Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

in de us heeft iemand een heel erg creatieve cache gemaakt: een stereogram cache

ik heb er een hele tijd naar gekeken maar kom er zelf niet uit :-(

maar de logs laten zien dat er toch wel veel mensen zijn die het wel kunnen zien :-)

geocache

groets,

Gimli --die erg nieuwsgierig is naar de techniek hierachter!

Geplaatst

Ja dat is er net zo een.

We kennen het alllemaal wel van de ogen testjes van de vroegere schoolarts... wat voor letter zie je in dit plaatje????

De ene ziet het wel de andere niet, er zij truckjes voor, je kan zo'n dom 3 D brilletje gebruiken of je ogen iets dicht knijpen dat werk vaak ook wel eens.

Op zich vind ik het zien van de coördinaten in die stipjes rommel al een kunst maar hoe maak je nu zo'n ding ?

Moet je dan de hele dag stippies gaan zitten zetten ofzo :yes: ?????

Geplaatst

Even Googlen op random dot en je vindt veel uitleg en zelfs sharewareprogramma's om van een BMP zo'n random dot te maken. Heel kunstig allemaal.

Geplaatst

Wow dit is echt leuk.

Die Amerikaan ligt op N 39 31.102 / W 104 46.656

Dit kun je beter een hoofdpijn cache noemen. :yes:

Het is gewoon een kwestie van je ogen fixeren op een denkbeeldig punt voor het beeldscherm, scheelkijken dus.

De tekst zweeft dan denkbeeldig voor het beeldscherm.

Die andere ligt in NL, die ga ik bezoeken. Midden van het land.

Ik vermeld geen coordinaten, anders is de lol voor jullie ervan af.

Eerst paracetamol slikken. :no:

Geplaatst

als je een bril hebt voor kijken in de verte (met min-correctie, als je bijziend bent dus), dan kun je die beter even afdoen. je ziet dan het beeld veel makkelijker.

Geplaatst

Er zijn diverse technieken om een stereogram te bekijken. Meestal staat het bij het stereogram aangegeven hoe je moet kijken. Een techniek is het parallel kijken, dat wil zeggen met je ogen evenwijdig kijken want wij kijken altijd met beide ogen naar hetzelfde punt. De andere techniek is scheelkijken. Beide technieken zijn heel gemakkelijk aan te leren. Het stereogram wat bij de cache staat is volgens mij voor parallel kijken gemaakt, want met deze techniek lees ik de coordinaten.

Iemand die heel slecht ziet op een oog kan dan de boodschap die in deze sterogrammen verborgen ziet niet zien.

Geplaatst

ik heb een bril die het bijna onmoglijk maakt om deze zaken te bekijken, maar de techniek erachter is erg mooi....

Gimli

Geplaatst

Ik ben ook brildrager, en heb geeb problemen met het bekijken van een stereogram.

Wat een goed hulpmiddel is om een stereogram te bekijken is:

Laad het stereogram in een fotobewerkingsprogramma en varieer met de grote van de afbeelding.

Bij mij werkt het ook niet goed als de afbeelding te groot is.

Heb je de truc door dan kun je afbeelding iedere keer een stap vergroten tot je aan je ogen voelt dat het niet meer gaat. Blijf je dan toch doorgaan dan is hoofdpijn of een zwaar hoofd onvermijdelijk.

Niet te lang proberen als het niet gaat. Je kunt beter vaker proberen dan te lang.

Geplaatst

Ook wel een aardig ideetje om coordianten anders dan anders te schrijven, is gebruik maken van een techniek die de Nazca indianen al kende, namelijk heel groot schrijven op woestijn zand, zodat je alleen vanuit de lucht kan zien wat er staat. In nederland moet dat alleen op een zandverstuivingkje, in de vorm van waypoints, maar het nadeel daarvan is dat je via Ozi direct ziet wat er staat, tenzij je de aanwijzingen ter plekke geeft, maar dan is het wel veel intikwerk..

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...