Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Iedereen heeft wel eens die meetpunten op de weg gezien waar een pin zich in een witte en zwarte cirkel bevindt. De laatste tijd kom ik ook steeds vaker deze cirkels tegen zonder zo'n pin.

Vandaag kwam ik nog iets bijzonders tegen. Tenminste ik denk dat het bijzonder is aangezien ik ze nog niet eerder heb gezien. Ik kwam in plaats van de gebruikelijke witte en zwarte cirkel twee meetpunten bestaande uit een wit en zwart vierkant tegen.

Ik ben op zoek naar een betaalbare en goed digitale camera. Zodra ik die heb zal ik er wel fotos van maken.

Geplaatst

Aangezien deze zichtpunten gebruikt worden (maar tegenwoordig een beetje werden) ter ijking van luchtfoto's is alleen van belang dat hun positie bekend is ergens ter bestemde plekke. Nu kan je tijdens het uitmeten er eventjes netjes een meetspijker in slaan of dat niet doen.

Ook komt het voor dat de spijker los gereden wordt (ze zitten heel begrijpelijk vaak op fietspaden) en vervolgens zoek raakt. Maar dan vind je vaak nog wel een gaatje in het centrum van de cirkel.

Vierkantjes ken ik niet. Mogelijk behoren die bij de uitgebreide set tekens die kabelleggers en andere gravers op het plaveizel schilderen om aan te geven wat waar moet gebeuren e.d.

Geplaatst
Vierkantjes ken ik niet. Mogelijk behoren die bij de uitgebreide set tekens die kabelleggers en andere gravers op het plaveizel schilderen om aan te geven wat waar moet gebeuren e.d.

Als ik het mij goed herinner hebben die vierkantje te maken met het gasleiding net.

Gr Twinlife :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...