rob72 Geplaatst woensdag om 15:35 Geplaatst woensdag om 15:35 Beste leden, Om gecorrigeerde coördinaten van GSAK naar Geocaching.com om te zetten lijkt mij de macro: CorrectedCoord2GCcom een ideale hulpmiddel. Echter krijg ik deze macro niet echt aan de loop wanneer het om meerdere caches gaan die gecorrigeerd moeten worden. Wanneer ik de macro start en de shiftknop ingedrukt houdt dan verschijnt er een menu. Je kan kiezen voor enkel of voor alle caches over te zetten, deze zet ik op alle caches, tevens vink ik optie 1 en 3 nog aan. Als ik de macro start dan is die druk bezig om alle caches (20 stuks als proef) na te kijken maar corrigeert niks. Heb via de index de tekst nog gelezen over bepaalde instellingen (helaas in het Engels) en daar wordt gesproken dat je in het filter bij tabblad Overige/orther "Gecorrigeerde Coördinaten op ja moet zetten. Echter blijven de vinkjes iedere keer weer op ja en nee staan, dus krijg hem niet opgeslagen. Ik hoop dat andere leden die ook met deze macro werken mij kunnen vertellen hoe ik deze naar behoren kan laten werken. Alvast mijn dank voor de genomen moeite. Met vriendelijke groet, Robert
on4bam Geplaatst donderdag om 06:02 Geplaatst donderdag om 06:02 14 uur geleden zei rob72: Heb via de index de tekst nog gelezen over bepaalde instellingen (helaas in het Engels) en daar wordt gesproken dat je in het filter bij tabblad Overige/orther "Gecorrigeerde Coördinaten op ja moet zetten. Echter blijven de vinkjes iedere keer weer op ja en nee staan, dus krijg hem niet opgeslagen. Mogelijk ligt daar het probleem. Eerst filter je de caches door bij corrected coordinates NO af te vinken (mijn GSAK staat in het Engels, net als het OS) en op "Goé te klikken. Je zou dan enkel caches met corrected coordinates mogen zien in de lijst. Dan start je de macro die netjes de coördinaten op de GC website aanpast.
rob72 Geplaatst donderdag om 09:02 Auteur Geplaatst donderdag om 09:02 Beste on4bam, Bij het installeren van Macro's kan je ook lezen hoe je de Macro moet gebruiken, in dit geval is de schrijver KAI. Dit wordt alleen maar in het Engels uitgelegd en dat maakt het, tenminste voor mij, extra lastig. Of je GSAK nu in het Engels of Nederlands hebt staan moet voor de rest niet uitmaken. Ik heb een aantal caches in een bepaalde database gezet (in mijn geval route 3) De caches in GSAK zijn gecorrigeerd en moeten worden overgezet naar Geocaching.com Wederom de filter gestart en precies de dingen gedaan (alleen Gecorrigeerd coördinaten op ja aangevinkt) die ook jij gebruikt. Echter wanneer ik op start/go druk krijg ik een foutmelding met de mededeling dat er geen Waypoints gevonden worden. (Zie meegeleverde voorbeeld) Nu hoop ik of je hier ook de oplossing hebt. Alvast weer bedankt voor je genomen moeite. Met vriendelijke groet, Robert
Linkalovers Geplaatst donderdag om 09:43 Geplaatst donderdag om 09:43 (bewerkt) Je zou haast denken dat in uw database 'Route 3' geen cache aanwezig is die gecorrigeerde coördinaten heeft, want GSAK herkent in die lijst dus geen enkele cache als één met gecorrigeerde coördinaten. donderdag om 09:46 bewerkt door Linkalovers
on4bam Geplaatst donderdag om 09:57 Geplaatst donderdag om 09:57 Inderdaad, de fout zit niet bij de macro, je moet eerst caches met gecorrigeerde coördinaten in je database hebben, zijn die er niet dan krijg je idd de foutmelding zoals in je screenshot.
on4bam Geplaatst donderdag om 10:01 Geplaatst donderdag om 10:01 Zou het kunnen dat je eigenlijk omgekeerd bedoeld? Zijn de coördinaten op de website van GC gecorrigeerd en wil je ze in GSAK krijgen? Zo ja, heb je geen macro nodig maar kan je een refresh doen via de API.
rob72 Geplaatst donderdag om 10:14 Auteur Geplaatst donderdag om 10:14 Hallo, Het is nu opgelost, was vergeten een yellow Flag te gebruiken, tja dan ziet de macro het niet als een gecorrigeerde cache. Bedankt voor jullie hulp! MvG, Robert 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden