Spring naar bijdragen

concepten downloaden lukt niet meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Op mijn Oregon 700 lukt het downloaden van de caches via 'Concepten' niet meer. 

Als ik aan het eind van de dag alles wil loggen, laadde ik normaliter altijd alle gevonden caches via de Concepten naar mijn laptop.

Nu krijg ik de volgende melding te zien:

"geocache_visits.txt" is niet in het juiste formaat.

Weet iemand wat ik daar aan kan doen? Kan me niet herinneren dat ik iets veranderd heb aan mijn toestel of aan mijn laptop.

Geplaatst

Heb het net geprobeerd bij mijn Oregon 700 en daar werkt het wel.
Site werkt dus.
Als je het tekst bestand opent, zie je daar afwijkingen ten opzichte van vorige Founds??

Geplaatst

Nee, alles zag er hetzelfde uit. Heb al mijn vorige founds al verwijderd, omdat iemand zei dat ik er teveel in had staan. (Wat me raar lijkt, ik heb jarenlang nooit die map geleegd, en nooit problemen gehad).

Geplaatst

Waarschijnlijk staat er een extra " of een <return> in de log bij een van de caches. Daardoor klopt het (CSV-) formaat van het bestand niet meer en wordt deze geweigerd.

Oplossing: bestand opschonen, of helemaal verwijderen. En daarna geen "of <return> in je concept logjes gebruiken.

Geplaatst

Ik schrijf de logs nooit onderweg. Ik klik alleen op 'gevonden'. Zie foto.

En heb het bestand al eens helemaal verwijderd. Wanneer ik dan weer ga cachen, en een cache als gevonden aanklik, staat  hij wel weer meteen in het nieuwe bestand. Dus dat werkt wel. Ik zie wel het mapje met gevonden caches. 

WhatsApp Image 2022-01-03 at 8.05.19 PM.jpeg

Geplaatst

Nee, dat lukt dus niet. Dan krijg ik die melding van "geocache_visits.txt" is niet in het juiste formaat.

<
GC7NRBG,2021-10-18T12:53Z,Found it,""
GC96QGQ,2021-11-11T09:12Z,Found it,""
GC96QGZ,2021-11-11T09:19Z,Found it,""
GC96QH5,2021-11-11T09:27Z,Found it,""
GC96QH1,2021-11-11T09:30Z,Found it,""
GC96QH8,2021-11-11T09:38Z,Found it,""
GC96QHC,2021-11-11T09:45Z,Found it,""
GC96QHF,2021-11-11T09:57Z,Found it,""
GC96QHJ,2021-11-11T10:24Z,Found it,""
GC96QHN,2021-11-11T10:29Z,Found it,""
GC96QHQ,2021-11-11T10:36Z,Found it,""
GC96QJM,2021-11-11T10:40Z,Found it,"">

en dan nog een paar bladzijden verder........

Geplaatst

Zoals ik al zei, dan zit er dus ergens in het bestand een foutief teken. Stuur hem eens naar mij toe, dan kijk ik er even naar.

Dit bestand loopt vanaf 11 nov 2021, dus kennelijk is daarna de fout opgetreden. Wis hem op je GPS en daarna moet het weer werken.

Geplaatst

De < aan het begin en de > aan het einde horen er niet in te staan.

Of heb je die als quote toegevoegd en staan die niet in het tekstbestand?

Geplaatst

Die < en > zaten er niet in.

Er ging iets heel anders mis met het bestand. Om de een of andere wijze was het bestand geen UTF meer, maar een double byte bestand met dubbele <CR> erin. Het lijkt erop dat het bestand door de Mac is verbeterd en daarna weer is teruggeschreven naar de GPS. (Mogelijk per ongeluk geopend om te bekijken en foutief teruggeschreven door de Mac)

Verwijderen van het bestand en opnieuw laten aanmaken door de GPS leverde weer een correct bestand op.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...