hee Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Steeds vaker zie je dat mensen hun cache beschrijving opleuken met gekleurde tekst of eigen achtergronden. Wie kan mij vertellen hoe ik bijvoorbeeld mijn tekst kan kleuren. Ik wil dit gebruiken om tekst in mijn bestaande cache beschrijving extra aandacht te geven. Ik ben niet zo'n computerfreak dus hou het simpel. Groeten Hans van Essen
schatzoeker Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Hoi Ik heb mijn nieuwe cache, die helaas nog niet geapproved is (duurt inmiddels al 8 dagen ) ook voorzien van allerlei html commando's. Tekst groot en kleuren als volgt: <p align="center"><b><font face="Verdana" size="7" color="#008040">Cache naam</font></b></p> Uitleg: <p align="center"> .................Dit is tekst centreren <b>..........................................vet afdrukken <font face="Verdana"..............Een lettertype kiezen size="7" ..................................grote letters color="#008040".....................de kleur donker groen </font></b></p>.....................en weer alles sluiten en de achtergrond <body background="http://www.braakman.it/images/rose.gif">
Gotcha! Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 Ik ben niet zo'n computerfreak dus hou het simpel. Ook voor "echte" freaks kun je het beter simpel houden. Internet slibt toch telkens weer dicht, met al die toeters en bellen.
hee Geplaatst 27 juni 2004 Auteur Geplaatst 27 juni 2004 eehhh, schatzoeker. Het is mij er niet duidelijker op geworden. Ik neem aan dat ik dit kan doen via edit? Als ik een bestaand stuk tekst bv rood en vet wil maken type ik dus: <b>color=? >en dan de tekst waar het om gaat? Ik vindt het maar raar. Hee
schatzoeker Geplaatst 27 juni 2004 Geplaatst 27 juni 2004 De kleuren worden in hexadecimale code opgegeven. De kleur is FF0000 Dus als je een stuk tekst een rode kleur wilt geven en deze moet ook vet (=bold) worden dan geef je in je listing op: <b><font face="Verdana" size="7" color="#FF0000">Stuk tekst</font></b> Ik gebruik deze regel altijd en kies dan tevens het lettertype "VERDANA". Je mag ook een ander lettertype kiezen, bv. "New Courier" of "Times Roman" enz. Ik maak mijn pagina's altijd volledig in html op en daarvoor gebruik ik gewoon NOTEPAD of KLADBLOK. Ik geef het bestandje van NOTEPAD dan bv de naam: TEST.HTM Daarna test ik hem door er op te dubbelklikken. De browser wordt dan geopend en je ziet het resultaat. Als ik tevreden ben dan selecteer ik alle tekst van TEST.HTM en plak deze in de cachepagina waar je normaal je cache-beschrijving in plaatst. Het vinkje aanzetten bij de optie dat de cachebeschrijving in html is en that's it. Ik hoor wel als er nog iets onduidelijk is.
Kruimeldief Geplaatst 28 juni 2004 Geplaatst 28 juni 2004 Ook voor "echte" freaks kun je het beter simpel houden.Internet slibt toch telkens weer dicht, met al die toeters en bellen. Nou dat is eigenlijk nog helemaal geen verkeerde uitspraak. Eigenlijk moesten ze op .com het zo simpel houden dat al die toeters en bellen niet eens mogelijk zijn. Van mij mogen al die achtergrondkleurtjes gelijk verdwijnen van de cachepagina's. Het maakt het er alleen maar onoverzichtelijker op. En het is soms schreeuwend druk. brrrr. Er wordt al helemaal niet meer aan gedacht dat er nog steeds mensen zijn die met een 56k modempje aan het werk zijn, of zelfs nog minder, die moeten zo'n pagina ook downloaden. GRTZ Kruimel
hee Geplaatst 28 juni 2004 Auteur Geplaatst 28 juni 2004 Kijk nu begrijp ik het beter en weet ik meer. Ik zal het eens allemaal uitproberen. Het is niet de bedoeling mijn hele site vol te hangen met afbeeldingen en kleuren. Ik pas het alleen toe op tekst die geldt als een belangrijke waarschuwing voor het behoud van de natuur. Dus ook met een analoog modempje gaat dit prima lukken vrienden. Groeten Hans van Essen
gimli Geplaatst 28 juni 2004 Geplaatst 28 juni 2004 Nou dat is eigenlijk nog helemaal geen verkeerde uitspraak. Eigenlijk moesten ze op .com het zo simpel houden dat al die toeters en bellen niet eens mogelijk zijn. Kruimel for president! al die toeters en bellen hoeven van mij ook niet! ik heb toch wel eens het gevoel dat het er allemaal niet mooier van geworden is! dus terug naar de basics..... dat je je tekst wil opmaken tot daar aan toe maar de meeste achtergrondjes maken mij alleen maar verdrietig.... Gimli
Aanbevolen berichten