Liapatrick Geplaatst 8 september 2018 Geplaatst 8 september 2018 Al geruime tijd gebruiken wij tot volle tevredenheid de c:geo app. Deze app was geinstaleerd op een wat oudere samsung note 2. Wat wij erg handig vinden is de mogelijkheid om in het kompas scherm op het icoontje van hint te drukken waarna je de hint onder het kompas in beeld krijgt. Zie de bijgesloten foto. Echter sinds vorige week hebben we een nieuwe telefoon en werkt het icoontje niet meer. Het is nog wel zichtbaar maar de hint komt niet tevoorschijn. Zijn er meer mensen met dit probleem en wie weet een oplossing?
Linkalovers Geplaatst 8 september 2018 Geplaatst 8 september 2018 (bewerkt) Bij mij wordt de hint nog wel getoond, als ik bovenin ( in het compass scherm ), op het 'poppetje' ( achter de GC-code ) duw. Ik heb C:Geo versie: 2018-08-14 ( volgens mij de laatste versie/update ) en een Moto G3 smartphone. De betreffende cache ook in C:Geo gezet en bij mij werkt de hint ( dus ) wel. Misschien de betreffende cache(-data) refreshen? 8 september 2018 bewerkt door Linkalovers
Liapatrick Geplaatst 9 september 2018 Auteur Geplaatst 9 september 2018 De hint werd voorheen ook altijd bij mij getoond. Heb dezelfde versie van c:geo. Refreshen ook al geprobeerd. Misschien zit het in de Android versie. Ik heb 8.0 op mijn Samsung galaxy a6 plus.
Linkalovers Geplaatst 10 september 2018 Geplaatst 10 september 2018 (bewerkt) Ik kan zo 1-2-3 ook niets vinden bij C:Geo FAQ. Als je 'lang' op dat poppetje drukt, verschijnt dan wel de help-melding 'Hint' in je scherm? De omschrijving van de Compass menu: Link De app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 10 september 2018 bewerkt door Linkalovers
Liapatrick Geplaatst 10 september 2018 Auteur Geplaatst 10 september 2018 Ja die samen Dat verschijnt wel als ik lang op het poppetje druk. Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem. Alleeen krijgen zij wel een melding als er geen hint beschikbaar is. Niets als er wel een hint is. Ik krijg helemaal niets. Ik vond onderstaande nog op de link die je gestuurd hebt. Dat staat tussen haakjes if provided by the owner. Bedoelen ze daar mij mee en moet ik misschien nog iets instellen? This will show a small popup window on the compass showing the cache hint (if provided by the owner) ik heb de app nog niet opnieuw geïnstalleerd. Ben bang dat ik dan al mijn opgeslagen caches en coördinaten van opgeloste puzzels kwijt ben. Tof dat je zo meedenkt ☺
Linkalovers Geplaatst 10 september 2018 Geplaatst 10 september 2018 (bewerkt) 1 uur geleden zei Liapatrick: Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem Dat lijkt dan inderdaad op een probleem met het toestel ( & Android & C:Geo ). Maar als je hierover bij C:Geo een melding maakt, dan is waarschijnlijk de eerste vraag: "...hebt u C:Geo al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?..." en de 2de vraag zal waarschijnlijk zijn: "...hebt u uw toestel al een een fabrieks-reset gegeven..." ( dat uw toestel dan gelijk geheel leeg is, dat vinden ze dan jammer, helaas en .... pindakaas ). Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben. Zie ook C:Geo Support. 1 uur geleden zei Liapatrick: ....(if provided by the owner).... Zelf vertaald: indien aangeleverd door de eigenaar ( van de cache ).Google zegt: Link Ik heb nog nooit iets in C:Geo iets aangepast. Als ik een cache-puzzel oplos, dan pas ik de coördinaat altijd aan op de cache-pagina bij GC.com. Dus, als je daarna C:Geo weer vult ( vanaf GC.com ), dan laad je de aangepast data. Maar als je handmatig de caches in C:Geo laadt, dat staat nergens. Je zou in C:Geo een export kunnen doen van alle caches. Daarna C:Geo verwijderen, installeren en daarna de zojuist geëxporteerde *.gpx weer importeren. Maar....en....of...., afwachten en hopen dat dit 'foutje' uit zichzelf weer verdwijnt en zolang de hint lezen via de cache pagina ( zie 'Hint section' ) in C:Geo, is misschien wel de makkelijkste, snelste en minder uitdagende optie. 10 september 2018 bewerkt door Linkalovers
Liapatrick Geplaatst 10 september 2018 Auteur Geplaatst 10 september 2018 Ja die samen Dat verschijnt wel als ik lang op het poppetje druk. Overigens hebben vrienden van ons, met hetzelfde toestel, ook dit probleem. Alleeen krijgen zij wel een melding als er geen hint beschikbaar is. Niets als er wel een hint is. Ik krijg helemaal niets. Ik vond onderstaande nog op de link die je gestuurd hebt. Dat staat tussen haakjes if provided by the owner. Bedoelen ze daar mij mee en moet ik misschien nog iets instellen? This will show a small popup window on the compass showing the cache hint (if provided by the owner) ik heb de app nog niet opnieuw geïnstalleerd. Ben bang dat ik dan al mijn opgeslagen caches en coördinaten van opgeloste puzzels kwijt ben. Tof dat je zo meedenkt ☺
Liapatrick Geplaatst 10 september 2018 Auteur Geplaatst 10 september 2018 Ja waarschijnlijk zit er niets anders op. Maar eerdaags ga ik wel een mooie poging wagen. Heb nu alleen caches van de omgeving waar weer nu kamperen. Als weer weer thuis zijn zal ik jouw instructies eens uit proberen. Tzt laat ik het via deze pagina nog even weten. Bedankt en tot later.
Liapatrick Geplaatst 29 september 2018 Auteur Geplaatst 29 september 2018 Hallo Linkalovers! Zoals beloofd zou ik nog even terugkomen op mijn "hint" probleem als ik het kompas gebruik. Ik heb wat caches geëxporteerd, de applicatie verwijderd, opnieuw geinstalleerd en de caches weer geïmporteerd. Een paar caches geselecteerd en ja hoor....... daar is de hint weer. Bij deze super bedankt voor het meedenken en reageren. Ik ben er hartstikke blij mee.
Linkalovers Geplaatst 29 september 2018 Geplaatst 29 september 2018 1 uur geleden zei Liapatrick: ....daar is de hint weer.... Gelukkig.
Liapatrick Geplaatst 12 december 2019 Auteur Geplaatst 12 december 2019 In vervolg op de discussie hiervoor. Het gebeurt regelmatig dat wij bij het indrukken van het hint knopje in het kompas de melding krijgen: hint niet beschikbaarterwijl deze er wel is. Iemand een oplossing hiervoor?
Linkalovers Geplaatst 12 december 2019 Geplaatst 12 december 2019 (bewerkt) Is de hint wel zichtbaar in de cache-gegevens? Misschien ook een bugje? Ps. Omdat ik zelf een 64s gps heb, gebruik ik C:Geo eigenlijk alleen maar als nood-informatiebron. Héél soms ook om te 'navigeren', maar dan moeten we wel echt wanhopig zijn. 12 december 2019 bewerkt door Linkalovers
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden