Spring naar bijdragen

Geocoins verzamelen


Sylvando

Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal! 

Wij zijn sinds kort gestart met geocaching en verdiep mij op dit moment in de trackables. Hieruit heb ik begrepen dat het de taak is om te kijken naar de missie en de trackable in de juiste richting te sturen. Het is absoluut niet de bedoeling, voor zover ik het begrijp om deze trackables te houden. 

Op YouTube kom ik meerdere filmpjes tegen van mensen welke de geocoins verzamelen. Kunnen jullie uitleggen hoe dit precies zit en werkt? Zie ook deze video: 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je een geocoin KOOPT, mag je beslissen wat je er mee doet: In een geocache stoppen, of in je verzameling. Als je een geocoin in een geocache VINDT is het de bedoeling dat (als je die eruithaalt) je hem in een andere geocache terugstopt. Let er dan ook op dat het een "veilige" cache is: Een cache die weinig risico loopt dat muggels de coins eruithalen.

Tc

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,


Ik weet niet of u de naam van dit topic bewust hebt gekozen, maar "Geocoins verzamelen" mag natuurlijk niet ! U moet geocoins/bugs ( = TB ) z.s.m. weer uitzetten in een andere cache. Een TB is en blijft ( ! ) eigendom van diegene die 'm gekocht en op reis gestuurd heeft. U mag 'm alleen tijdelijk ( van cache naar cache ) even in bezit hebben.

Het TB spel is eigenlijk heel simpel. Iedere keer als u in een cache een TB vindt, logt u dat op de GC-website. Of u de TB in die cache laat liggen of deze meeneemt naar de volgende cache, dat is uw keuze. Dat moet u dan in uw logje vermelden, zie de log opties van die TB. Zo kan iedereen, maar vooral ook de eigenaar zien, wie de TB heeft of in welke cache deze ligt.

Natuurlijk kan het in deze tijd van ( heel veel ) petling-caches moeilijk zijn, om een cache te vinden waar de TB in past. Als u een TB tijdelijk in bezit hebt en u vindt een cache waarin die TB niet past, dan kan eventueel m.b.v. logje aangeven dat u de TB naar de cache heeft gebracht en daarna weer hebt meegenomen. Zo is o.a. de volledige route die de TB heeft afgelegd te zien, maar wordt ook het aantal gereisde kilometers aangepast( sommige zijn qua kilometers wel een keer de aarde rond geweest ).


Een TB kan een simpel aluminium plaatje zijn, een ronde geocoin ( zo maar een mooie ;) front / back ) of een andere vorm hebben, maar er moet een code opstaan die via de GC website te loggen is.
 

Het TB spel is dus eigenlijk meer het vinden, bekijken, ( eventueel ) verplaatsen en loggen van allerlei TB's en niet het verzamelen !
 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een aantal geocoins gekocht, niet geactiveert en zelf gehouden. Deze doen dus niet mee aan het spel zoals perfect beschreven is door linkalovers.

Dat versta ik onder mijn geocoin verzameling.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei cirkel:

Ik heb een aantal geocoins gekocht, niet geactiveert en zelf gehouden. Deze doen dus niet mee aan het spel zoals perfect beschreven is door linkalovers.

Dat versta ik onder mijn geocoin verzameling.

Inderdaad, ik heb er zelf ook een paar gekocht. Waarvan een enkele wel geactiveerd,zoals de getoonde en prachtige 'Dutch GeoCoin 2014'. Maar deze nooit op reis durven sturen, want die mooie TB's verdwijnen regelmatig ( om het vriendelijk te zeggen ) 😱.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...