Spring naar bijdragen

Na WP1 steeds trug naar beginpunt geocache op GPSMaps66st


getske

Aanbevolen berichten

De laatste 2 multi's die ik gedaan heb ben ik tegen het volgende probleem gelopen....

Na het invoeren van de coördinaten van het 1st WP in de multi leidt hij mij probleemloos naar het juiste punt, maar vanaf het invoeren van het 2de WP of verder lukt dit niet meer. Hij stuurt me dan steeds terug richting het beginpunt van de cache. (als je er dan niet direct bij stil staat loop je wel wat extra meters en zoek je soms wel op een foutieve plek als je denkt dat je op het eindpunt zou staan)

Is dit een bug op de Maps66 of kan dit aangepast worden in de instellingen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Goedemorgen Getske, en welkom op het forum!

Ik ken de Map66s niet, en ik weet ook niet hoe lang je al ervaring hebt met de Map66s. 

Maar waar ik aan denk is dat je misschien met profielen (Geocaching-profiel) werkt? En in dat profiel hebben sommige gps'en inderdaad wel eens de neiging om naar de cache (het startpunt) te blijven wijzen, en de daarna aangemaakte waypoints te negeren. Wat je natuurlijk zou willen is dat je gps wijst naar het zojuist nieuw aangemaakte waypoint, zoals dat bij een multi de bedoeling is.

Om die verwarring te voorkomen heb ik daarom mijn Oregon 700 in de klassieke modus gezet (Stel in-Systeem-Modus-Klassiek), maar ik weet niet of die ook op de 66s zit. 

Wat je ook zou kunnen proberen is om de gps in een ander profiel te zetten (bv. het profiel 'Hiking'), zoals op pagina 15 van de handleiding (Zoek naar 'Profielen')  uitgelegd:  http://static.garmin.com/pumac/GPSMAP_66s_st_OM_NL.pdf   (Stel in-Profielen).

Tot slot kan ik je nog verwijzen naar dit filmpje van Waypoint: 

of hun forum op https://forum.gps.nl.

Hopelijk kun je hier iets mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...