Spring naar bijdragen

Hint weergeven in kompas scherm c:geo


Liapatrick

Aanbevolen berichten

Al geruime tijd gebruiken wij tot volle tevredenheid de c:geo app. Deze app was geinstaleerd op een wat oudere samsung note 2. Wat wij erg handig vinden is de mogelijkheid om in het kompas scherm op het icoontje van hint te drukken waarna je de hint onder het kompas in beeld krijgt. Zie de bijgesloten foto. Echter sinds vorige week hebben we een nieuwe telefoon en werkt het icoontje niet meer. Het is nog wel zichtbaar maar de hint komt niet tevoorschijn. Zijn er meer mensen met dit probleem en wie weet een oplossing?

20180908_214103.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij wordt de hint nog wel getoond, als ik bovenin ( in het compass scherm ), op het 'poppetje'  ( achter de GC-code ) duw.

Ik heb C:Geo versie: 2018-08-14 ( volgens mij de laatste versie/update  ) en een Moto G3 smartphone.

De betreffende cache ook in C:Geo gezet en bij mij werkt de hint ( dus ) wel.

Misschien de betreffende cache(-data) refreshen?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die samen

Dat verschijnt wel als ik lang op het poppetje druk. Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem. 

Alleeen krijgen zij wel een melding als er geen hint beschikbaar is. Niets als er wel een hint is. Ik krijg helemaal niets. 

Ik vond onderstaande nog op de link die je gestuurd hebt. Dat staat tussen haakjes if provided  by the owner. Bedoelen ze daar mij mee en moet ik misschien nog iets instellen?

This will show a small popup window on the compass showing the cache hint (if provided by the owner)

ik heb de app nog niet opnieuw geïnstalleerd. Ben bang dat ik dan al mijn opgeslagen caches en coördinaten van opgeloste puzzels kwijt ben. 

Tof dat je zo meedenkt ☺

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Liapatrick:

Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem

Dat lijkt dan inderdaad op een probleem met het toestel ( & Android & C:Geo ). Maar als je hierover bij C:Geo een melding maakt, dan is waarschijnlijk de eerste vraag: "...hebt u C:Geo al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?..." en de 2de vraag zal waarschijnlijk zijn: "...hebt u uw toestel al een een fabrieks-reset gegeven..." ( dat uw toestel dan gelijk geheel leeg is, dat vinden ze dan jammer, helaas en .... pindakaas ). Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. Zie ook C:Geo Support.
 

1 uur geleden zei Liapatrick:

....(if provided by the owner)....

Zelf vertaald: indien aangeleverd door de eigenaar ( van de cache ).Google zegt: Link

Ik heb nog nooit iets in C:Geo iets aangepast. Als ik een cache-puzzel oplos, dan pas ik de coördinaat altijd aan op de cache-pagina bij GC.com. Dus, als je daarna C:Geo weer vult ( vanaf GC.com ), dan laad je de aangepast data.

Maar als je handmatig de caches in C:Geo laadt, dat staat nergens. Je zou in C:Geo een export kunnen doen van alle caches. Daarna C:Geo verwijderen, installeren en daarna de zojuist geëxporteerde *.gpx weer importeren.

Maar....en....of...., afwachten en hopen dat dit 'foutje' uit zichzelf weer verdwijnt en zolang de hint lezen via de cache pagina ( zie 'Hint section' ) in C:Geo, is misschien wel de makkelijkste, snelste en minder uitdagende optie.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die samen

Dat verschijnt wel als ik lang op het poppetje druk. Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem. 

Alleeen krijgen zij wel een melding als er geen hint beschikbaar is. Niets als er wel een hint is. Ik krijg helemaal niets. 

Ik vond onderstaande nog op de link die je gestuurd hebt. Dat staat tussen haakjes if provided  by the owner. Bedoelen ze daar mij mee en moet ik misschien nog iets instellen?

This will show a small popup window on the compass showing the cache hint (if provided by the owner)

ik heb de app nog niet opnieuw geïnstalleerd. Ben bang dat ik dan al mijn opgeslagen caches en coördinaten van opgeloste puzzels kwijt ben. 

Tof dat je zo meedenkt ☺

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja waarschijnlijk zit er niets anders op. Maar eerdaags ga ik wel een mooie poging wagen. Heb nu alleen caches  van de omgeving waar weer nu kamperen. Als weer weer thuis zijn zal ik jouw instructies eens uit proberen. Tzt  laat ik het via deze pagina nog even weten. Bedankt en tot later. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hallo Linkalovers!

Zoals beloofd zou ik nog even terugkomen op mijn "hint" probleem als ik het kompas gebruik. Ik heb wat caches geëxporteerd, de applicatie verwijderd, opnieuw geinstalleerd en de caches weer geïmporteerd. Een paar caches geselecteerd en ja hoor....... daar is de hint weer.  Bij deze super bedankt voor het meedenken en reageren. Ik ben er hartstikke blij mee. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Is de hint wel zichtbaar in de cache-gegevens?

Misschien ook een bugje?
 

Ps. Omdat ik zelf een 64s gps heb, gebruik ik C:Geo eigenlijk alleen maar als nood-informatiebron. Héél soms ook om te 'navigeren', maar dan moeten we wel echt wanhopig zijn.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...