Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste mensen

Ik ben in het bezit van een map 60C

Als ik een track maak van A naar B. Is het dan allen mogelijk om deze te laten navigeren van B naar A of is er een instelling dat het ook van A naar B kan.

Wie weet de oplossing?????

Met dank

Geplaatst

Trackback zal er toch wel op zitten lijkt me? Zit zelfs op het simpelste model.

Bij de Legend krijg je die keuze nadat je hem hebt gestopt en opgeslagen.

FF gezocht: Pag. 36 van je handleiding (ook te downen via garmin)

ga naar de saved tracks-page, kies je track, en druk op TrackBack.

Kan het nog makkelijker?

Geplaatst

Ik denk dat Garmin niet erg veel googelt met zijn techniek-logica.

Op mijn ouwe GPS12 gaat het alsvolgt:

je hebt een track erin zitten. Je doet een TrackBack (Of BackTrack, dat valt me niet zogauw in?).

Het aantal trackpoints wordt gereduceert en de overblijvende vormen een route. Dat is de huidige actieve route nummer 0. Die kan je saven onder een ander nummer en je kan dan 'inv' doen op de route. Dan worden die routepunten in omgekeerde volgorde gezet voor je.

Geplaatst

Volgens mij werkt het net als bij een route:

Een opgeslagen track selecteer je, vervolgens menu en kiezen voor route omkeren.

• 2 weeks later...
Geplaatst

De Trackback functie op de 60C werkt wat anders dan op die goeie ouwe 12. Maar voor alle gevallen geldt dat het zinvol is om de tracklog voor vertrek te wissen en na de tocht op te slaan. Wil je dan tracbacken dan de bewuste opgeslagen track selecteren en vervolgens tracback activeren.

Er verschijnt een kaartje met daarop de opgeslagen tracklog en het bijbehorende begin en eindpunt. Kies op deze tracklog het punt waar je naar toe wilt navigeren. Vervolgens zal de 60C het dichtstbijzijnde tracklogpunt pakken en van daaraf langs de opgeslagen track naar het gekozen punt navigeren. Het is dus afhankelijk van je eigen positie hoeveel tracklog wordt gebruikt voor de trakback.

Wil je van begin naar eind trekbekken dan moet je zorgen dat je eigen positie nabij het beginpunt van de tracklog ligt.

Succes

Brood

:beerchug:

• 2 weeks later...
Geplaatst

Volgens mij kan dit niet op de GPS 60C zelf. Wat je wel kunt doen is in Ozi Explorer alle trackpunten omdraaien. We doen dit zelf nog wel eens als van een van internet gedownloade mountainbikeroute willen fietsen.

Ga ook eens naar het forum van Notter, hier kun je er ook wel het een en ander over lezen!

Nikki

Geplaatst

Nee, hoor, het is zoals Brood zegt.

Ook kun je als je forward wilt tracken, een punt ergens op de route kiezen in de forward richting nog vOOr de helft van de track. Hij navigeert dan naar dit dichtstbijzijnde punt op de track, daar aankomen kies je dan weer het eindpunt en ga je verder. Je hakt dus de track a.h.w. in stukken. Zie ook de discussies op www.gps.nl/forum

groet,

Frits

Geplaatst
Hij navigeert dan naar dit dichtstbijzijnde punt op de track, daar aankomen kies je dan weer het eindpunt en ga je verder. Je hakt dus de track a.h.w. in stukken.

Oke (foutje! :blink: ) het kan ook op de GPS. Maar dat hoeft niet in stukken. Waar je wel op moet letten dat je goed inzoemt op het begin of eindpunt. Zodat ze afzonderlijk duidelijk zichtbaar worden. Als je dan op begin of eindpunt klikt zal de GPS back of juist forward trekken.

Nikki (en een beetje Boober)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...