Spring naar bijdragen

Foutmelding locale tijd


Team RASC

Aanbevolen berichten

Bij het ophalen uit GPSr van de gevonden caches krijg ik de foutmelding dat de locale tijd niet kan worden opgehaald. Klik ik die melding gewoon met oke weg, dan zijn de gevonden wel netjes opgehaald met alle bijbehorende informatie van dien.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Dank voor uw hulp.

 

image.thumb.png.4285b3afbed1c4548b1e8d831de9d71e.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is de file misschien corrupt?

Kopieer de file Garmin\Geocache_Logs.Xml eens naar je computer en open deze in een editor.

saDada

Ps, De beveiliging van de website houdt steeds wat tekst tegen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Linkalovers:

Is de file misschien corrupt?

Kopieer de file Garmin\Geocache_Logs.Xml eens naar je computer en open deze in een editor.

saDada

Ps, De beveiliging van de website houdt steeds wat tekst tegen.

Helaas kan ik geen extra/nieuwe tekst in dit logje plaatsen en kan m'n verhaal niet af maken.

als je de file opent in  "notepad", dan moet het er zo uitzien:
1584470182_2019-06-09_13-53-54-2019_06_06_Geocache_Logs.Xml-Kladblok.thumb.png.919d7b04ea200b73c8022beb3fffa49f.png

Per gevonden cache moet er deze data staan: <log><code>GC16HZM</code><time>2016-07-09T13:28:47+02:00</time><result>found it</result><comment></comment></log>

Als de file echt leeg is, dan lijkt het erop dat de file corrupt is.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou kunnen, maar hernoem ( voor de zekerheid ) het origineel.

Er is ook een *.txt versie van ( ik weet de naam niet zo 1-2-3 uit m'n hoofd ) staat daar wel data in?

Deze file is een lijst van alle gevonden/Dnf/.... caches met die gps. Ik weet niet waarvoor GSAK de data in deze file gebruikt. Waarschijnlijk wordt de 'Found' datum & tijd gebruikt, want die kan niet anders worden gevonden ( deze staat namelijk ook niet in de My-Founds data/download ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Team RASC:

Opgelost!

Dank u heel hartelijk.

Dat is fijn!

Zijn de gevonden caches van beide gps'en gelijk? Deze log-file's worden iedere keer aangevuld, zodra je op je gps ( bij de cache ) op found/Dnf/Comment/.... klikt.

De file is dus per gps uniek. Je moet dus met beide gps'en exact dezelfde caches hebben bezocht en dan ook op beide found/Dnf/Comment/.... hebben geklikt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Team RASC:

....Immers GSAK haalt alleen de finds binnen die nieuw zijn.

Als dat zo is, dan maakt het inderdaad niet uit.

IK zie dat het GSAK script is om caches te loggen: eventueel de op-die-gps niet gevonden caches handmatig loggen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om zeker te zijn, dat de gps de volgende keer wel goed werkt, kan u als test ( op uw gps ) een cache ( bv. in Verweggistan ) op uw gps loggen en dan de file opnieuw bekijken. Geen idee hoe dat dan in GSAK verwerkt moet worden ( om te voorkomen dat de cache daadwerkelijk gelogd wordt ), maar waarschijnlijk gewoon die cache uit de lijst/database verwijderen. Of u kan de cache-data in de file Geocache_Logs.Xml verwijderen, maar dan wel goed opletten dat de file wel integer blijft ( gebruik een goede editor ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Linkalovers:

Om zeker te zijn, dat de gps de volgende keer wel goed werkt, kan u als test ( op uw gps ) een cache ( bv. in Verweggistan ) op uw gps loggen en dan de file opnieuw bekijken. Geen idee hoe dat dan in GSAK verwerkt moet worden ( om te voorkomen dat de cache daadwerkelijk gelogd wordt ), maar waarschijnlijk gewoon die cache uit de lijst/database verwijderen.

Werkt prima!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...