Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi,

Het is nu al een hele tijd dat er Labcaches zijn, ondertussen zijn er ook al veel bonussen voor deze labcaches. Whatever tickles your fancy zeggen ze dan. Zou het niet prettig zijn dat iedereen "ALC" of "LAB" in de titel zou zetten.

We hebben namelijk geen enkele interesse in labcaches (we gebruiken een GPS, geen smartphone) en de bonussen er van willen (en kunnen) we dan ook niet doen.

Meestal filter ik wekelijks in GSAK de nieuwe mysteries en bekijk die dan allemaal even om de ALC bonussen te taggen, in de ignorelist te zetten en te wissen. Als in de eerste zinnen van de listing "dit is de bonus van de labcache xxx" staat is dat eenvoudig  maar toen ik vandaag een filter instelde met mysteries met "bonus" in de titel en "lab" in de beschrijving had ik meer dan 80 "hits". Ze werden allemaal bekeken en er bleven 71 lab bonus caches over (labyrint en een cacher met "lab" in zijn naam zaten ook in de gefilterde lijst).

Meestal was de info dat het om ALC bonussen ging onderaan de listing, en dus niet te zien zonder scrollen, te vinden.

Zou een standaard, ALC in de naam van de cache, extra attribuut of minstens een zin bovenaan de listing niet handig zijn? Bij mysteries wordt meestal "de cache ligt niet op bovenstaande coördinaten" o.i.d. gezet, dat moet vor ALC bonussen toch ook kunnen?

ReizenReizen

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei on4bam:

.....
Zou een standaard, ALC in de naam van de cache, extra attribuut of minstens een zin bovenaan de listing niet handig zijn? Bij mysteries wordt meestal "de cache ligt niet op bovenstaande coördinaten" o.i.d. gezet, dat moet vor ALC bonussen toch ook kunnen?

Inderdaad. Maar dat zouden dan alle CO's moet gaan toepassen. Iets wat ik eigenlijk niet zo gebeuren.

Beter zou een eigen type cache zijn, waarop dan ook gefilterd kan worden, b.v. zoals onderstaand voorbeeld.
PQ-a.png.2b349300d9a0c8f592703f17d577a735.png

Hetzelfde geldt voor mystery en bonus caches, want die worden nu vermeld als hetzelfde type ( =Mystery.png.9d51ec693bff0f5bb73356f79e7e4141.png).
De oplossing van een bonus cache kan vaak in het veld worden verkregen, terwijl een standaard mysterie cache vaak juist niet in het veld opgelost kan worden.

Ik heb in GSAK een filter, die onopgelost mystery caches en mystery caches zonder 'bonus' in de naam wegfiltert. Maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van dat de CO's het woord 'Bonus' toevoegen aan de naam, want anders werkt mijn filter niet. Zo staan er geen mystery caches op mijn gps ( en in C:Geo ), waarmee ik in het veld niets kan doen.

Als dit zo m.b.v. cache-types gedaan kan worden ( of desnoods met benamingen ), dan kunnen anderen die b.v. lab en/of puzzel caches wel leuk vinden, deze ook makkelijker selecteren.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Geplaatst

Ik heb geen probleem met Bonus caches, wel als die voor ALC zijn, dus zou men een bonus van een ALC beter onder de labcaches zetten, wie geen ALCs doet heeft ook geen boodschap aan een ALC bonus.

Challenges hebben trouwens ook een mystery icoon en die liggen wel op de gegeven coördinaten.

Het filteren dat ik vandaag in GSAK deed toonde aan dat ik veel ALC bonus caches gemist had in het verleden omdat er geen standaard is om ze weg te filteren.

Kleine ergernis: caches van Ommetje Nederland die ALC bonus zijn... Ik ga er van uit dat we nooit alle OM's gaan doen (voor Rondje Vlaanderen deden we ze wel allemaal, behalve 3 gemeenten waar er geen RV is) dus het niet héél erg.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...