Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,
Mijn Monterra verbruikt dubbel zoveel energie als mijn Montana 610.  Een halve dag op 1 accu.  Ik weet dat helderheid beter is maar toch.  Iemand ervaring hoe je dat ding minder kan doen verbruiken en toch dezelfde gebruikskwaliteit kan hebben als de Montana bvb ?

Geplaatst (bewerkt)

Hallo,

ik heb geen Monterra, dus exact kan ik u niet helpen. Maar in het algemeen kan b.v. met de scherm helderheid en tijdsduur ( Time-out van scherm ), wat bezuinigd worden.

Hier staat een handleiding, misschien vindt u nog meer opties die uitgezet kunnen worden, omdat u die nooit ( zelden ) gebruikt.

U kan natuurlijk ook gewoon wat meer reserve batterijen meenemen ^^.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Het scherm is de grootste verbruiker. Schakel deze dan ook uit als je er niet op kijkt. Dit doe je door kort op de power-knop te drukken. Een tweede keer kort indrukken schakelt het scherm weer in.

Zet de backlight van het scherm op 10%. Dat is meer dan genoeg en ook nog eens beter voor je ogen als je in het donker op je scherm kijkt.

Kijk kritisch naar je geïnstalleerde apps, vooral diegenen die op de achtergrond meedraaien.

Schakel wifi, bluetooth, enz. uit als je in het veld bent.

Probeer zo weinig mogelijk te routeren. Dat kost rekenkracht en dus batterijverbruik.

Sporen opnemen en chirp verbruiken niet zo veel, dus die kan je aan laten staan.

Verder gebruikt de Monterra gewoon meer. Voornamelijk omdat Android en diverse services van Google op de achtergrond meedraaien. De meegeleverde accu had dat betreft best wel wat krachtiger mogen zijn.

Geplaatst

Van harte bedankt collega's, ik neem deze tips mee.  Fijn eindejaars voor jullie

groeten uit Vlaanderen

Geplaatst

wat het routeren beperken betreft, ik moet telkens de navigatie naar de volgende gc instellen...ik kan dat moeilijk vermijden denk ik ? Ik kan natuurlijk 1 route maken met alle gc te verbinden maar dan heb ik geen gevarenzone meer bij het naderen van de cache en kan ik ground zero niet bepalen, toch ?

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei ossive:

wat het routeren beperken betreft, ik moet telkens de navigatie naar de volgende gc instellen...ik kan dat moeilijk vermijden denk ik ? Ik kan natuurlijk 1 route maken met alle gc te verbinden maar dan heb ik geen gevarenzone meer bij het naderen van de cache en kan ik ground zero niet bepalen, toch ?

Als u de navigatie op uw gps moet uitzetten om stroom te besparen, dan kan u beter de gps gewoon thuis laten, lijkt me. Als de Monterra zo snel de batterij leegzuigt, dan zijn een aantal extra AA batterijen de oplossing.

Garmin schrijft zelf: "...Dubbel batterijsysteem voor outdoor-gebruik via het batterijpak of 3 AA-batterijen voor maximaal 22 uur aan GPS-prestaties...". Dat die 22 uur alleen in ideale omstandigheden ( en waarschijnlijk met alle opties uit ) te behalen is, dat is tegenwoordig de default test opstelling. Maar een middagje wandelen, moet toch wel kunnen met 1 batterij/accu set, verwacht ik.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst
9 uur geleden zei ossive:

Het is nergens voor nodig om te navigeren. Gewoon op de kaart lopen/fietsen. Ben je met de auto, dan kan je de Monterra op de 12V-aansluiting bijladen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...