superboppe Geplaatst 12 juli 2004 Geplaatst 12 juli 2004 Ik zoek tips om 'oorwurmen' (bruine torretjes, ~1cm lang, met 'scharen' aan de achterkant) in een cache te bestrijden. Het is een houten 'kistje' dat niet helemaal dicht is, zodat vocht er uit kan lopen. Maar daardoor is het een aantrekkelijke plek gebleken voor oorwurmen. Ik heb mottenballen geprobeerd, maar, en hoewel de naam dat ook al zegt, die helpen niet. Is er iets anders te krijgen dat deze beesten buiten houdt? Het hout is geimpregneerd, maar dat mag niet baten. De inhoud van de cache is in plastic verpakt, dus dat heeft er niet onder te lijden, maar daartussenin wriemelt het een beetje, en dat is toch minder fris.
schatzoeker Geplaatst 12 juli 2004 Geplaatst 12 juli 2004 Voorzie je cache van een tuperdoos of nog beter van een ammobox. Ben je van al het leed af!
keske27 Geplaatst 12 juli 2004 Geplaatst 12 juli 2004 Hallo Luitjes. Probeer op de gaatjes eens een stukje gaas te monteren, dan kan er niets in en ook niet uit. Groetjes Keske27
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 12 juli 2004 Geplaatst 12 juli 2004 Om de een of andere reden - die ons ontgaat - vinden de torretjes de ruimte in de houten doos zeer aangenaam; plezieriger om in te verblijven dan in de omringende aarde. Het heeft dus geen zin om insecticiden te gebruiken; dan raakt de doos voller en voller met dode beschimmelende beestjes, ze blijven aan komen lopen. De enige mogelijkheid die ik zie is een barriere. Mijn aanrader is: bekleed de doos en deksel intern of extern (of beide) met fijnmazig horregaas. En dan niet het bouwmarkt-plastic spul (daar wordt doorheen geknaagd) maar het ouderwetse ijzeren of koperen vlechtwerk. Ik heb een tupperware cache die altijd aan de buitenkant slijmerige slakken heeft zitten. Maar dat verhaal is misschien iets voor in de draad over de sores van de cache plaatser.
Aanbevolen berichten