Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 juni 2004 Geplaatst 19 juni 2004 De topografische kaarten in Zweden komen veelal in de vorm van .rik files, een mij onbekend format. Kijkend of dergelijke digitale kaarten ook in Ozi zijn te gebruiken kwam ik tegen: op de website van de Zweedse Ozi afdeling Helaas ben ik het Zweeds niet machtig dus al iemand kan vertellen waar het nu precies over gaat? Datzelfde heb ik met de site OziExplorer läser CD-kartor Kan ik nu wel of niet gewoon die .rik-files gebruiken of moet ik iets speciaals gaan doen?
0 deBruineBeren Geplaatst 19 juni 2004 Geplaatst 19 juni 2004 Solteknik HB är återförsäljare för OziExplorer med stöd för .rik filer i Sverige och pris för OziExplorer med stöd för kartor i RIK formatet är 1295:- inklusive moms och frakt. Volgens mijn knekkerbreut zweeds gaat het hier om een .rik filter.
0 dj bel Geplaatst 19 juni 2004 Geplaatst 19 juni 2004 Sorry dat ik even stoor............ Laatst hadden we het over -ozi 395g - die na installatie zegt; "dit is een ongeregistreerde versie" deze upgrade is nu bruikbaar voor de 60cs en de magellan meridians en de kaarten die erbij gebruikt kunnen worden. Als je het wilt weten moet je me even mailen. Je bent een ezel als je het niet doet.
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 23 juni 2004 Auteur Geplaatst 23 juni 2004 Dank, ik heb nu een idee waarover het gaat. Kennelijk is er een plugin gemaakt en te koop voor Ozi om dit fileformat te kunnen gebruiken en zal waarschijnlijk de export van die kaart vanuit Ozi naar een vrij beeldformat (png, jpeg,...) beperkt zijn. Iets dergelijks is er met TTQV/ Touratech aan de hand (veel in Duitsland gebruikt): kan de Duitse topo-formats lezen maar niet exporteren en maar beperkt uitdrukken. We zullen moeten leren leven met allerlei beperkingen: technisch kan het wel maar auteursrechtelijke en patentrechtelijke regels verbieden het. Dat zal je steeds meer zien. Zelf software maken wordt niet alleen het bijeenzoeken van de juiste functies en grasduinen in programma-bibliotheken maar vooral het napluizen of je geen patent overtreed. Voor lezers met opgroeiende kinderen: een goede boterham is er in de toekomst voor patent-deskundigen en advocaten!
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 25 juni 2004 Auteur Geplaatst 25 juni 2004 Ik denk dat ze voor Ozi hetzelfde hebben als voor Fugawi want op de site Fugawi English lees ik: Sweden - requires FUGAWI-Extension (presently € 50.-) Röda kartan Overview map 1:250.000 RIK Blå Kartan Topographic map 1:100.000 RIK Gröna Kartan small Topographic map 1:50.000 RIK Gröna Kartan large RIK Stadskartan Citymaps of big Towns RIK
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 25 juni 2004 Auteur Geplaatst 25 juni 2004 In de Ozi-users-NL group komen ook de Zweedse kaarten ter sprake. Ik citeer: "gas2bine (auteur) Kaarten van Zweden: Gröna Kartan,1:50.000, bestaat uit kaartbladen AB, C, D, E, F, G, H, I, MK, N, O, S, T, U, W, X, Y , Z Bla Kartan,1:100.000, bestaat uit kaartbladen 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Röda Kartan,1:250.000, bestaat uit 1 kaartblad. meer info: www.lm.se en www.oziexplorer.se Al deze kaarten zijn gemaakt in *.rik formaat. Om deze kaarten in Ozi te kunnen importeren is plug-in nodig. Plug-in is via www.oziexplorer.se bij Solteknik HB te verkrijgen voor 450,= kronen (ca. Eur 50,=). Plug-in werkt perfect! [...] "
0 hurbie Geplaatst 19 maart 2005 Geplaatst 19 maart 2005 maar ja..... waar vind/koop je de bijbehorende kaarten ??? mijn zweuds is ook niet wat het nooit geweest is.... lijkt me toch wel handig die zweudse kaartjes..... (hurbie die van de zomer gaat kanoen in zweden....)
Vraag
Prof. Y. Lupardi
De topografische kaarten in Zweden komen veelal in de vorm van .rik files, een mij onbekend format. Kijkend of dergelijke digitale kaarten ook in Ozi zijn te gebruiken kwam ik tegen:
op de website van de Zweedse Ozi afdeling
Helaas ben ik het Zweeds niet machtig dus al iemand kan vertellen waar het nu precies over gaat?
Datzelfde heb ik met de site OziExplorer läser CD-kartor
Kan ik nu wel of niet gewoon die .rik-files gebruiken of moet ik iets speciaals gaan doen?
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten