderen gevaren gaat het vaker mis. Wij hebben 21 TB's en daarvan zijn er een paar zoek, twee zijn echt verdwenen en bij geen van allen was dat in de Randstad.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 Ik heb zo'n 10 caches onder mijn beheer en ieder jaar zijn er wel een paar verdwenen of vernield. Recentelijk: 'Hold Your Horses' en 'Biertje?' En die eerste is echt niet 'zo maar' te vinden. Activiteiten van geocachers vallen soms op bij b.v. hangjongeren. Dan is het: cache exit veelal. Soms tasten de vinders de camouflage van een cache aan. Of de vindplaats (coordinaten). B.v.: een begraven cache wordt door een niet te stoppen geocacher gezocht. Die graaft kuilen. De zesde kuil is raak. Tijd om te verpozen en wat te eten/drinken. Graven is zwaar werk nietwaar. Even later: in welke van de 6 kuilen was die nu daarnet gevonden?
Quaerens Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 bruggetje Sinds ik geocache/ geokets (?) begin ik steeds meer waardering te krijgen voor bruggetjes, dus geen kwaad woord over bruggetjes! Okee, nu even serieus: Bruggetjes zijn volgens mij juist ideaal voor caches, (Ik bedoel dan kleine bruggetjes met veel onkruid en begroeing), want als in de hint "brug" staat hoef je nooit ver te zoeken. Ook komen onder begroeide bruggetjes nooit andere (lees: normale) mensen, ook geen abnormale kinderen. Zie ook mijn "handtekening" @ Prof.: Het is inderdaad niet handig om caches ergens neer te leggen waar het een zooitje is, kwam ik van de week twee maal tegen, en ik begrijp wel wat je zegt. Groetjes
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 8 september 2004 Geplaatst 8 september 2004 Ok, laatste die ik niet vond was Golfbaan (onder bruggetje).....
Aanbevolen berichten